Εμπειρίες από την εξωτερική αξιολόγηση της σχολής

Πολιτικά θέματα; Οργανωτικά Προβλήματα; Προτάσεις Βετλτίωσης; Όλα τα ζητήματα που αφορούν στη σχολή αναλύονται εδώ.

Εμπειρίες από την εξωτερική αξιολόγηση της σχολής

Δημοσίευσηαπό Elendil » Πέμ, 14 Νοέμ 2013 9:56 pm

Η εξωτερική αξιολόγηση της σχολής πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Α.ΔΙ.Π, για πρώτη φορά αν δεν κάνω λάθος. Όπως αναφέρθηκε και εδώ, οι διεργασίες κράτησαν ένα τριήμερο από μια 5μελή επιτροπή από διαπρεπείς Έλληνες καθηγητές του εξωτερικού (μεταξύ άλλων ο κ. Φιλίππου και ο κ. Σαββίδης). Την τελευταία μέρα κλήθηκαν φοιτητές, προπτυχιακοί, μεταπτυχιακοί και Υ.Δ., ώστε να ζητηθεί από την επιτροπή και η δική τους γνώμη. Οι προπτυχιακοί ήμασταν σχεδόν αποκλειστικά τελειόφοιτοι, σε στάδιο παρουσίασης διπλωματικής, και ενημερωθήκαμε κυρίως από τους τομείς και τους καθηγητές μας για τη διαδικασία αυτή.

Η κουβέντα είχε ύφος στρογγυλής τραπέζης με την επιτροπή σε συντονιστικό ρόλο. Αρχικά, έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον τρόπο που εκτελείται η εσωτερική αξιολόγηση στη σχολή. Αν μοιράζονται ερωτηματολόγια σε κάθε μάθημα και τι είδους ερωτήσεις περιλαμβάνουν. Απαντήσαμε ότι ναι μεν μοιράζονται, ίσως σπανιότερα τα τελευταία χρόνια, αλλά αυτό που μας προβληματίζει περισσότερο είναι η μη δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων ευρύτερα και η ένδειξη ότι δεν υπάρχει αισθητή βελτίωση. Ρωτηθήκαμε επίσης για την παρακολούθηση και αν όντως αληθεύει ότι σταδιακά τα αμφιθέατρα αδειάζουν. Αποδώσαμε τις αιτίες στο φαινόμενο αυτό, τόσο στην αδυναμία του καθηγητή να διατηρήσει το ενδιαφέρον, όσο και στο συνολικά κουραστικό πρόγραμμα που καλούμαστε να ακολουθήσουμε.

Αναφορικά με τα παρεχόμενα συγγράμματα, τονίσαμε ότι ναι μεν διανέμονται σε κάθε μάθημα, αλλά συχνά αδυνατούν να συνοδεύσουν ικανοποιητικά το διάβασμα καθώς είναι κυρίως θεωρητικά με ελάχιστες και διαφορετικού πνεύματος εφαρμογές. Ζητήθηκε η γνώμη μας για την πλατφόρμα mycourses και τις παρεχόμενες σημειώσεις. Επισημάναμε πως η συντριπτική πλειοψηφία του εκπαιδευτικού υλικού των καθηγητών είναι προσβάσιμο σε εμάς, τονίσαμε όμως το υψηλό κόστος εκτύπωσής τους. Στο σημείο αυτό αναφερθήκαμε και στα φροντιστήρια (η ύπαρξη των οποίων έκανε αίσθηση), δηλώνοντας πως, ενώ η παρακολούθησή τους από τους φοιτητές είναι περιορισμένη, οι σημειώσεις τους είναι χρήσιμες, κυρίως στα μαθήματα που το ύφος των θεμάτων διαφέρει από τα διδασκόμενα. Επισημάνθηκε πως πολλές φορές κάποια μαθήματα πέφτουν θύματα της θρυλούμενης δυσκολίας τους, καθώς υπάρχουν φοιτητές που καταφεύγουν στα φροντιστήρια, χωρίς να έχουν ασχοληθεί με το μάθημα μόνοι τους.

Με αφορμή τη διάσταση διδασκαλίας και εξετάσεων, τονίστηκε πως είναι συχνό φαινόμενο, θέματα που αναπτύχθηκαν διεξοδικά στην τάξη να μην εξετάζονται, αλλά αντίθετα θέματα στα οποία έγινε απλή νύξη να καταλαμβάνουν έκταση στο διαγώνισμα. Επισημάνθηκε το μπέρδεμα που γίνεται συχνά σε μαθήματα με πολλούς διδάσκοντες, τόσο σε σχέση με τη διδασκόμενη ύλη, όσο και με τον ενιαίο τρόπο βαθμολόγησης (σχολιάστηκε εκεί από την επιτροπή ο μη ικανοποιητικός ρόλος του συντονιστή). Εντύπωση επίσης είχε προκαλέσει νωρίτερα στην επιτροπή, η μέθοδος πρόχειρης ανάρτησης της βαθμολογίας και η δυνατότητα ένστασης από τους μαθητές. Επισημάναμε πως έτσι έχουν βρεθεί και διορθωθεί λάθη στη βαθμολόγηση, αλλά δε μπορεί να αποφευχθούν και περιπτώσεις με αμφισβητούμενη σκοπιμότητα. Αναφέραμε επίσης ως πιθανή εξήγηση της αναντιστοιχίας αυτής την εκδικητικότητα απέναντι στους φοιτητές, για τον τρόπο αντιμετώπισης του μαθήματος.

Ζητήσαμε, εν γένει, περισσότερα εργαστηριακά μαθήματα ή ενσωμάτωση εργαστηρίων στα ήδη υπάρχοντα. Θεωρήσαμε πως σε μερικά σημεία, το πρόγραμμα σπουδών είναι κάπως παρωχημένο. Τονίσαμε πως τα μαθήματα φυσικομαθηματικού υποβάθρου είναι αρκετά ασύνδετα σε σχέση με τη συνέχεια των σπουδών και ορισμένα ελλιπή, αλλά έδειξαν να ενδιαφέρονται περισσότερο για τη μαθήματα που διδάσκονται από τους τομείς της σχολής και όχι για την ολότητα του προγράμματος. Εντύπωση προκάλεσε επίσης η απουσία μεσημεριανού διαλείμματος, πέραν του τυπικού τετάρτου (σ' αυτό το σημείο διερωτήθηκαν που είναι ο σύλλογός μας, ώστε να το ζητήσει). Ακόμα, η γνώμη μας για τις εγκαταστάσεις της σχολής ήταν καλή και συγκρίναμε με περιπτώσεις άλλων σχολών, χωρίς ιδιόκτητα κτήρια.

Ρωτηθήκαμε για τον αριθμό των μαθημάτων, τον οποίο θεωρήσαμε ως ελαφρώς αυξημένο και τη γνώμη μας γύρω από τα προαπαιτούμενα μαθήματα. Αν και συμφωνήσαμε πως για την παρακολούθηση κάποιων μαθημάτων είναι απαραίτητες οι γνώσεις άλλων μαθημάτων, αρκετά μπορούν να κατανοηθούν επαρκώς χωρίς προαπαιτούμενα. Επισημάναμε επίσης για μαθήματα που μπορούν να περαστούν με ελάχιστο κόπο και διάβασμα, των οποίων η χρησιμότητα και η παρουσία στο πρόγραμμα σπουδών, με τον τρόπο που διεξάγονται, κρίθηκε αμφίβολη (εντύπωση έκανε η φράση "τα πέρασα νύχτα").

Αναφορικά με προγράμματα διεθνών ανταλλαγών, κυρίως το Erasmus, θεωρήθηκε πως σημαντικό πρόβλημα για την απουσία ξένων φοιτητών είναι η γλώσσα. Επισημάνθηκε επίσης, πως δύσκολα βρίσκονται αντιστοιχίες όλων των μαθημάτων ενός εξαμήνου στο εξωτερικό, που αυτό σημαίνει ότι είναι πιθανή η συνολική καθυστέρηση των σπουδών. Αναφέρθηκαν επίσης περιπτώσεις φοιτητών (ακόμα και για εκπόνηση διπλωματικής και όχι για μαθήματα), που μετά από αρκετούς μήνες ενασχόλησης με το ζήτημα, δεν κατάφεραν να ενταχθούν στο πρόγραμμα, με δικαιολογίες όπως διακοπή επικοινωνίας με το υπ' όψιν πανεπιστήμιο κλπ. Συγκριτικά με άλλες σχολές που η συμμετοχή είναι εκτεταμένη, θεωρήσαμε πως τοποθετούνται προσκόμματα από τους ίδιους τους καθηγητές ενάντια στο πρόγραμμα αυτό. Συζήτηση για την IAESTE δεν έγινε, καθώς είναι πρόγραμμα που αφορά πολύ λίγους φοιτητές.

Όποιος από τους παρόντες επιθυμεί, μπορεί να διορθώσει ή να προσθέσει κάτι, καθώς το κλίμα της κουβέντας ήταν πολύ φιλικό και τα θέματα εναλλάσσονταν πολύ γρήγορα.
και δε δακρύζεις ποτέ σου μάνα μου Ελλάς
που τα παιδιά σου σκλάβους ξεπουλάς
Νίκος Γκάτσος

If you end up with a boring miserable life because you listened to your mom, your dad, your teacher, your priest, or some guy on television telling you how to do your shit, then you deserve it.
Frank Zappa
Άβαταρ μέλους
Elendil
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 1777
Εγγραφή: Τρί, 16 Σεπ 2008 10:22 pm
Τοποθεσία: Ζωγράφου
Έτος εισαγωγής: 2007

Re: Εμπειρίες από την εξωτερική αξιολόγηση της σχολής

Δημοσίευσηαπό AE » Πέμ, 14 Νοέμ 2013 11:38 pm

Εκ μέρους των μελών της Σχολής που ΔΕΝ προσκλήθηκαν ποτέ στην αξιολόγηση, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω που, έστω και δια της πλαγίας οδού, ενημερωθήκαμε για τα τεκταινόμενα.

Δεν αμφιβάλω για τις καλές προθέσεις που μπορεί να υπάρχουν. Ωστόσο, η όλη διαδικασία είναι έωλη δεδομένου ότι: (α) δεν υπήρξε δημοσιότητα, (β) αποκλείστηκε από τη διαδικασία το διοικητικό και ερευνητικό προσωπικό της Σχολής, (γ) η επιλογή φοιτητών από τους υπεύθυνους των Τομέων και η πρόσκλησή τους με προσωπικό(!) mail είναι ενάντια σε κάθε έννοια αντικειμενικότητας-αντιπροσωπευτικότητας.

Όσον αφορά στις προσδοκίες που υπάρχουν, μακάρι να διαψευστώ, αλλά από την 20ετή εμπειρία μου στη Σχολή σας αναφέρω ότι ποτέ μου δεν κατάφερα ούτε να αξιολογήσω ούτε να αξιολογηθώ (το δεύτερο με ενοχλεί περισσότερο από το πρώτο).

Άραγε θα δούμε ποτέ την πλήρη έκθεση της αξιολόγησης, ή θα περιοριστούμε σε ένα πόρισμα του στυλ "Πόσο καταπληκτική είναι η Σχολή μας";
AE
 
Δημοσιεύσεις: 96
Εγγραφή: Δευτ, 30 Σεπ 2013 5:53 pm
Έτος εισαγωγής: 1993

Re: Εμπειρίες από την εξωτερική αξιολόγηση της σχολής

Δημοσίευσηαπό neaoktana » Πέμ, 14 Νοέμ 2013 11:49 pm

Τι θα είχα πει (συνοπτικώς) εάν με είχαν ρωτήσει.
1. Γενικά
1.1. Υπάρχουν πλαίσια αξιολόγησης και το ΕΜΠ θα έπρεπε να τα έχει ακολουθήσει από μόνο του εδώ και χρόνια, αντί τελευταίο και καταϊδρωμένο να ακολουθεί την υποχρεωτική, άστοχη και αναποτελεσματική διαδικασία του Υπουργείου.
1.2 "Δύο Πρυτανείες πριν" το πρότεινα, πήρα τη διαβεβαίωση (από Πρύτανη και Αντιπρύτανη - προσωπικούς φίλους) ότι θα με καλέσουν να αναλύσω την πρότασή μου να αναλάβω εθελοντικώς = χωρίς "εξωτερικούς συνβούλους" και βεβαίως πήρα τα...
1.3 Υπάρχει το Μοντέλο Αριστείας EFQM, (του οποίου είμαι European Assessor) με το οποίο έχει αξιολογηθεί το ΟΠΑ (πρ. ΑΣΟΕ) έδώ και χρόνια. Στη δημόσια απονομή ο Πρύτανης μου είπε ειλικρινώς (ή ειρωνικά) "και στα δικά σας". (Μη ψάχνετε γιατί... ο γράφων "έδωσε τα φώτα" στο ΟΠΑ για το Μοντέλο). Βεβαίως, στο ΕΜΠ, ο όρος "Αξιολόγηση" προκαλούσε (και προκαλεί) αγανάκτηση και ο όρος Αριστεία" οργή (σε όλα τα επίπεδα).
1.4 Υπάρχει η εξειδίκευση του ως άνω μοντέλου για Δημόσιους Οργανισμούς: Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης- ΚΠΑ, το οποίο είναι μεταφρασμένο στα ελληνικά και υποβοηθείται με δωρεάν συμβουλευτική από το Υπουργείο Ανάπτυξης. Εδώ θα είχα και βοήθεια!
2. Ειδικότερα (στα πλαίσια της ως άνω προσέγγισης - αποσπασματικά).
2.1 Δεν υπάρχει καμμία έγνοια εφαρμογής του Risk Management ("οικογένεια" ISO 31000). Δεν εντοπίζονται, αξιολογούνται, παρακολουθούνται ούτε οι στοιχειώδεις διακινδυνεύσεις (πχ. απεργία ΜΜΕ σε μέρα εξετάσεων). Δεν υπάρχει χρέωση σε κάποιον να πάρει απόφαση και δεν υπάρχει έτοιμο σχέδιο αντιμετώπισης.
2.2 Δεν υπάρχει καμμία έγνοια εφαρμογής του Social Responsibility Management (ISO 26000). Δεν εμπλέκονται ούτε τα κρίσιμα Ενδιαφέρομενα Μέρη (πχ. τα ερωτηματολόγια γίνονται την τελευταία εβδομάδα πριν τις εξετάσεις. Τα συμπληρώνουν άρα οι ταλεβάν . Ποιός ρωτάει αυτούς που "παράτησαν" το μάθημα στη μέση του εξαμήνου, ή ακόμα χειρότερα όσους το "άφησαν" από την αρχή; Είναι σα να πηγαίνεις στο Πασαλιμάνι, να ρωτάς "τι ομάδα είστε" και να θεωρείς ότι έκανες τη δουλειά σου. Πρότεινα επισήμως πραγματική έρευνα γνώμης για τα μαθήματα κορμού του Τομέα, εδώ και δύο χρόνια. Δε χρειάζεται να γράψω τι πήρα...)

Αρκεί αυτό το σεντόνι, δε θα το μακρύνω :silent:
"Le meteque" - G. Moustaki (- 23/05/2013) & Zazie: https://www.youtube.com/watch?v=O51zyf83mfk
"Et nous ferons de chaque jour toute une eternite d' amour, que nous vivrons a en mourir..."
neaoktana
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 4405
Εγγραφή: Πέμ, 05 Ιουν 2008 3:24 pm
Έτος εισαγωγής: 1969

Re: Εμπειρίες από την εξωτερική αξιολόγηση της σχολής

Δημοσίευσηαπό Elendil » Παρ, 15 Νοέμ 2013 12:02 am

Off topic:
Εκεί στα προαπαιτούμενα σκέφτηκα να αναφέρω την παλιά σας πρόταση για ικανοποιητικό βαθμό στα προαπαιτούμενα χαμηλότερο κι απο 5, που θα αρκεί να διασφαλίσει πως οι βασικές γνώσεις υπάρχουν, αλλά γενικά δεν αναφέραμε συγκεκριμένα ονομαστικά παραδείγματα και έγιναν άλλες παρεμβάσεις πριν αλλάξουμε θέμα
και δε δακρύζεις ποτέ σου μάνα μου Ελλάς
που τα παιδιά σου σκλάβους ξεπουλάς
Νίκος Γκάτσος

If you end up with a boring miserable life because you listened to your mom, your dad, your teacher, your priest, or some guy on television telling you how to do your shit, then you deserve it.
Frank Zappa
Άβαταρ μέλους
Elendil
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 1777
Εγγραφή: Τρί, 16 Σεπ 2008 10:22 pm
Τοποθεσία: Ζωγράφου
Έτος εισαγωγής: 2007

Re: Εμπειρίες από την εξωτερική αξιολόγηση της σχολής

Δημοσίευσηαπό structural » Παρ, 15 Νοέμ 2013 12:27 am

Πάρα πολύ ωραία η περιγραφή του θέματος και τα σχόλια των καθηγητών.

Θέλω να ρωτήσω, εφόσον κάποιος μπορεί να απαντήσει, αν θα δημοσιοποιηθούν τα αποτελέσματα.

Επιπλέον, παραθέτω το παρακάτω link που θεωρώ πως είναι περσινή εξωτερική αξιολόγηση των Ναυπηγών
και μιλάει για στοιχεία για όλο το Εμπ όπως το σημείο που σχολιάζει τα 2 πρώτα έτη.


http://www.naval.ntua.gr/sites/default/ ... 5-2012.pdf
structural
 
Δημοσιεύσεις: 52
Εγγραφή: Παρ, 02 Σεπ 2011 5:45 pm
Έτος εισαγωγής: 2011

Re: Εμπειρίες από την εξωτερική αξιολόγηση της σχολής

Δημοσίευσηαπό Elendil » Παρ, 15 Νοέμ 2013 12:44 am

structural έγραψε:Πάρα πολύ ωραία η περιγραφή του θέματος και τα σχόλια των καθηγητών.

Θέλω να ρωτήσω, εφόσον κάποιος μπορεί να απαντήσει, αν θα δημοσιοποιηθούν τα αποτελέσματα.


Στη σελίδα της ΑΔΙΠ υπάρχει καρτέλα με τις εξωτερικές αξιολογήσεις καθ' έτος. Η ανωτέρω βρίσκεται στις εκθέσεις 2012, μαζί με των μηχανολόγων

AE έγραψε: (β) αποκλείστηκε από τη διαδικασία το διοικητικό και ερευνητικό προσωπικό της Σχολής, (


Παρόντες στο χώρο ήταν τόσο ο κ. Λιγνός, που "τρέχει" το εργαστήριο των μεταλλικών κατασκευών, όσο και μια κυρία από τη γραμματεία (νομίζω η κ. Παπαηλιού). Το θεσμικό ρόλο της παρουσίας τους δεν τον γνωρίζω. Γενικά, η παρουσία των φοιτητών βασίστηκε στην καλή προαίρεση του κάθε τομέα. Προπτυχιακοί δομοστατικοί ήταν μόνο 2 (από το εργαστήριο σκυροδέματος και οι 2), ενώ οι περισσότεροι ήταν υδραυλικοί.
και δε δακρύζεις ποτέ σου μάνα μου Ελλάς
που τα παιδιά σου σκλάβους ξεπουλάς
Νίκος Γκάτσος

If you end up with a boring miserable life because you listened to your mom, your dad, your teacher, your priest, or some guy on television telling you how to do your shit, then you deserve it.
Frank Zappa
Άβαταρ μέλους
Elendil
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 1777
Εγγραφή: Τρί, 16 Σεπ 2008 10:22 pm
Τοποθεσία: Ζωγράφου
Έτος εισαγωγής: 2007

Re: Εμπειρίες από την εξωτερική αξιολόγηση της σχολής

Δημοσίευσηαπό lybe33 » Παρ, 15 Νοέμ 2013 1:08 am

Λοιπόν, επειδή προσωπικά κλήθηκα να συμμετάσχω στην εξωτερική αξιολόγηση ως εκπρόσωπος του Εγκέλαδου στον Τομέα ΥΠ&Π (και αρνήθηκα), θέλω να γράψω εδώ δημόσια τους λόγους για τους οποίους το έκανα ώστε να τους συζητήσουμε.

Για τα κριτήρια κατέβασα την έκδοση 2.0 (Ιούλιος 2007) με τίτλο "Διασφάλιση Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση/Ανάλυση Κριτηρίων Διασφάλισης Ποιότητας Ακαδημαϊκών Μονάδων" από εδώ.

Ήδη από την πρώτη ενότητα διαβάζουμε για την ανταπόκριση του προγράμματος σπουδών "στους στόχους του Τμήματος και τις ανάγκες της κοινωνίας". Οι στόχοι αυτοί από ποιόν καθορίζονται? Αν καθορίζονται από μια εξωτερική αρχή, τότε αυτή αυθαιρετεί αφού δεν έχει λάβει υπόψη της τις ανάγκες της κοινωνίας. Αν πάλι καθορίζονται από το ίδιο το ίδρυμα, τότε ο καθορισμός αυτών των στόχων θα έπρεπε να συμπεριλαμβάνει στη διαμόρφωσή του το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να επιτευχθεί μέσω μιας δομής που θα εμπλέκει τους φοιτητές αδιαμεσολάβητα, π.χ. κοινή συνέλευση-διαδικασία με καθηγητές και αντιπροσώπους τομέων. Στο παλιότερο καθεστώς προβλεπόταν συμμετοχή φοιτητών, αλλά πρακτικά αν οποιοσδήποτε φοιτητής ζητούσε να συμμετάσχει στην επιτροπή προπτυχιακών (εκτός μελών της ΔΑΠ και της ΠΑΣΠ) αυτομάτως αποκλειόταν. Στο νέο θεσμικό πλαίσιο δεν προβλέπεται καν συμμετοχή φοιτητών στη διαμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών. Φυσικά, οι στόχοι του ιδρύματος πρέπει να το αντιμετωπίζουν ως οργανισμό και συνολικά, δηλαδή να εμπλέκουν στην κατάρτισή τους όλα τα κομμάτια του ιδρύματος (από τις καθαρίστριες μέχρι και τους διοικητικούς και όχι μόνο φοιτητές-καθηγητές). Με το νέο θεσμικό πλαίσιο, δικαίωμα συνδιαμόρφωσης έχουν μόνο οι "ελίτ" του πανεπιστημίου (ΣΔ, πρυτανεία, καθηγητές).

Συνεχίζοντας, πάλι στην πρώτη ενότητα διαβάζουμε "Υπάρχει αποτελεσματική διαδικασία παρακολούθησης της επαγγελματικής εξέλιξης των αποφοίτων; Πώς χρησιμοποιούνται τα αποτελέσματά της;". Πως ποσοτικοποιείται η εξέλιξη των αποφοίτων? Π.χ. αν ένας απόφοιτος βρει αμέσως δουλειά, αλλά αυτή είναι 12ωρη με μηνιαίο μισθό γύρω στα 500 ευρώ θεωρούμε πως η αγορά ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες της? Σε δεύτερο επίπεδο, αν πχ ένας απόφοιτος της κατεύθυνσης υδραυλικού που έκανε διπλωματική στα υβριδικά συστήματα ενέργειας απασχολείται στην αγορά εργασίας στην τακτοποίηση ημιυπαίθριων αυτό τι αντανάκλαση θα έχει στο πρόγραμμα σπουδών? Θα αλλάξει ο προσανατολισμός του σε μία περισσότερο αγοραία κατεύθυνση (πχ θα μειωθούν τα ενεργειακά μαθήματα του κορμού σε βάρος της αύξησης των δικαιακών -πχ εισαγωγή μαθήματος ΓΟΚ, ενίσχυση μαθημάτων Δικαίου, κτλ.)? Ποιός αξιολογεί τι αποτελεί και τι δεν αποτελεί ανάγκη της κοινωνίας σε κάθε συγκυρία? Η ίδια η κοινωνία, ο εξωτερικός αξιολογητής, ένας τρίτος φορέας?

Πάλι στην ίδια ενότητα αναφέρεται "Υπάρχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές ποιότητας για την πτυχιακή/ διπλωματική εργασία; Ποιες;". Ενδεικτικές απορίες για το εν λόγω ερώτημα είναι ας πούμε το τι μπορεί να αποτελεί δείκτη ποιότητας: τo citation index του επιβλέποντα, η πρωτοτυπία του θέματος, οι προτάσεις μελλοντικής έρευνας, η κοινωνική του χρησιμότητα, η συνάφεια των επιστημονικών περιοχών στις οποίες ακουμπά, η συνεργασία μεταξύ των συμβαλλόμενων μερών (καθηγητής, επιστημονικός συνεργάτης, διδακτορικός, φοιτητής).

Η "Διεθνής διάσταση του προγράμματος σπουδών" εισάγεται μέσω δεικτών όπως ο αριθμός των μαθημάτων που διδάσκονται σε ξένη γλώσσα, ο αριθμός αλλοδαπών φοιτητών ή η εφαρμογή πιστωτικών μονάδων (ECTS). Πέραν της κριτικής του συστήματος ECTS που ουσιαστικά χρηματιστικοποιεί το μπουκέτο μαθημάτων ενώ παράλληλα δημιουργεί ασυνέχειες στη συνεκτικότητα του προπτυχιακού προγράμματος, υπάρχει ένα βασικό μεθοδολογικό λάθος. Η διεθνής διάσταση έχει να κάνει με τους δεσμούς που υπάρχουν ανάμεσα στα μαθήματα (αν είναι νοηματικά συνδεδεμένα μεταξύ τους, αν συγκροτούν ένα συνεκτικό πρόγραμμα που καταρτίζει τους νέους ανθρώπους συνολικά και όχι μόνο γνωσιακά, κτλ.) και όχι με δείκτες επιφανειακής υφής όπως η δυνατότητα συμμετοχής φοιτητών σε προγράμματα ERASMUS. Ενδεικτικά, μαθήματα όπως οι σιδηρές κατασκευές ή τα σκυροδέματα αντιστοιχούν στο master ξένων πανεπιστημίων οπότε εκ των πραγμάτων αν θέλουμε να πετύχουμε υψηλότερη συμμετοχή σε προγράμματα ανταλλαγής θα πρέπει είτε να κάνουμε downgrade μειώνοντας τα μαθήματα βάσης μικρότερων ετών και απλώνοντάς τα σε μεγαλύτερη διάρκεια ετών (από τα 2 στα 3 χρόνια), είτε να κάνουμε μια στροφή σε διαδικασίες τύπου μπολόνια που ιστορικά απέτυχαν (http://www.dw.de/%CE%BD%CE%B1-%CE%BB%CE ... -5350884-1) ώστε να υπάρχει διευρωπαϊκή αντιστοίχιση στα προγράμματα.

Για την πρακτική άσκηση αντιγράφω από παλιό ποστ του gandalf (viewtopic.php?f=22&t=1860&hilit=%CF%80%CF%81%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE+%CE%AC%CF%83%CE%BA%CE%B7%CF%83%CE%B7&start=10#p32642): "το θέμα είναι η σύνδεση θεωρίας πράξης, στο βαθμό που μπορεί και πρέπει να γίνει μέσα στο Πανεπιστήμιο (γιατί για το υπόλοιπο κομμάτι είναι "ευθύνη" της δουλειάς έξω) να γίνεται παράλληλα με το κάθε μάθημα, και αυτό σημαίνει απο εργαστήριο πχ στο μπετό, στα λιμενικά, στην αντοχή των υλικών κτλ, σημαίνει εκπαιδευτική εκδρομή τύπου 12ημερη 3ου έτους, σημαίνει επισκέψεις σε εργοτάξιο συνοδεία καθηγητή (όπως κάνανε πχ φέτος Τρέζος-Σιγάλας στο μπετο2, όπως διοργανώνουν οι καλες μας παρατάξεις στα μετρό κτλ γιατί η σχολή απο μόνη της δεν θέλει), σημαίνει τις ασκήσεις που κάνεις στη Γεωδαίσία, σημαίνει κάτι που έχεις μελετήσει σε ένα θέμα να το πιάσεις να το φτιάξεις υπο κλίμακα με μια ομάδα συμφοιτητών σου, και να δεις όλη τη διαδικασία απο τη μελετη και την κατασκευή μέχρι το project management και πολλά άλλα που πρέπει να γίνονται παράλληλα με το κάθε μάθημα και να "εντείνονται" σε κάποιο βαθμό προς το τέλος των σπουδών, και όχι να υπάρχει ως πυροτέχνημα 6 εβδομάδων που έλάχιστα θα σου προσφέρει περαν της κάλυψης της αγωνίας σου για επαφή με τον χώρο εργασίας.".


Spoiler: show
Για τις υπόλοιπες ενότητες δεσμεύομαι να γράψω αργότερα (άλλη μέρα) γιατί τώρα είμαι πτώμα. Συνολικότερα, πέραν των λάθος κριτηρίων τίθεται και ένα θέμα προθέσεων για μένα (εκτός της ενημέρωσης που τόνισε και ο ΑΕ): σε μια συκυρία που η κυβέρνηση οδηγεί το ΕΜΠ στην υποβάθμιση και τη συρρίκνωση μέσω της απόλυσης των μισών εργαζόμενων, ακόμη και ειλικρινή να είναι τα πορίσματα των εξωτερικών αξιολογητών μπορεί κανείς να εξασφαλίσει ότι αυτά θα αξιοποιηθούν για την ενίσχυση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα του ή για τη διέυρυνση της προσβασιμότητας από φτωχότερα στρώματα? Πολύ αμφιβάλω...
Άβαταρ μέλους
lybe33
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 2638
Εγγραφή: Τετ, 03 Δεκ 2008 11:55 am
Έτος εισαγωγής: 2008

Re: Εμπειρίες από την εξωτερική αξιολόγηση της σχολής

Δημοσίευσηαπό AE » Παρ, 15 Νοέμ 2013 10:20 am

Elendil έγραψε:Παρόντες στο χώρο ήταν τόσο ο κ. Λιγνός, που "τρέχει" το εργαστήριο των μεταλλικών κατασκευών, όσο και μια κυρία από τη γραμματεία (νομίζω η κ. Παπαηλιού). Το θεσμικό ρόλο της παρουσίας τους δεν τον γνωρίζω.


Οπως θα δείτε στην ιστοσελίδα της Σχολής (http://www.civil.ntua.gr/staff/), τα μέλη της είναι 194. Αν αφαιρέσουμε τα μέλη ΔΕΠ (80, εκ των οποίων 13 Ομότιμοι) και τους 7 ΕΕΔΙΠ (τους οποίους εκπροσωπεί ο κ. Λιγνός), μένει ένας σεβαστός αριθμός 107 εργαζομένων διαφόρων κατηγοριών που δεν εκπροσωπήθηκαν. Η κα. Παπαηλιού, ως Προϊσταμένη της Γραμματείας, καλώς προσκλήθηκε, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί εκπρόσωπος των "107".

Επιπλέον δεν εκπροσωπήθηκε μια μεγάλη κατηγορία εργαζομένων, που είναι οι ερευνητές επί συμβάσει. Παρόλο που δεν έχουν οργανική θέση στο ΕΜΠ (αποκαλούνται ωστόσο "εξωτερικοί συνεργάτες"), αρκετοί από αυτούς βρίσκονται στο χώρο επί 10, 20 ή και παραπάνω έτη. Οι άνθρωποι αυτοί θα είχαν πολλά να πουν, δεδομένου ότι ο χώρος της έρευνας διέπεται από πληθώρα προβλημάτων, τα οποία αποκρύπτονται πίσω από κάποια φαινομενικά εντυπωσιακά ποσοτικά μεγέθη.

Για να μην σχολιάσω τον μη παραταξιακό φοιτητή, που έτσι και αλλιώς τον έχουν όλοι πανταχόθεν γραμμένο...
AE
 
Δημοσιεύσεις: 96
Εγγραφή: Δευτ, 30 Σεπ 2013 5:53 pm
Έτος εισαγωγής: 1993

Re: Εμπειρίες από την εξωτερική αξιολόγηση της σχολής

Δημοσίευσηαπό Elendil » Παρ, 15 Νοέμ 2013 6:01 pm

AE έγραψε:Επιπλέον δεν εκπροσωπήθηκε μια μεγάλη κατηγορία εργαζομένων, που είναι οι ερευνητές επί συμβάσει. Παρόλο που δεν έχουν οργανική θέση στο ΕΜΠ (αποκαλούνται ωστόσο "εξωτερικοί συνεργάτες"), αρκετοί από αυτούς βρίσκονται στο χώρο επί 10, 20 ή και παραπάνω έτη. Οι άνθρωποι αυτοί θα είχαν πολλά να πουν, δεδομένου ότι ο χώρος της έρευνας διέπεται από πληθώρα προβλημάτων, τα οποία αποκρύπτονται πίσω από κάποια φαινομενικά εντυπωσιακά ποσοτικά μεγέθη.

Σ' αυτό έχεις απόλυτο δίκιο, φάνηκε από την παρέμβαση του neaoktana, τόσο στο παρόν θέμα, όσο και παλιότερα: viewtopic.php?f=22&t=2345

AE έγραψε:Για να μην σχολιάσω τον μη παραταξιακό φοιτητή, που έτσι και αλλιώς τον έχουν όλοι πανταχόθεν γραμμένο...

Οι περισσότεροι μη παραταξιακοί ήμασταν ;)
και δε δακρύζεις ποτέ σου μάνα μου Ελλάς
που τα παιδιά σου σκλάβους ξεπουλάς
Νίκος Γκάτσος

If you end up with a boring miserable life because you listened to your mom, your dad, your teacher, your priest, or some guy on television telling you how to do your shit, then you deserve it.
Frank Zappa
Άβαταρ μέλους
Elendil
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 1777
Εγγραφή: Τρί, 16 Σεπ 2008 10:22 pm
Τοποθεσία: Ζωγράφου
Έτος εισαγωγής: 2007

Re: Εμπειρίες από την εξωτερική αξιολόγηση της σχολής

Δημοσίευσηαπό AE » Παρ, 15 Νοέμ 2013 6:25 pm

Από τα συμφραζόμενα (και από συζητήσεις) καταλαβαίνω ότι κάποιοι φοιτητές, προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί, έλαβαν κάτι σαν ατομική πρόσκληση ώστε να συμμετάσχουν στην αξιολόγηση. Δηλαδή, οι αξιολογούμενοι επέλεξαν τους αξιολογητές τους.

Από το κακό στο χειρότερο πάμε ...
AE
 
Δημοσιεύσεις: 96
Εγγραφή: Δευτ, 30 Σεπ 2013 5:53 pm
Έτος εισαγωγής: 1993

Επόμενο

Επιστροφή στο Σχόλια/Προτάσεις/Παρατηρήσεις για τη Σχολή

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης

cron