Ορθολογική Οργάνωση Σπουδών - Κάποιες σκέψεις

Πολιτικά θέματα; Οργανωτικά Προβλήματα; Προτάσεις Βετλτίωσης; Όλα τα ζητήματα που αφορούν στη σχολή αναλύονται εδώ.

Re: Ορθολογική Οργάνωση Σπουδών - Κάποιες σκέψεις

Δημοσίευσηαπό neaoktana » Δευτ, 25 Ιούλ 2011 6:43 pm

Να διευκρινίσω: Σπατάλη Κοινωνικών Πόρων δεν σημαίνει μόνο από το ΕΜΠ (ελάχιστοι).
Σημαίνει πρωτίστως οικογενειακούς πόρους + καθυστέρηση ένταξης στην παραγωγή = κόστος ευκαιρίας!
Εάν βεβαίως εργάζονται ή και συντηρούν την οικογένειά τους εντάσσονται στις ειδικές περιπτώσεις.

Στοιχεία της κατηγορίας Ζ:
ν: 63 - 29% - Διαγωνίστηκαν 18 = 28,5%
ν+1: 53 - 24,5% - Διαγωνίστηκαν 26 = 49%
ν+2: 36 - 16,5% - Διαγωνίστηκαν 20 = 55,5%
ν+3: 22 - 10% - Διαγωνίστηκαν 8 = 36,5%
>2.ν: 42 - 20% - Διαγωνίστηκαν 4 = 10% - Πέτυχε 1

Διαγωνίστηκαν = Προσήλθαν - βαθμολογήθηκαν 0~1
"Le meteque" - G. Moustaki (- 23/05/2013) & Zazie: https://www.youtube.com/watch?v=O51zyf83mfk
"Et nous ferons de chaque jour toute une eternite d' amour, que nous vivrons a en mourir..."
neaoktana
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 4405
Εγγραφή: Πέμ, 05 Ιουν 2008 3:24 pm
Έτος εισαγωγής: 1969

Re: Ορθολογική Οργάνωση Σπουδών - Κάποιες σκέψεις

Δημοσίευσηαπό neaoktana » Τρί, 26 Ιούλ 2011 6:38 pm

Συνέχεια και (σχεδόν) τέλος

Η επιστροφή σε πραγματικά έτη είναι δύσκολη, διότι θα επέφερε μεγάλες ανατροπές, όχι απαραιτήτως κακές. Πολλές ίσχυαν προ 10ετίας μόλις: Ενδεικτικώς η <Μ.τ.Ρ.> στο χειμερινό του 3ου έτους = η <Εφ.Υδρ.> στο εαρινό του 3ου έτους = τα <Αστικά> στο χειμερινό του 4ου έτους.

Αντ΄αυτού προτείνεται ως εναλλακτική λύση η επαναφορά της «Ομάδας Μαθημάτων», η οποία προσφέρει παρόμοια πλεονεκτήματα με τη βασική πρόταση και είναι δυνατό να λειτουργήσει συνδυαστικώς.

Τι σημαίνει αυτό σε παράδειγμα:
Η <Μ.τ.Ρ.> και η <Εφ.Υδρ> αποτελούν «Ομάδα».
Ο τελικός βαθμός επιτυχίας βασίζεται στο Μ.Ο. των δύο βαθμών με ελάχιστο 3.
Δηλαδή περνάς την «Ομάδα» με 3 <Μ.τ.Ρ.> και 7 <Εφ.Υδρ> ή με 4 / 6.

Είναι προφανές ότι:
Η προαπαίτηση «Ομάδας» για τα «Αστικά» και «Ποταμάκια» παραμένει.
Η πρόταση για «επαναληπτικά» στα επόμενα εξάμηνα επίσης παραμένει.

Στην επόμενη τελευταία ανάρτηση θα κωδικοποιήσω τα προηγούμενα σε λιτή - τεκμηριωμένη πρόταση προς την ομάδα διδασκόντων και τον Τομέα.

Καλές διακοπές
"Le meteque" - G. Moustaki (- 23/05/2013) & Zazie: https://www.youtube.com/watch?v=O51zyf83mfk
"Et nous ferons de chaque jour toute une eternite d' amour, que nous vivrons a en mourir..."
neaoktana
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 4405
Εγγραφή: Πέμ, 05 Ιουν 2008 3:24 pm
Έτος εισαγωγής: 1969

Re: Ορθολογική Οργάνωση Σπουδών - Κάποιες σκέψεις

Δημοσίευσηαπό neaoktana » Τετ, 27 Ιούλ 2011 2:59 pm

Πως δημιουργείς "δημοσκόπηση" στο MQN?
"Le meteque" - G. Moustaki (- 23/05/2013) & Zazie: https://www.youtube.com/watch?v=O51zyf83mfk
"Et nous ferons de chaque jour toute une eternite d' amour, que nous vivrons a en mourir..."
neaoktana
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 4405
Εγγραφή: Πέμ, 05 Ιουν 2008 3:24 pm
Έτος εισαγωγής: 1969

Re: Ορθολογική Οργάνωση Σπουδών - Κάποιες σκέψεις

Δημοσίευσηαπό Lost.in.Athens » Τετ, 27 Ιούλ 2011 4:35 pm

Όταν δημιουργείτε νέο θέμα, πηγαίνετε στο κάτω μέρος της σελίδας και επιλέγετε "Δημιουργία δημοψηφίσματος". Αν αφορά σε αυτό το θέμα, μπορείτε να το πείτε σε μας ώστε να επεξεργαστούμε την πρώτη δημοσίευση για να εμφανίζεται εδώ.
Lost.in.Athens
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 2227
Εγγραφή: Κυρ, 07 Δεκ 2008 6:03 pm
Έτος εισαγωγής: 2008

Re: Ορθολογική Οργάνωση Σπουδών - Κάποιες σκέψεις

Δημοσίευσηαπό neaoktana » Σάβ, 22 Ιουν 2013 7:36 pm

Κάθε χρόνο και χειρότερα
Απολογισμός για την ενασχόληση στη <ΜτΡ> 2012-13.
Προϊδεασμός για τα Αποτελέσματα.
Διαβάστε το κείμενο:
Zombies II.pdf
(176.07 KiB) Έχει μεταφορτωθεί 481 φορές

και τοποθετηθείτε επιτέλους υπεύθυνα με προτάσεις! (παλαιοί και νέοι).
"Le meteque" - G. Moustaki (- 23/05/2013) & Zazie: https://www.youtube.com/watch?v=O51zyf83mfk
"Et nous ferons de chaque jour toute une eternite d' amour, que nous vivrons a en mourir..."
neaoktana
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 4405
Εγγραφή: Πέμ, 05 Ιουν 2008 3:24 pm
Έτος εισαγωγής: 1969

Re: Ορθολογική Οργάνωση Σπουδών - Κάποιες σκέψεις

Δημοσίευσηαπό Black » Σάβ, 22 Ιουν 2013 11:53 pm

neaoktana έγραψε:Κάθε χρόνο και χειρότερα
Απολογισμός για την ενασχόληση στη <ΜτΡ> 2012-13.
Προϊδεασμός για τα Αποτελέσματα.
Διαβάστε το κείμενο:
Zombies II.pdf

και τοποθετηθείτε επιτέλους υπεύθυνα με προτάσεις! (παλαιοί και νέοι).


Η άποψη μου είναι πως η ΜτΡ θα έπρεπε να παίζει τον ρόλο που της αναλογεί: Να δίνει τις βάσεις για τα μετέπειτα και όχι τα μετέπειτα να δίνουν τις βάσεις για αυτήν(Περιγράφω την εμπειρία μου όπου από την ΕφΥδρ, όπου πήρα το "κολλάει" και μετά πέρασα την ΜτΡ). Επιπλέον πιστεύω πως η εξέταση είναι δυσανάλογα δύσκολη σε σχέση με την "προετοιμασία", η οποία(εκτός από σας που έχω ακούσει τα καλύτερα) δεν θέλω ούτε να τη χαρακτηρίσω.

Αυτά, με εκτίμηση :) .

Spoiler: show
Πάντα όταν τίθεται το εν λόγω ζήτημα, αφήνω και 'γω ένα post, φαντάζομαι θα με έχετε βαρεθεί. Αυτό γιατί πιστεύω ότι υπάρχουν περιθώρια και ενδιαφέρον για βελτίωση οπότε αξίζει να πω τη γνώμη μου. Η ΜτΡ, η Οδοποιία, το Μπετό, οι Στατικές θεωρώ πως είναι core μαθήματα του σιβιλά οπότε και έχει νόημα η τελειοποίηση τους όσο αφορά σημειώσεις και παραδόσεις. Αν αυτά είναι εντάξει τότε το μόνο που μπορεί να κατηγορήσει αυτός που αποτυγχάνει είναι τον εαυτό του.
nulla dies sine linea
Black
 
Δημοσιεύσεις: 236
Εγγραφή: Τρί, 10 Απρ 2012 2:03 pm
Έτος εισαγωγής: 0

Re: Ορθολογική Οργάνωση Σπουδών - Κάποιες σκέψεις

Δημοσίευσηαπό OxYdO » Κυρ, 23 Ιουν 2013 4:27 am

neaoktana έγραψε:και τοποθετηθείτε επιτέλους υπεύθυνα με προτάσεις! (παλαιοί και νέοι).

Παράγοντες που, κατά τη γνώμη μου, επηρεάζουν το ποσοστό των zombies:
1. Δύσκολη οικονομική συγκυρία: Από τη μία στρέφει κάποιους φοιτητές προς μια πιο εντατική ενασχόληση (προκειμένου να τελειώνουν μια ώρα αρχύτερα), από την άλλη όμως αναγκάζει κάποιους να εργάζονται. Επίσης η ολοένα και αυξανόμενη ανεργία΄(και ιδιαίτερα των νέων μηχανικών), ενδεχομένως να αποθαρρύνει μερικούς (ήτοι, με τι κουράγιο να διαβάσεις μαθήματα σαν τη ΜτΡ, όταν η ανεργία σου χτυπά την πόρτα;).
(δεν μπορώ να εκτιμήσω ποιο ενδεχόμενο είναι πιο πιθανό)
2. Η εντατικοποίηση των υπόλοιπων μαθημάτων της σχολής (βλέπε θέμα μπετό), ενδεχομένως να βγάζουν τη ΜτΡ από τις προτεραιότητες, καθώς απαιτούν ολοένα και περισσότερο χρόνο (κι όμως, είναι γεγονός)
3. Από συζητήσεις με συμφοιτητές, είναι κοινό συμπέρασμα, ότι η δυσκολία/πολυπλοκότητα των θεμάτων ήταν αναντίστοιχη της διδασκαλίας. Το γεγονός ότι υπάρχουν φοιτητές που ασχολήθηκαν σοβαρά, αλλά περνούν το μάθημα με 6 ή 7 και όχι με υψηλότερη βαθμολογία είναι, κατά τη γνώμη μου, παράδοξο. Αυτό αναμφίβολα είναι αποθαρρυντικός παράγοντας, και δημιουργεί ένα κλίμα μαθήματος "μπαμπούλα" που θα σε κυνηγάει 5 χρόνια στη σχολή :P

Σχόλια-Προτάσεις ύστερα από μια γρήγορη σκέψη .
Όσον αφορά τα θέματα:
1. Ίσως πρέπει να επερωτηθούν οι ίδιες οι ποιοτικές και ποσοτικές μεταβλητές και τα κριτήρια εκείνα, που καθιστούν την κατάρτιση του φοιτητή επαρκή ή μη επαρκή. Μια τέτοια διαδικασία, που είναι αποκλειστικά δουλειά του διδάσκοντα (φυσικά λαμβάνοντας υπόψη του τα πραγματικά δεδομένα/αποτελέσματα), ίσως αλλάξει την ίδια τη φιλοσοφία των θεμάτων.
2.Γνώμη μου είναι, ότι ο δείκτης ευκολίας των θεμάτων, πρέπει να είναι τέτοιος, ώστε οι βαθμολογικές επιδόσεις των φοιτητών να προσεγγίζουν την κανονική κατανομή.
3. Εφόσον η "κατεύθυνση" των θεμάτων, απαιτεί από το φοιτητή να χρησιμοποιήσει την κριτική, αφαιρετική και συνθετική του ικανότητα (ορθώς! ), ο χρόνος εξέτασης πρέπει να είναι αρκετός. (εφόσον κάνουμε την παραδοχή, ότι τα αντανακλαστικά του καθενός δε σχετίζονται γραμμικά με το πόσο καλά διαβασμένος είναι. υπάρχει και ο παράγοντας φύση! )

Όσον αφορά τη διδασκαλία (και προσπαθώντας να μην μείνω στα κλισέ του τύπου "να γίνει πιο ελκυστικό το μάθημα","να χρησιμοποιηθούν σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας" (που είναι και αυτονόητα) αλλά να βάλω, όσο μπορώ και κάποιες "κατευθυντήριες γραμμές"):
1. (ίσως και το πιο ρομαντικό, αλλά με σημαντικές κοινωνικές προεκτάσεις... άλλωστε το πανεπιστήμιο πρέπει να επιτελεί και έναν κοινωνικό ρόλο ;) ) Οι σημειώσεις που δίνονται είναι πολύ καλές! Παρ΄όλα αυτά θα μπορούσε να κινηθεί μια διαδικασία, ώστε και οι ίδιοι οι φοιτητές, κάνοντας σχόλια και παρατηρήσεις, εντοπίζοντας δύσκολα σημεία που πρέπει να δοθεί περισσότερη έμφαση, παραλείψεις και λάθη να μπουν σε μια διαδικασία "συμμετοχικής σύνταξης" των σημειώσεων. Μια τέτοια διαδικασία, όχι μόνο θα ενέπλεκε περισσότερο τους φοιτητές με το μάθημα, αλλά θα τους επέτρεπε να "παράγουν οι ίδιοι γνώση" και να δημιουργήσουν μία νέα σχέση με τους διδάσκοντες που θα σπάει την παραδοσιακή σχέση Καθηγητή αυθεντία ---- σπουδαστή που ακούει από κάτω. (κάτι τέτοιο περίπου ίσως να συμβαίνει ήδη άτυπα, μέσω mqn)
2. Τόσο η διδασκαλία, όσο και η "θεματολογία" των ασκήσεων, να αποκτήσουν έναν (όσο και εαν αυτό είναι δυνατό) πιο "εφαρμοστικό" χαρακτήρα που να άπτεται περισσότερο του αντικειμένου του πολ.μηχ. Είναι , τουλάχιστον βάσει προσωπικής εμπειρίας (πχ. όταν κατάλαβα γιατί σε οριζόντιο αγωγό που στρίβει, χρειάζεται στήριξη), πιο "οικείο" για το φοιτητή.
3. Η ομαδική real time επίλυση εργασιών από τους φοιτητές στην τάξη. Σίγουρα μπορεί να λύσει τις απορίες ακριβώς στη γέννησή τους (ιδιαίτερα σημαντικό για τα μεγαλύτερα έτη που έχουν ήδη μία εικόνα του μαθήματος) και επίσης, δίνει στον καθηγητή μια εκτίμηση για το επίπεδο κατανόησης.

Δεν μου έρχεται κάτι άλλο αυτή τη στιγμή στο μυαλό, μπορεί να επανέλθω στο μέλλον.

Υ.Γ. να κάνουμε τίποτα και με το πρόγραμμα! Αυτό το non-stop πεντάωρο ΜτΡ Στατικής ήταν σκότωμα... :lol:
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
OxYdO Σημαντική βοήθεια στο MQN.gr
 
Δημοσιεύσεις: 1644
Εγγραφή: Παρ, 07 Οκτ 2011 12:18 am
Έτος εισαγωγής: 2011

Re: Ορθολογική Οργάνωση Σπουδών - Κάποιες σκέψεις

Δημοσίευσηαπό lawine » Δευτ, 24 Ιουν 2013 12:24 am

neaoktana έγραψε:Κάθε χρόνο και χειρότερα
Απολογισμός για την ενασχόληση στη <ΜτΡ> 2012-13.
Προϊδεασμός για τα Αποτελέσματα.
Διαβάστε το κείμενο:
Zombies II.pdf

και τοποθετηθείτε επιτέλους υπεύθυνα με προτάσεις! (παλαιοί και νέοι).


Δάσκαλε,
ένα ευχαριστώ για τη διαρκή παρέμβασή σας. Σχετικά με τη ΜΤΡ έχω να πω ότι είναι ένα πολύ οργανώμενο μάθημα και παρέχει πολύ σημαντικές γνώσεις. Ταυτόχρονα είναι συναρπαστικό ως περιεχόμενο. Αλλά νομίζω είναι αποθαρρυντικό για τους φοιτητές να αντικρύζουν στα πρώτα μαθήματα τις εξισώσεις Navier Stokes! Περιέχονται στη θεωρία του μαθήματος έννοιες από τη μηχανική συνεχούς μέσου που δεν έχουμε προηγουμένως διδαχθεί. Ο μέσος φοιτητής του Πολυτεχνείου αγάπησε τα μαθηματικά από το σχολείο γιατί του εξηγούσαν τον κόσμο πολύ καλύτερα από ό,τι μπορεί να επιτύχουν οι λεκτικές περιγραφές. Αλλά αν προηγούμενως δεν έχει αισθανθεί κανείς τι σημαίνει (π.χ. divergence, gradient, κ.λ.π.) και ξαφνικά τα βλέπει αραδιασμένα, είναι σα μια γλώσσα που δε γνωρίζει. Πώς λοιπόν να επικοινωνήσει;

Η πρόταση μου σε αυτό το σημείο είναι να δίνεται μεγαλύτερη σημασία στην ποιοτική συμπεριφόρα των ρευστών και όχι στις εξισώσεις που την περιγράφουν. Αυτό θα μπορούσε να γίνει με ερωτήσεις, κουίζ. Στη συνέχεια έχοντας κατανοήσει κανείς τη συμπεριφορά, χαίρεται να τη διαπιστώνει και στη μαθητική της περιγραφή. Αλλά όταν κάποιος εφαρμόζει μία σχέση που δεν έχει κατανοήσει, δε του προσφέρει τίποτα ουσιαστικό. Εναλλακτικά ή συμπληρωματικά θα πρότεινα να αφιερώνεται χρόνος στην εξήγηση εννοιών από τη μηχανική συνεχούς μέσου.

Στις ώρες των ασκήσεων ο διδάσκων λύνει τις ασκήσεις στον πίνακα και οι φοιτητές παρακολουθούν σχεδόν παθητικά. Θεωρώ θα ήταν ωφέλιμο να δουλεύονται οι ασκήσεις από τους φοιτητές μέσα στην αίθουσα και ο διδάσκων να είναι εκεί όχι για να τη λύσει στον πίνακα αλλά για να τους επιλύει απορίες την ώρα που εκείνοι δουλεύουν σε αυτές. Μετά από τόσα χρόνια στα θρανία έχω διαπιστώσει ότι η λιγότερο υποφερτή διαδικασία είναι να ακούς παθητικά..Ο φοιτήτης πρέπει να γίνει πιο ενεργός. Αυτό δε σημαίνει εντατικοποίηση, αλλά αφύπνιση από την αποβλάκωση, στην οποία είχα πέσει και εγώ όταν σπούδαζα στο Πολυτεχνείο.

Από τα στοιχεία που δίνετε, αλλά και γενικότερα είναι αποδεκτό, ότι η ενασχόληση συνδέεται με την απόδοση. Ενασχόληση σημαίνει προσπάθεια κατανόησης και είναι απαραίτητη προυπόθεση για την κατανόηση. Η μειωμένη διάθεση για ενασχόληση είναι δυστυχώς σαφής.
lawine Σημαντική βοήθεια στο MQN.gr
 
Δημοσιεύσεις: 505
Εγγραφή: Τετ, 03 Σεπ 2008 1:31 am
Τοποθεσία: Γκουτζαλάκα
Έτος εισαγωγής: 2004

Re: Ορθολογική Οργάνωση Σπουδών - Κάποιες σκέψεις

Δημοσίευσηαπό TrexoKaiDenFtano » Δευτ, 24 Ιουν 2013 2:51 am

Έχοντας ασχοληθεί με πάθος και ιδιαίτερο ενθουσιασμό με τη ΜτΡ (σε σχέση με άλλα μαθήματα ακόμα και του 6ου εξαμήνου) ας παραθέσω και εγώ μια γνώμη...

Δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο με τον lawine... :clap: :thumbup:

Η μόνη παράμετρος που θα ήθελα να τονίσω αφορά κυρίως τον τρόπο που αντιμετωπίζεται-εκλαμβάνεται το μάθημα από τους σπουδαστές... Αναπαράγεται κατα κόρον η αντίληψη πως η επίτευξη-έστω προσβάσιμου- βαθμού στη ΜτΡ μπορεί να αποτελέσει προιόν διαβάσματος.. Θα βαθύνω πηγαίνοντας το λίγο παραπέρα και λέγοντας πως η επίτευξη βαθμού δεν αντανακλά απαραίτητα την επάρκεια και την κατανόηση σε βάθος των εννοιών της ΜτΡ... Θα προτιμήσω να μην βασιστώ σε παραδείγματα σπουδαστών εκ της προσωπικής μου σφαίρας επαφών οι οποίοι έχοντας 8+ ομολογούν πως αυτό προήλθε από επίλυση όγκου ασκήσεων, απο στυγνή εντατικοποίηση στην επίλυση υπολογιστικών εφαρμογών, από στείρο διάβασμα και όχι από κατανόηση της ουσίας των νόμων-εξισώσεων... Ο εμπειρισμός αποτελεί εχθρό της αυστηρά τεκμηριωμένης επιχειρηματολογίας..

Το επιχείρημα μου συνοψίζεται στο εξής.. Αφενός η άρτια οργάνωση των σημειώσεων αφετέρου η όλη αποτελεσματικά οργανωμένη δομή του μαθήματος με σειρές-προόδους-πειράματα αλλά και ο τρόπος διδασκαλίας κυρίως της θεωρίας αλλά και των ασκήσεων οδηγεί τον σπουδαστή σε έναν παθητικό ρόλο όπως τόνισε και ο lawine και έτσι προτιμάει να αφιερώσει τις ώρες παρακολούθησης σε άλλες ασχολίες μιας και ''τα της ΜτΡ διαβάζονται''... Ακόμα και η ύπαρξη των πειραμάτων δεν αποτελεί αντισταθμιστικό παράγοντα..

Πιο συγκεκριμένα θεωρώ πως είναι τουλάχιστον υπερβολικό να απαιτείς από έναν σπουδαστή να κατανοήσει την όλυ φύση της εξίσωσης Bernulli πχ μέσα από την προβολή κάποιων διαφανειών και την ακόλουθη επίλυση εφαρμογών,εξαιρέσεων, ειδικών περιπτώσεων... Ακριβώς επειδή η επάρκεια του διδακτικού υλικού σε ευρεία πεδία εφαρμογών, εξαιρέσεων κτλ είναι προφανής καθώς και η πρόβλεψη εκ μέρους του διδάσκοντα για αναφορα παγίδων-επικίνδυνων περιπτώσεων εφαρμογής για κάθε σενάριο είναι αναλυτική στις γραπτές σημειώσεις οδηγείται ο σπουδαστής στην πλάνη πως το διάβασμα και η επίλυση όλων αυτών των ειδικών εφαρμογών είναι το ζητούμενο και άπαξ και το επιτύχει θεωρεί κτήμα του και την εξίσωση... Έλα όμως που δεν αποτελεί καθόλου κτήμα του μιας και η εξίσωση είναι μια στείρα μαθηματική έκφραση και δεν έχει κατανοήσει την ουσία πίσω από την ανάγκη ύπαρξης του εν λόγω νόμου μα το μόνο που έχει καταφέρει είναι να ξέρει να την εφαρμόζει σε δεκάδες παρόμοιες με όσες έχει δει περιπτώσεις... Σαφώς και έχει θέσει λάθος προκείμενες στην προσπάθεια του μιας και ξεκινάει τρόπον τινά ανάποδα μα σε αυτό οδηγεί και το γεγονός πως η διδασκαλία δεν έχει κάτι παραπάνω να του προσφέρει από τις σημειώσεις...

Δηλαδή αναφορικά κυρίως με το κομμάτι της θεωρίας θα μπορούσε να επιχειρείται μια δημιουργική αναπαραγωγή των συνθηκών που γέννησαν τον κάθε νόμο-εξίσωση, των αναγκών που οδήγησαν στην έκφραση μιας μαθηματικής σχέσης, από τους ίδιους τους σπουδαστές.. Παρουσιάζοντας τους ένα σκοπίμως απλοποιημένο ζήτημα πχ ώστε να μπορούν με σκέψεις, προβληματισμούς και ιδέες να καταλήξουν μόνοι τους σε ποιοτική κ ποσοτική έκφραση στηριζόμενοι σε απαρχές-αξιώματα όπως της αρχής διατήρησης της ενέργειας ή της μάζας... Ταυτόχρονα στις ασκήσεις πέρα από την επίλυση τους από τους σπουδαστές με εύστοχα κ καίρια σχόλια από τον διδάσκοντα θεωρώ πως είναι απαραίτητο η περαιτέρω εμβάθυνση με επίλυση ενός ζητήματος που άπτεται στην κρίση και την εμπειρία μαθητευόμενου μηχανικού... Η βήμα προς βήμα συλλογιστική και η όσο το δυνατόν μεθόδευση του τρόπου σκέψης από ισάξιους συναδέλφους, από τους σπουδαστές τους ίδιους στην ουσία, ώστε να εμβαπτίζεται ο καθένας στον τρόπο αντιμετώπισης πρακτικών ζητημάτων με την φιλοσοφία ενός μηχανικού... Ένας τρόπος αντιμετώπισης που θα αποτελεί προιόν συλλογικής διαλεχτικής και όχι απλής μετάδοσης...

Πάντως το θέμα δεν είναι εξετασιοκεντρικό.. Ναι μεν ορθώς η εξέταση στη ΜτΡ απαιτεί κρίση μαθητευόμενου μηχανικού, διαχείριση πόρων, εμπειρία σε υπολογιστικές εφαρμογές... Ναι όλες οι προτάσεις αποσκοπούν στην καλλιέργεια ακριβώς αυτών των χαρακτηριστικών και συμπλέουν με τους σκοπούς του διδάσκοντα... 'Ομως το κυριότερο είναι ο κάθε σπουδαστής όσο και να απεχθάνεται το αντικείμενο της ΜτΡ ή τα νεράκια γενικότερα να συνειδητοποιεί πως η εν λόγω διάδραση και συλλογική διαδικασία διαλόγου, αμφισβήτησης, πίεσης για σκέψη, ενεργής συμμετοχής, ακόμα και μόνο ακούσματος απόψεων ισότιμων συναδέλφων έχει να του προσφέρει ποικίλα ωφέλη και να του μεταλαμπαδεύσει μια φιλοσοφία που άπτεται άμεσα με το επάγγελμα του μηχανικού....
TrexoKaiDenFtano Σημαντική βοήθεια & οικονομική ενίσχυση στο MQN.gr
 
Δημοσιεύσεις: 284
Εγγραφή: Κυρ, 10 Οκτ 2010 9:49 am
Έτος εισαγωγής: 2010

Re: Ορθολογική Οργάνωση Σπουδών - Κάποιες σκέψεις

Δημοσίευσηαπό neaoktana » Δευτ, 24 Ιουν 2013 3:00 pm

TrexoKaiDenFtano έγραψε:... Αφενός η άρτια οργάνωση των σημειώσεων αφετέρου η όλη αποτελεσματικά οργανωμένη δομή του μαθήματος με σειρές-προόδους-πειράματα αλλά και ο τρόπος διδασκαλίας κυρίως της θεωρίας αλλά και των ασκήσεων οδηγεί τον σπουδαστή σε έναν παθητικό ρόλο όπως τόνισε και ο lawine και έτσι προτιμάει να αφιερώσει τις ώρες παρακολούθησης σε άλλες ασχολίες μιας και ''τα της ΜτΡ διαβάζονται''...


Όλα περίμενα να τα ακούσω, αλλά ότι φταίει η άρτια οργάνωση του μαθήματος και το πλούσιο υλικό του ΟΧΙ :crazy2:
Κι' όμως στο ίδιο συμπέρασμα, τουλάχιστον ως μία από τις σημαντικές παραμέτρους, έχω καταλήξει και εγώ :shock:
Σκεφτείτε οι παλαιότεροι την μέχρι πέρυσι συμμετοχή μου <εδώ>, η οποία ανεστάλη εφέτος και θα το συνδέσετε...

Θα επανέλθω και με πολλές άλλες απαντήσεις. Ευχαριστώ για την πολύτιμη συμμετοχή όλων όσων έκαναν τον κόπο.
"Le meteque" - G. Moustaki (- 23/05/2013) & Zazie: https://www.youtube.com/watch?v=O51zyf83mfk
"Et nous ferons de chaque jour toute une eternite d' amour, que nous vivrons a en mourir..."
neaoktana
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 4405
Εγγραφή: Πέμ, 05 Ιουν 2008 3:24 pm
Έτος εισαγωγής: 1969

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Σχόλια/Προτάσεις/Παρατηρήσεις για τη Σχολή

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 4 επισκέπτες