neaoktana έγραψε:και τοποθετηθείτε επιτέλους υπεύθυνα με προτάσεις! (παλαιοί και νέοι).
Παράγοντες που, κατά τη γνώμη μου, επηρεάζουν το ποσοστό των zombies:
1. Δύσκολη οικονομική συγκυρία: Από τη μία στρέφει κάποιους φοιτητές προς μια πιο εντατική ενασχόληση (προκειμένου να τελειώνουν μια ώρα αρχύτερα), από την άλλη όμως αναγκάζει κάποιους να εργάζονται. Επίσης η ολοένα και αυξανόμενη ανεργία΄(και ιδιαίτερα των νέων μηχανικών), ενδεχομένως να αποθαρρύνει μερικούς (ήτοι, με τι κουράγιο να διαβάσεις μαθήματα σαν τη ΜτΡ, όταν η ανεργία σου χτυπά την πόρτα;).
(δεν μπορώ να εκτιμήσω ποιο ενδεχόμενο είναι πιο πιθανό)
2. Η εντατικοποίηση των υπόλοιπων μαθημάτων της σχολής (βλέπε θέμα μπετό), ενδεχομένως να βγάζουν τη ΜτΡ από τις προτεραιότητες, καθώς απαιτούν ολοένα και περισσότερο χρόνο (κι όμως, είναι γεγονός)
3. Από συζητήσεις με συμφοιτητές, είναι κοινό συμπέρασμα, ότι η δυσκολία/πολυπλοκότητα των θεμάτων ήταν αναντίστοιχη της διδασκαλίας. Το γεγονός ότι υπάρχουν φοιτητές που ασχολήθηκαν σοβαρά, αλλά περνούν το μάθημα με 6 ή 7 και όχι με υψηλότερη βαθμολογία είναι, κατά τη γνώμη μου, παράδοξο. Αυτό αναμφίβολα είναι αποθαρρυντικός παράγοντας, και δημιουργεί ένα κλίμα μαθήματος "μπαμπούλα" που θα σε κυνηγάει 5 χρόνια στη σχολή

Σχόλια-Προτάσεις ύστερα από μια γρήγορη σκέψη .
Όσον αφορά τα θέματα:
1.
Ίσως πρέπει να επερωτηθούν οι ίδιες οι ποιοτικές και ποσοτικές μεταβλητές και τα κριτήρια εκείνα, που καθιστούν την κατάρτιση του φοιτητή επαρκή ή μη επαρκή. Μια τέτοια διαδικασία, που είναι αποκλειστικά δουλειά του διδάσκοντα (φυσικά λαμβάνοντας υπόψη του τα πραγματικά δεδομένα/αποτελέσματα), ίσως αλλάξει την ίδια τη φιλοσοφία των θεμάτων.
2.
Γνώμη μου είναι, ότι ο δείκτης ευκολίας των θεμάτων, πρέπει να είναι τέτοιος, ώστε οι βαθμολογικές επιδόσεις των φοιτητών να προσεγγίζουν την κανονική κατανομή.3. Εφόσον η "κατεύθυνση" των θεμάτων, απαιτεί από το φοιτητή να χρησιμοποιήσει την κριτική, αφαιρετική και συνθετική του ικανότητα (
ορθώς! ), ο χρόνος εξέτασης πρέπει να είναι αρκετός. (
εφόσον κάνουμε την παραδοχή, ότι τα αντανακλαστικά του καθενός δε σχετίζονται γραμμικά με το πόσο καλά διαβασμένος είναι. υπάρχει και ο παράγοντας φύση! )
Όσον αφορά τη διδασκαλία (και προσπαθώντας να μην μείνω στα κλισέ του τύπου "να γίνει πιο ελκυστικό το μάθημα","να χρησιμοποιηθούν σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας" (που είναι και αυτονόητα) αλλά να βάλω, όσο μπορώ και κάποιες "κατευθυντήριες γραμμές"):
1. (ίσως και το πιο ρομαντικό, αλλά με σημαντικές κοινωνικές προεκτάσεις... άλλωστε το πανεπιστήμιο πρέπει να επιτελεί και έναν κοινωνικό ρόλο

) Οι σημειώσεις που δίνονται είναι πολύ καλές!
Παρ΄όλα αυτά θα μπορούσε να κινηθεί μια διαδικασία, ώστε και οι ίδιοι οι φοιτητές, κάνοντας σχόλια και παρατηρήσεις, εντοπίζοντας δύσκολα σημεία που πρέπει να δοθεί περισσότερη έμφαση, παραλείψεις και λάθη να μπουν σε μια διαδικασία "συμμετοχικής σύνταξης" των σημειώσεων. Μια τέτοια διαδικασία, όχι μόνο θα ενέπλεκε περισσότερο τους φοιτητές με το μάθημα, αλλά θα τους επέτρεπε να
"παράγουν οι ίδιοι γνώση" και να δημιουργήσουν μία νέα σχέση με τους διδάσκοντες που θα σπάει την παραδοσιακή σχέση Καθηγητή αυθεντία ---- σπουδαστή που ακούει από κάτω. (κάτι τέτοιο περίπου ίσως να συμβαίνει ήδη άτυπα, μέσω mqn)
2. Τόσο η διδασκαλία, όσο και η "θεματολογία" των ασκήσεων, να αποκτήσουν έναν (όσο και εαν αυτό είναι δυνατό) πιο "εφαρμοστικό" χαρακτήρα που να άπτεται περισσότερο του αντικειμένου του πολ.μηχ. Είναι , τουλάχιστον βάσει προσωπικής εμπειρίας (πχ. όταν κατάλαβα γιατί σε οριζόντιο αγωγό που στρίβει, χρειάζεται στήριξη), πιο "οικείο" για το φοιτητή.
3. Η ομαδική real time επίλυση εργασιών από τους φοιτητές στην τάξη. Σίγουρα μπορεί να λύσει τις απορίες ακριβώς στη γέννησή τους (ιδιαίτερα σημαντικό για τα μεγαλύτερα έτη που έχουν ήδη μία εικόνα του μαθήματος) και επίσης, δίνει στον καθηγητή μια εκτίμηση για το επίπεδο κατανόησης.
Δεν μου έρχεται κάτι άλλο αυτή τη στιγμή στο μυαλό, μπορεί να επανέλθω στο μέλλον.
Υ.Γ. να κάνουμε τίποτα και με το πρόγραμμα! Αυτό το non-stop πεντάωρο ΜτΡ Στατικής ήταν σκότωμα...
