Σελίδα 1 από 1

"Ισχυρός Υπουργός Περιβάλλοντος"

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ, 04 Ιουν 2008 2:04 pm
από gandalf
Με αφορμή την αυριανή Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος (απο παγκόσμιες ημέρες είμαστε comple, απο δράση λίγα πράγματα...), ένα άρθρο σχετικό με το Υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ, τον Υπουργό και την πολιτική του...

Ισχυρός Υπουργός Περιβάλλοντος

Σάκης Κουρουζίδης, απο τον "Δαίμων της Οικολογίας", ένθετο της Κυριακάτικης ΑΥΓΗΣ

Ο κ. Σουφλιάς, δεν χάνει ευκαιρία να μας αποδεικνύει ότι οι σχέσεις του με την οικολογία ανάγονται στα βάθη του χρόνου, στην επαφή του με τη φύση στο χωριό του όταν ήταν μικρός (εντάσσεται ασφαλώς στο ρεύμα της deep ecology!). Η παρουσία του στο ΥΠΕΧΩΔΕ όλα αυτά τα χρόνια δεν θα γράψει, βέβαια, «περιβαντολογική» ιστορία (όπως συχνά αναφέρεται στα «περιβαλλοντικά» και όχι «περιβαντολογικά» θέματα), αλλά θα παραφουσκώσει το βιογραφικό του με τσιμέντο και άσφαλτο.

Η χώρα με το πλέον καθυστερημένο δίκτυο σιδηροδρόμων στην Ευρώπη, θεωρεί ότι πρώτα πρέπει να ολοκληρώσει το οδικό της δίκτυο και ύστερα να ασχοληθεί με τα μέσα σταθερής τροχιάς, εξ ου και η απίστευτη υποβάθμιση των μέσων αυτών έναντι των οδικών έργων στο πολυδιαφημισμένο ΕΣΠΑ.

Η μοναδική χώρα στην Ευρώπη που έχει θεσπίσει την εκτός σχεδίου δόμηση, η χώρα με το μεγαλύτερο πρόβλημα αυθαίρετης δόμησης, επιχειρεί χωροταξικό σχεδιασμό, χωρίς να λογαριάζεται με τις δύο αυτές γάγγραινες της ελληνικής επικράτειας.

Η χώρα με την πλέον χαλαρή εφαρμογή περιβαλλοντικής νομοθεσίας, με τον πλέον υποβαθμισμένο περιβαλλοντικό έλεγχο, περηφανεύεται ότι «ενσωματώνει» την ευρωπαϊκή νομοθεσία με ρυθμούς γρηγορότερους από το παρελθόν και δεν κάνει έναν στοιχειώδη απολογισμό για την εφαρμογή και τα αποτελέσματα της περιβαλλοντικής πολιτικής της (κάποιος πρέπει να ενημερώσει τον κ. Σουφλιά ότι η χώρα οφείλει να συντάσσει και να δημοσιοποιεί μια «Ετήσια έκθεση για την κατάσταση του περιβάλλοντος στην Ελλάδα», πράγμα που έχει να γίνει από το 2002, υποτυπώδης κι αυτή).

Η χώρα με το μεγαλύτερο ποσοστό αυθαιρεσίας σε κτίρια, έχει έναν υπουργό ο οποίος παίζει κρυφτούλι με τη νομιμότητα της εξοχικής του κατοικίας, όπως θα έκανε ο τελευταίος εργολάβος αυθαιρέτων της μιας νύχτας, για να το γλυτώσει (στην πρόσφατη συνέντευξή του στον Γ. Πρετεντέρη δήλωσε πως έκανε ότι έκανε επειδή η πολεοδομία του παρακρατούσε το φάκελο «παρανόμως για 32 μήνες» και αυτός δια της αυτοδικίας έλυσε το πρόβλημα, όπως υποθέτουμε ότι συμβουλεύει όλους τους Έλληνες να πράττουν όταν κρίνουν ότι μια υπηρεσία τους αδικεί, να αυτοδικούν αυθαιρετώντας!). Ο μεγάλος αρχιτέκτονας, Λε Κορμπυζιέ, έλεγε ότι όποιος επιθυμεί να ασχοληθεί με την οργάνωση του δημόσιου χώρου, δεν πρέπει να έχει στην ιδιοκτησία του ούτε ένα στρέμμα γης! Ο κ. Σουφλιάς ασχολείται με τον «περιορισμό» της εκτός σχεδίου δόμησης, χτίζοντας με πολεοδομικές διατάξεις τις οποίες φιλοδοξεί να καταργήσει σταδιακά. Σκεφτείτε, το δίλημμα ενός υπουργού ο οποίος χτίζει ένα –έστω απόλυτα νόμιμο- σπίτι με βάση τις διατάξεις για την εκτός σχεδίου δόμηση και την ίδια στιγμή να φέρνει νόμο που θα καταργεί –λέμε τώρα- το νόμο με τον οποίο ο ίδιος χτίζει! Ιδού το δίλημμα του υπουργού, θα προλάβει να χτίσει το σπίτι του ο ιδιώτης Σουφλιάς πριν του στερήσει το δικαίωμα ο υπουργός Σουφλιάς;

Η μοναδική χώρα στον κόσμο που έχει υποστεί αυτόν τον διεθνή στιγματισμό επειδή δεν διαθέτει ένα αξιόπιστο σύστημα καταγραφής αερίων του θερμοκηπίου, αντιμετωπίζει το συμβάν, ως ένα πρόβλημα «καρφώματος» προς τις υπηρεσίες του ΟΗΕ και όχι ως ένα θέμα ουσίας. Η Ελλάδα από τον Απρίλιο του 2007 έως τον Φεβρουάριο του 2008 δεν είχε υπεύθυνο για το σύστημα καταγραφής εκπομπών και γι’ αυτό κάποιος είναι υπόλογος. Είναι κακό πράγμα το «κάρφωμα» με βάση τα πατροπαράδοτα ήθη των Ελλήνων, αλλά ευθαρσώς δηλώνω ότι θα το έκανα ευχαρίστως -δημόσια- αν ήξερα ότι η χώρα μου αδιαφορεί για μια τόσο σημαντική υποχρέωσή της. Αλλά το πόσο σημαντική θεωρεί αυτήν την υποχρέωση ο κ. Σουφλιάς φαίνεται από το γεγονός ότι συχνά πυκνά δηλώνει ότι η χώρα μας παράγει μόλις το 0,2% των παγκόσμιων ρύπων και άρα, ...σιγά το πρόβλημα (ακόμα περιμένουμε να δούμε ένα σχόλιο από το ΥΠΕΧΩΔΕ που να εξηγεί την απίστευτη δήλωση του υπουργού για τις χώρες που δεν μετέχουν στο Πρωτόκολλο του Κυότο –είχε δηλώσει ο κ. Σουφλιάς ότι η Ρωσία, η Κίνα και η Ινδία δεν μετέχουν, πράγμα απολύτως αναληθές, αλλιώς δεν θα ίσχυε το Κυότο ως διεθνής συνθήκη αν δεν το υπέγραφαν αυτές οι χώρες -θυμίζω μάλιστα ότι απέκτησε αυτήν την ισχύ ακριβώς όταν το υπέγραψε η Ρωσία).

Ο κ. Σουφλιάς αποποιήθηκε την οδηγία και το θέμα «εξοικονόμηση ενέργειας στα κτίρια», στέλνοντάς το στο υπουργείο Ανάπτυξης, γιατί φαίνεται πως για τον κ. ΥΠΕΧΩΔΕ το θέμα «Οικιστική Πολιτική και Κατοικία» αποτελεί υπόθεση τσιμέντου και τούβλων και όχι θέμα «ενέργειας» (παρεμπιπτόντως, στον κτιριακό τομέα αποδίδεται το 40% των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου!). Χωρίς όμως την εμπλοκή του ΥΠΕΧΩΔΕ ο νόμος δεν μπορεί να εφαρμοστεί σωστά.


Η σημαντική οδηγία για την «Περιβαλλοντική Ευθύνη» που ανεβάζει τον πήχη των ευθυνών όσων ρυπαίνουν σε υψηλότερο επίπεδο (πρόκειται για την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει», όπου ο «ρυπαίνων» δεν θα «πληρώνει» απλώς ένα πρόστιμο, αλλά το κόστος αποκατάστασης της ζημιάς που έκανε, αλλά και το κόστος πρόληψης των πιθανών ζημιών), καρκινοβατεί
. Μια οδηγία που έχει πολλές απαιτήσεις για μια πετυχημένη εφαρμογή, αλλά που θα μπορεί να αναβαθμίσει την έννοια των περιβαλλοντικών ελέγχων. Η οδηγία ψηφίστηκε το 2003 και θα έπρεπε να έχει περάσει η εναρμόνιση από την ελληνική βουλή και να εφαρμόζεται ήδη από τις 30 Απριλίου του 2007. Μέχρι τώρα κάποιο σχέδιο περιφέρεται ερήμην όλων όσων θα έπρεπε να εμπλακούν σε μια σοβαρή διαβούλευση, για τους μηχανισμούς που θα πρέπει να συσταθούν, για τον τρόπο υπολογισμού του κόστους αποκατάστασης του περιβάλλοντος στην μορφή που είχε πριν από τη λειτουργία της όποιας μονάδας, άρα να ξέρουμε τις μονάδες και την «προτεραία» μορφή του περιβάλλοντος κλπ. Οι μόνοι που προετοιμάζονται για την εφαρμογή της οδηγίας είναι οι ασφαλιστικές εταιρείες, έστω κι αν δεν εμπλέκονται απ’ ευθείας, γιατί διαβλέπουν, και σωστά, ότι ανοίγεται ένας μεγάλος τομέας επέκτασης των δραστηριοτήτων τους. Η δημόσια διοίκηση, οι ελεγκτικοί μηχανισμοί, η κοινή γνώμη, αλλά, ενδεχομένως, και οι παραγωγικοί κλάδοι, βρίσκονται εκτός του τόσο σημαντικού θέματος. Το «ισχυρό» υπουργείο περιβάλλοντος που θέλει -λέει- ο κ. Σουφλιάς, αποδεικνύεται εξαιρετικά ανίσχυρο, όπως και σε κάθε μείζον περιβαλλοντικό πρόβλημα.

Η μοναδική χώρα στην Ευρώπη χωρίς ξεχωριστό υπουργείο περιβάλλοντος, αναμένει τον υπουργό δημοσίων έργων κ. Σουφλιά να ολοκληρώσει όλα τα «έργα» του, με τις πλάτες του υπουργού περιβάλλοντος κ. Σουφλιά. Και αφού τα ολοκληρώσει, τώρα με έναν «ισχυρό υπουργό περιβάλλοντος», θα φτιάξει μετά ένα «ανίσχυρο υπουργείο περιβάλλοντος» και θα το δώσει σε κάποιον άλλο να ασχολείται με τα λυμένα -από τον ίδιο- περιβαλλοντικά προβλήματα! Απίστευτος συλλογισμός.

Η μόνη χώρα στην Ευρώπη που εκτρέπει ποτάμια (είναι και η Ρωσία, αλλά στο ασιατικό της έδαφος) για να υπηρετήσει ένα ξεπερασμένο αγροτικό μοντέλο ανάπτυξης, κατηγορεί όσους αντιδρούν ως πάσχοντες από «οικολογικό στραβισμό».

Μέχρι το τέλος του χρόνου η Ελλάδα θα πρέπει να έχει κλείσει όλες τις χωματερές της, πράγμα που δεν πρόκειται να κάνει. Ο «ισχυρός» υπουργός περιβάλλοντος αποποιείται την ευθύνη και του θέματος αυτού, λέγοντας ότι το υπουργείο του έχει τη ευθύνη μόνον του πλαισίου λειτουργίας τους, ενώ για τη διαχείριση των απορριμμάτων αρμόδιο είναι το Υπουργείο Εσωτερικών.

Αλλά εκεί που ο κ. Σουφλιάς «παίρνει» αρμοδιότητες από άλλους υπουργούς, είναι το θέμα της πυρηνικής ενέργειας. Δήλωσε, μάλιστα, στην προαναφερθείσα συνέντευξη, ότι θα έπαιρνε ευχαρίστως την ευθύνη της δημιουργίας πυρηνικού εργοστασίου στην Ελλάδα αν ήταν στην αποκλειστική του ευθύνη μια τέτοια απόφαση. Αντί να ασχολούμαστε με τα περίπλοκα σχέδια και μηχανισμούς που απαιτεί το Κυότο, απαντάμε με ένα πυρηνικό εργοστάσιο και τα λύνουμε όλα. Και στο μεσοδιάστημα μέχρι τη λειτουργία του καταφεύγουμε στο λιθάνθρακα, το πετρέλαιο και το λιγνίτη, τον «εθνικό μας πόρο». Εξ άλλου, η Ελλάδα, κατά τον κ. Σουφλιά, βρίσκεται εντός των στόχων του Κυότο, αφού έχει αυξήσει ...μόλις κατά 24.6% τις εκπομπές της (με στόχο το +25%, αλλά μέχρι το 2012 και όχι 4,5 χρόνια νωρίτερα!). Η πυρηνική ενέργεια δεν μπορεί να είναι απάντηση ούτε στο πρόβλημα των εκπομπών, ούτε γενικά στο πρόβλημα της «καθαρής» ενέργειας. Συνοπτικά να αναφέρουμε:

- Ο κίνδυνος ενός πυρηνικού ατυχήματος όχι μόνον παραμένει (η Generation IV των ατομικών αντιδραστήρων, φιλοδοξεί να δώσει, ενδεχομένως, κάποιες λύσεις στο πεδίο της ασφάλειας, αλλά αυτό όχι νωρίτερα από το 2030) αλλά εξακολουθεί να κοστίζει πάρα πολύ, σε ανθρώπινες ζωές, σε κατεστραμμένες περιοχές, σε χρήμα εν γένει (η ζημιά από το Τσέρνομπιλ ανήλθε μόνο μέσα στην πρώτη δεκαετία σε περισσότερα από 120 δις δολάρια). Και βέβαια, εκτός από τα παλιά σοβαρά ατυχήματα: Sellafield στη Μεγάλη Βρετανία το 1957, Three Mile Island το 1979 στις ΗΠΑ, Chernobyl το 1986 στη σημερινή Ουκρανία, έχουμε και τα πιο πρόσφατα και μάλιστα στην τεχνολογικά ανεπτυγμένη Ιαπωνία (Tokaimura, το 1999 και Mihama το 2004).

- Το πρόβλημα των αποβλήτων παραμένει άλυτο. Οι 250.000 τόνοι αποβλήτων υψηλής ραδιενέργειας που έχουν συσσωρευτεί μέχρι σήμερα δεν ξέρω αν πιάνουν λίγο χώρο, όπως έγραψε πρόσφατα ο κ. Μάργαρης, μάλλον όμως, δεν έχει καμιά σημασία αυτό εφόσον δεν μπορούν αποθηκευτούν κάπου με ασφάλεια. Πάντως, για τη μεταφορά στο νέο υπόγειο χώρο εναπόθεσης των ραδιο-αποβλήτων, στο όρος Γιούκα της Νεβάδα, των 70.000 τόνων που οι ΗΠΑ έχουν σκοπό να στείλουν εκεί μετά το 2015 όταν θα είναι έτοιμος, θα χρησιμοποιηθούν 4.600 τραίνα και νταλίκες που θα διασχίζουν 40 πολιτείες. Το συνολικό κόστος του εγχειρήματος θα ανέρθει στα 65 δις δολάρια.

- Μαζί με το πρόβλημα των αποβλήτων, παραμένει άλυτο και το θέμα της αποσυναρμολόγησης και ασφαλούς διαχείρισης των εξαρτημάτων των πυρηνικών εργοστασίων με το τέλος της λειτουργίας τους.

- Αν υπολογίσει κανείς τα κόστη αυτά (διαχείριση αποβλήτων και εξαρτημάτων), το κόστος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από πυρηνικά εργοστάσια είναι ιδιαίτερα ακριβό και μη ανταγωνιστικό με άλλες μορφές ενέργειας. Σκοπίμως, όμως, το κόστος αυτό δεν συνυπολογίζεται ή υπονοείται ότι αυτό θα το αναλάβει η κοινωνία συνολικά, στο μέλλον.

- Η πυρηνική απάντηση στο πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής είναι εξαιρετικά αργή και είναι αδύνατον να δώσει διέξοδο στην πιεστική ανάγκη γρήγορου περιορισμού των εκπομπών.

- Αλλά, ακόμη κι αν τα πυρηνικά εργοστάσια δεν συμβάλλουν στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, για να λειτουργήσει ένα τέτοιο εργοστάσιο χρειάζεται «καύσιμα», κυρίως ουράνιο, η διαδικασία εξόρυξης και επεξεργασίας του οποίου βαρύνεται με τεράστιες εκπομπές ακριβώς αερίων του θερμοκηπίου.

Εν κατακλείδι, η υπόθεση της πυρηνικής ενέργειας είναι μια πολύ σοβαρή υπόθεση για να χρησιμοποιείται ως ένα επιπόλαιο τρυκ διαφυγής από μια σκληρή και απαιτητική πραγματικότητα. Και η υπόθεση του περιβάλλοντος και της αειφόρου ανάπτυξης, είναι μια πάρα πολύ σοβαρή υπόθεση, χωρίς ένα «ισχυρό Υπουργείο περιβάλλοντος».

Re: "Ισχυρός Υπουργός Περιβάλλοντος"

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ, 04 Ιουν 2008 10:38 pm
από Καμένος
Όπως μου είχε πει κάποτε ο Sneronas αναφερόμενος στην Αυθαίρετη Δόμηση 'το μεγαλύτερο πρόβλημά μας είναι ο Σουφλιάς που μάς εκθέτει...!' :lol: :lol:

Ενδιαφέρον έχει και το σημερινό δελτίο τύπου του Πανελλήνιου Κέντρου Οικολογικών Ερευνών, που μεταξύ άλλων αναφέρει:

Με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Προστασίας του Περιβάλλοντος, το ΠΑΚΟΕ, ΔΙΑΚΗΡΥΣΣΕΙ, ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΕΙ ΚΑΙ ΑΝΑΓΓΕΛΛΕΙ τα παρακάτω:

ΔΙΑΚΗΡΥΣΣΕΙ

Όταν μόλις το 0.1% του πληθυσμού της γης έχουν στη διάρκεια της ζωής τους ασχοληθεί ευκαιριακά με τον εθελοντισμό, όταν ο μισός πληθυσμός της γης είναι στα όρια της φτώχιας και της εξαθλίωσης, όταν στην Κεντρική Αφρική θερίζουν το έιτζ, η πολιομυελίτιδα, η σύφιλης και βλεννόρροια, όταν οι ρυθμοί της ερημοποίησης τρέχουν με 5 –7% κάθε χρόνο - ιδιαίτερα στη ζώνη Σαχελ, όταν η στάθμη των θαλασσινών νερών ανεβαίνει επικίνδυνα με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να εξαφανισθούν πόλεις με ιστορία εκατοντάδων χρόνων, όταν το φαινόμενο του θερμοκηπίου ολοένα γίνεται εφιάλτης, όταν μάστιγες όπως ο καρκίνος, το έιτζ και οι καρδιοπάθειες διάνυσαν μια χιλιετία και μπήκαν ακάθεκτες στην επόμενη, όταν ... όταν ... όταν τα αισιόδοξα μηνύματα από την αποκωδικοποίηση του ανθρώπινου γενετικού κώδικα μάλλον θα χρησιμοποιηθούν χωρίς δεοντολογία από elite κοινωνίες για εφαρμογές σε βάρος δισεκατομμυρίων ανθρώπων, όταν το γάλα και το βούτυρο στον βορρά πετιέται και άνθρωποι του νότου πεθαίνουν από ασιτία, τότε πρέπει ο homo sapiens industrialis (βιομηχανικός άνθρωπος ) να μη αυτοαποκαλείται άνθρωπος άνω θρώσκων, αλλά κάτθρωπος και να ντρέπεται γι’ αυτή του την ύπαρξη στον πλανήτη, που δυστυχώς δεν έχει συνειδητοποιήσει ότι τον δανείστηκε από τις προηγούμενες γενεές και τον υποθηκεύει διαρκώς για τις επόμενες.

ΝΤΡΟΠΗ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΟΡΤΗ

ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΚΟΕ ΣΕ ΒΑΣΙΚΟΥΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ
ΡΥΠΑΝΣΗΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ


ΑΕΡΑΣ

Για την ατμοσφαιρική ρύπανση από την αρχή της λειτουργίας του Κέντρου μας είναι: οι βασικές πηγές ρύπανσης είναι δύο (βιομηχανία, αυτοκίνητα). Το ποσοστό συμμετοχής των πηγών αυτών στη ρύπανση διαφέρει από περιοχή, αλλά και χρονικά από ώρα σε ώρα. Δηλαδή σε μια καθαρά αστική περιοχή (Παγκράτι) η ρύπανση τις πρωινές ώρες (7 –11) προέρχεται κατά κύριο λόγο από την αυτοκίνηση.
Αντίθετα στις περιοχές Ρέντη- Ελευσίνα η ρύπανση τις ίδιες ώρες προέρχεται από τη βιομηχανία.
Επιπλέον οι βιομηχανικές αυτές περιοχές δέχονται τα αερολύματα των βιομηχανιών τις νυχτερινές ώρες (ιδιαίτερα τώρα που υποτίθεται ότι ελέγχεται η παραγωγή τους μόνο τη μέρα).


ΝΕΡΑ

Όσον αφορά το πρόβλημα της ρύπανσης στα νερά (πόσιμα, αποχετευόμενα, θαλασσινά), όπως και παλαιότερα στο Σαρωνικό, Ευβοϊκό και Κορινθιακό, προβλήματα ρύπανσης – μόλυνσης γενικά και τοπικά υπήρξαν και υπάρχουν έντονα.
Για το πρόβλημα των μολυσμένων νερών παλαιότερα διατυπώθηκε από κυβερνητική πηγή η θέση ότι: σε άλλες χώρες κολυμπούν με χιλιάδες κολοβακτηρίδια και αναφέρθηκαν αριθμοί αρκετά υψηλοί για όρια κολύμβησης σε θαλασσινά νερά και ότι τα δικά μας θαλασσινά νερά του Σαρωνικού είναι πολύ καθαρά.
Η δική μας θέση από τα αποτελέσματα των αναλύσεων που έγιναν σε πλαζ του Σαρωνικού, Ευβοϊκού και Κορινθιακού κόλπου δείχνουν ότι τα θαλασσινά νερά έχουν ρυπανθεί και μολυνθεί και αρκετές πλαζ είναι επικίνδυνες για τη δημόσια υγεία, βάσει της ελληνικής νομοθεσίας – που ισχύει ακόμα – (ΕΙΒ/ 221/ 22 – 1 – 65 υγειονομική διάταξη).
Ακόμα κι αν έπειτα από τις τόσες πολλές πιέσεις, όλα αυτά τα χρόνια, προς την κυβέρνηση, άρχισε να λειτουργεί η Ψυτάλλεια για τον καθαρισμό των λυμάτων που ρίχνονταν στο Σαρωνικό, δυστυχώς αυτή η θεραπεία δεν έχει κανένα σοβαρό αποτέλεσμα αφού η βλάβη αφέθηκε να γίνει μη αναστρέψιμη από την αδιαφορία των κρατούντων είκοσι ολόκληρα χρόνια.
Οι γαλάζιες σημαίες μπορεί να δίνονται σε παραλίες που έχουν μπει στο πρόγραμμα αυτό της Ε.Ε. και που προστατεύονται από τις ειδικές ομάδες περιφρούρησης. Τι γίνεται όμως με τις υπόλοιπες ακτές που είναι απροστάτευτες και που όποιος θέλει αφήνει μολυσμένα λύματα, σκουπίδια και μπάζα; Πώς θα αντιμετωπίσουμε αυτό το πρόβλημα; Ποια είναι η πολιτική της κυβέρνησης και για τι δεν δίνονται περισσότερες αρμοδιότητες στην Τοπική Αυτοδιοίκηση να μπορέσει να προλάβει την ανεξέλεγκτη καταστροφή;

ΤΟ ΠΑΚΟΕ ΚΑΤΑΓΓΕΛΕΙ

Την προχειρότητα των μέτρων – πειραμάτων που αντιμετωπίζεται το χρόνια οξυμένο πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης της Αθήνας και που τελικά με βασικούς υπαίτιους τις βιομηχανίες, το κύκλωμα των καυσίμων και με ευθύνη του δημιουργού του χωροταξικού χάους, τις επιπτώσεις του οποίου τις πληρώνει ο λαός της Αθήνας που ταλαιπωρείται στις ουρές και το κέντρο που πλήττεται από αυτά τα μέτρα – ημίμετρα. Γιατί το φωτοχημικό νέφος δεν φεύγει με αγιαστούρες και μαγικά ραβδάκια ή μαγικές συνταγές κύριοι…της όποιας εξουσίας.
Την όχι αντικειμενική ενημέρωση για τα προβλήματα αυτά απ’ όλους τους φορείς που ασχολούνται. Σημειώνουμε ότι επανειλημμένα έχουν σταλεί δελτία τύπου του ΠΑΚΟΕ για διάφορα προβλήματα ρύπανσης και δεν ανακοινώνονται καθόλου.
Τη λαθεμένη πολιτική στο καυτό πρόβλημα των μολυσμένων ακτών. Σημειώνουμε εδώ ότι καταγγελίες που έχουν γίνει στο ΠΑΚΟΕ για διάφορες παθήσεις, αναφέρονται στα μολυσμένα νερά του Σαρωνικού και του Ευβοϊκού. Αλλά για το ίδιο θέμα αναφερόμαστε και στις εκθέσεις του ΠΕΡΠΑ που αναφέρουν ότι ο Σαρωνικός τη θερινή περίοδο δεν έχει καθόλου διαλυμένο οξυγόνο και θεωρείται νεκρός.
Την πλήρη αδιαφορία για το θέμα της ηχορύπανσης (θορύβου) για το οποίο θα κηρύξουμε σταυροφορία.
Την σημερινή εικόνα του Υ(ΠΕ)ΧΩΔΕ, σχετικά με την αντιμετώπιση των προβλημάτων στα καμένα της Πάρνηθας και στην Ηλεία- Μεσσηνία, στη σήραγγα του Υμηττού, στο Σχοινιά, στην Εγνατία Οδό, στην Παραλιακή Λεωφόρο τα έργα που καταστρέφουν το περιβάλλον, που στο πέρασμά τους δεν αφήνουν δέντρο όρθιο και που με την τσιμεντένια τους θωράκιση σκλαβώνουν το φυσικό μας περιβάλλον.

Τέλος πιστεύουμε ότι στην Ελλάδα το πρόβλημα της υποβάθμισης του περιβάλλοντος, είναι Εθνική υπόθεση και ενδιαφέρει κάθε Έλληνα πολίτη.
Στο σημείο αυτό διατυπώνουμε την εξής θέση:
Η συνειδητοποίηση του προβλήματος είναι αντιστρόφως ανάλογη της ευθύνης των πολιτών. Δηλαδή όσο μεγαλύτερη ευθύνη εκδηλώσει για το πρόβλημα ο πολίτης, τόσο λιγότερο συνειδητοποιείται και οργανώνεται για τη λύση του.
Γι’ αυτό καλούμε κάθε Έλληνα πολίτη να βοηθήσει ενεργά στις προσπάθειες που γίνονται για τη λύση των προβλημάτων εντασσόμενος στις ομάδες εργασία του ΠΑΚΟΕ.



Ολόκληρο το δελτίο τύπου

Re: "Ισχυρός Υπουργός Περιβάλλοντος"

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ, 05 Ιουν 2008 5:19 pm
από espion
αναμφίβολα το περιβάλλον είναι ένα σοβαρό θέμα, που αφορά όλους μας, αλλά δεν νομίζω ότι το να εστιάζουμε σε πρόσωπα έχει κάποιο ιδιαίτερο νόημα..είναι δεδομένο, και αναμενόμενο άλλωστε, ότι το κράτος θα καταβάλλει την ελάχιστη δυνατή προσπάθεια για το περιβάλλον (κι αν μπορεί να την αποφύγει εντελώς, θα το κάνει χωρίς σκέψη)..και μιλάμε διακομματικά, φυσικά..ιδανικά, το κράτος θα έπρεπε να παρακινεί τόσο τις επιχειρήσεις, όσο και τους πολίτες (κυρίως με φορολογικές ελαφρύνσεις) ώστε να σκέφτονται και να δράνε με τη λιγότερη δυνατή επιβάρυνση του περιβάλλοντος..επειδή αυτό ακόμα δε γίνεται, πρέπει να ευαισθητοποιηθεί ο κόσμος από μόνος του..δεν είναι δυνατόν να φωνάζει κανείς στον υπουργό και στις επιχειρήσεις ότι ρυπαίνουν, ενώ ο ίδιος οδηγεί αντιοικολογικά (τώρα μπαίνουμε σε έννοιες που στην ελλάδα δεν έχουν έρθει ακόμα, αλλά ναι, υπάρχει οικολογική και αντιοικολογική οδήγηση), σπαταλάει πολύ περισσότερο νερό απ' όσο είναι απαραίτητο, κατεβαίνει με το αμάξι του στο κέντρο ενώ μπορεί να πάρει μέσα μαζικής μεταφοράς, δεν ανακυκλώνει, κλπ κλπ κλπ...αυτό που θέλω να πω είναι, ας ξεκινήσουμε απ' την καθημερινότητά μας, και παράλληλα βλέπουμε πως μπορούμε να το διευθετήσουμε και σε υψηλότερη κλίμακα..και κυρίως να δίνουμε το σωστό παράδειγμα, ειδικά σε νεότερους..

Re: "Ισχυρός Υπουργός Περιβάλλοντος"

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ, 05 Ιουν 2008 8:24 pm
από espion
espion έγραψε:δεν είναι δυνατόν να φωνάζει κανείς στον υπουργό και στις επιχειρήσεις ότι ρυπαίνουν, ενώ ο ίδιος οδηγεί αντιοικολογικά (τώρα μπαίνουμε σε έννοιες που στην ελλάδα δεν έχουν έρθει ακόμα, αλλά ναι, υπάρχει οικολογική και αντιοικολογική οδήγηση), σπαταλάει πολύ περισσότερο νερό απ' όσο είναι απαραίτητο, κατεβαίνει με το αμάξι του στο κέντρο ενώ μπορεί να πάρει μέσα μαζικής μεταφοράς, δεν ανακυκλώνει, κλπ κλπ κλπ

εννοείται ότι δεν έχω στο μυαλό μου κάποιο συγκεκριμένο άτομο...γενικά μιλάω..

Re: "Ισχυρός Υπουργός Περιβάλλοντος"

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ, 05 Ιουν 2008 8:44 pm
από Καμένος
Ο Σουφλιάς βάζει τη τζίφρα στο τέλος και έτσι αναλαμβάνει την ευθύνη... Αν εσύ αύριο ως μηχανικός χτίσεις ένα σπίτι και πέσει, δεν θα κατηγορήσουν τους εργάτες έναν προς έναν, αλλά εσένα...
Ουσιαστικά κατακρίνεται και η κυβέρνηση για τα μέτρα που προσπαθεί να περάσει σε βάρος του περιβάλλοντος καθώς και κάθε ένας πολίτης ξεχωριστά, στο ποσοστό που τού αναλογεί.
Για παράδειγμα, το 80% περίπου των οικιακών σκουπιδιών είναι ανακυκλώσιμα. Πόσοι από εμάς ανακυκλώνουν;

Από την άλλη, τίποτα να μην παίρνουμε ως δεδομένο:
«Η εταιρεία λέει ότι ανακυκλώνει 200 τόνους την ημέρα. Όμως απλώς τα δεματοποιεί. Καμία ανακύκλωση δεν κάνει. Όλα τελικά φτάνουν εδώ», καταγγέλλει στα «ΝΕΑ» ο κ. Ν. Χρήστου, αντιπρόεδρος των εργαζομένων στον ΧΥΤΑ Φυλής.

Καθημερινά «πάνω από 10 τέτοια οχήματα εταιρειών ανακύκλωσης φτάνουν στον ΧΥΤΑ Φυλής με ανάλογο φορτίο», όπως ανέφερε χθες στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος των εργαζομένων Γιώργος Χάρδας.
Σημειώνει ότι οι εταιρείες αυτές επιδοτούνται με 5 έως και 100 ευρώ ανά τόνο ανάλογα με τις ποσότητες υλικών προς ανακύκλωση που συγκεντρώνουν από τους δρόμους.


Πηγή