Νέες αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση

Οι απόψεις σας πάνω σε γενικά κοινωνικοπολιτικά ζητήματα αναλύονται εδώ.

Re: Νέες αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση

Δημοσίευσηαπό amazing_happens » Κυρ, 28 Αύγ 2011 7:00 pm

kostas24 έγραψε:Συναδελφοι οι μεταβατικες διαταξεις που στην ουσια αφορουν εμας εχουν ανακοινωθει?Επισης οσον αφορα στον πτυχιο για οσυς ειναι τωρα στην σχολη θα ανγραφεται η κατευθυνση η οχι?

Τις επομενες μερες... θα ανακοινωθουν οι μεταβατικες διαταξεις!
amazing_happens
 
Δημοσιεύσεις: 514
Εγγραφή: Τρί, 10 Φεβ 2009 3:07 am
Έτος εισαγωγής: 2007

Re: Νέες αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση

Δημοσίευσηαπό agnwstos x » Δευτ, 29 Αύγ 2011 2:20 pm

agnwstos x
 
Δημοσιεύσεις: 493
Εγγραφή: Παρ, 03 Ιούλ 2009 8:53 pm
Έτος εισαγωγής: 2004

Re: Νέες αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση

Δημοσίευσηαπό neaoktana » Δευτ, 29 Αύγ 2011 4:39 pm

Είμαι βέβαιος ότι, ουδείς /μία έχει χαμπαριάσει ότι "Νόμος - ξενόμος" το <1/10> ισχύει.
Ως παράδειγμα μόνο: την επόμενη τριετία (2015) συνταξιοδοτούνται σταδιακώς από τον Τομέα Υδραυλικής 12 (ολογράφως: ΔΩΔΕΚΑ) Διδάσκοντες (από όλες τις βαθμίδες, του γράφοντος συμπεριλαμβανομένου).
Αντ΄αυτών ΟΥΤΕ καν ΕΝΑΣ νέος είναι βέβαιο ότι θα τους αντικαταστήσει (διότι το 1/10 δεν ισχύει ανά Τομέα, Σχολή,.. ΟΥΤΕ καν ανά ΑΕΙ)...
Όταν Αρχιτέκτων αναγκασθεί να καλύπτει - "διδάσκει" <Μ.τ.Ρ.> ή (ενδεχομένως) Γεωγράφος - "δανεικός από το Χαροκόπειο" <Σιδηροδρόμους>,.. <ΤΟΤΕ> παρακαλώ ανακαλέστε εις τη μνήμη σας τι θεωρούμε/είτε <τώρα> μείζον... :sick:

Υ.Γ. Εκεί να δείτε - δικαιολογημένη - φυγή, όχι μόνο στο University of Rouhoumouhou (College παράρτημα Πλατείας Βάθης), αλλά οπουδήποτε :raspberry:
Τελευταία επεξεργασία από neaoktana και Δευτ, 29 Αύγ 2011 4:45 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
"Le meteque" - G. Moustaki (- 23/05/2013) & Zazie: https://www.youtube.com/watch?v=O51zyf83mfk
"Et nous ferons de chaque jour toute une eternite d' amour, que nous vivrons a en mourir..."
neaoktana
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 4405
Εγγραφή: Πέμ, 05 Ιουν 2008 3:24 pm
Έτος εισαγωγής: 1969

Re: Νέες αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση

Δημοσίευσηαπό airetikos » Δευτ, 29 Αύγ 2011 4:42 pm

Δάσκαλε υπάρχει και άλλη λύση που σκέφτηκε η ΠΑΣΟΚΑΡΑ... Θα παίρνεται ελιξήριο νεότητας από τη φιλοσοφική λίθο του Χάρι Πότερ και θα γίνεται νεοι με 100 χρόνια μέλλον ώστε να μην υπάρξει λειψανδρία στο ίδρυμα..... Άρε ξύλο που θέλουν μερικοί.
Αρχιεπίσκοπος Άρειος ο Α'
airetikos
 
Δημοσιεύσεις: 2083
Εγγραφή: Σάβ, 11 Απρ 2009 9:33 pm
Έτος εισαγωγής: 2008

Re: Νέες αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση

Δημοσίευσηαπό paktomenos » Δευτ, 29 Αύγ 2011 4:48 pm

Δεν θα μπορούσαν να ειπωθούν καλύτερα σε τόσες γραμμές.

Λίγα λόγια για το ιδεολόγημα της "αριστείας", ή μάθε παιδί μου ipod

Αναδημοσίευση από το blog Radical Desire

Το ιδεολόγημα της "αριστείας" βρίσκεται στο κέντρο της νεοφιλελεύθερης αντίληψης για την αποστολή του πανεπιστημίου. Αυτό είναι γνωστό εδώ και αρκετά χρόνια, όπως γνωστός είναι ο ρόλος των αρμόδιων θεσμικών οργάνων της ΕΕ στην προώθηση αυτού του ιδεολογήματος ως θεμελιώδους σημασίας για την επιβαλλόμενη "ανασυγκρότηση" του πανεπιστημίου.

Γιατί όμως μιλούμε για "ιδεολόγημα" και όχι για "αξία" ή έστω "προτεραιότητα";

Πρώτον, επειδή η επιμονή στην αριστεία έχει όλα τα χαρακτηριστικά της άνευ περιεχομένου κοινοτοπίας, αλλά για αυτόν ακριβώς τον λόγο έχει περιεχόμενο εντελώς διαφορετικό από αυτό που φαίνεται να δηλώνει. Γιατί φυσικά το πανεπιστήμιο ως θεσμός δεν ήταν ακριβώς ταγμένο στην "μη αριστεία" πριν αναλάβει να το "αναδιαμορφώσει" ο νεοφιλελευθερισμός. Σε ό,τι αφορά την αρχή λειτουργίας του, τις θεμελιώδεις ρητές αρχές του --και αυτές υποτίθεται ότι θέλει να υπερασπιστεί ο νεοφιλελευθερισμός-- το πανεπιστήμιο αφορούσε πάντοτε την αριστεία, εκτός και αν ο Χέγκελ και ο Χάιντεγκερ, ή ο Δελμούζος, ο Τριανταφυλλίδης και ο Δημαράς, και οι χιλιάδες κορυφαίοι επιστήμονες ανά την υφήλιο, εκλέχθηκαν τυχαία ή από άσχετους στις έδρες τους στα αντίστοιχά τους πανεπιστήμια. Ως αρχή λοιπόν, και ο νεοφιλελευθερισμός υποτίθεται ότι θέτει θέμα αρχής, το πανεπιστήμιο προάγει την αριστεία σε όλη του την ιστορία. Στην πράξη, φυσικά, δεν είναι ούτε όλοι του οι διδάσκοντες ούτε όλοι του οι φοιτητές άριστοι. Δεν ήταν ποτέ όλοι άριστοι και δεν θα γίνουν ποτέ όλοι άριστοι. Συνεπώς, τι νόημα έχει αυτή η πρόταξη της ιδέας ότι το πανεπιστήμιο πρέπει να γίνει χώρος αριστείας;

Το νόημα αυτής της επιμονής, και αυτός είναι ο δεύτερος λόγος για τον οποίο πρόκειται για ιδεολόγημα και όχι για ουδέτερη "αξία", είναι απλώς και μόνο ο εκτοπισμός άλλων, εξίσου επί μακρόν σημαντικών αντιλήψεων επί της αρχής του τι πρέπει να είναι το πανεπιστήμιο. Ο μόνος λόγος για τον οποίο οι νεοφιλελεύθεροι μιλούν διαρκώς για "αριστεία" είναι για να μην μιλήσουν για τίποτε άλλο, για να παρακάμψουν και να διαγράψουν όλες τις άλλες θεμελιώδεις αρχές που συγκροτούν το πανεπιστήμιο ως θεσμό. Ποιες είναι αυτές οι άλλες, εξίσου σημαντικές αρχές του πανεπιστημίου; Εν συνόψει, οι εξής άκρως παραδοσιακές και κάποτε οικουμενικά παραδεκτές ιδέες:

α) Η προαγωγή της κριτικής --και για αυτό και έλλογης-- σκέψης, καθώς και η καλλιέργεια της ατομικής ευθύνης στην σοβαρή και ενημερωμένη αντίληψη για τα πράγματα και τον κόσμο
β) Η κοινωνία και αλληλεπίδραση μεταξύ των ιδεών που αναπτύσσονται σε διαφορετικά γνωστικά παιδεία και η συντήρηση του διαλόγου ανάμεσα σε αυξανόμενα εξειδικευμένες επιστήμες
γ) η δημιουργία μιας ζώνης ανιδιοτέλειας, μιας ζώνης στην οποία θα είναι εφικτό για τους ανθρώπους, για ένα τουλάχιστο ζωτικό χρονικό διάστημα, να σκέπτονται και να εξερευνούν τον κόσμο και τις ιδέες χωρίς τις στρεβλωτικές πιέσεις του κινήτρου του κέρδους-- ιδεώδες θεμελιακό βέβαια για τους αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους και επιστήμονες, και συγκροτητικό του "ανθρωπιστικού" χαρακτήρα της παιδείας· η διαφορά είναι ότι πανεπιστήμιο της νεωτερικής εποχής υπόσχεται να το κάνει διαθέσιμο σε τάξεις που αποκλειόταν από το αρχαιοελληνικό "ευ ζειν" (φτωχούς, γυναίκες, μετανάστες, κλπ). Και συγκροτητικό, επίσης, κάθε πραγματικής καινοτομίας στο πεδίο της επιστημονικής σκέψης: ο άνθρωπος που βλέπει την φυσική με όρους φέτας τυρί προς πώληση σε μπακάλικο δεν θα μπορέσει ποτέ του να σπρώξει τη φυσική πέρα από τα όρια της φέτας τυρί σε μπακάλικο.

Η "αριστεία", όπως χρησιμοποιείται στην νεοφιλελεύθερη ιδεολογία, εκπαραθυρώνει και τις τρεις αυτές αρχές, τις περιθωριοποιεί, και έτσι κενώνει τον εαυτό της από περιεχόμενο και ουσία.

Αυτός είναι ο τρίτος λόγος για τον οποία η "αριστεία" στην ρητορική των πολιτικών και των διοικητικών στελεχών σήμερα είναι ιδεολόγημα και όχι ουδέτερη αξία: η αριστεία δεν έχει κανένα ουσιώδες νόημα χωρίς τις ισότιμες επί της αρχής αξίες τις οποίες συνοδεύει ως θεμέλιο του πανεπιστημίου. Τι είδους "αριστεία" θα χαρακτήριζε μια σκέψη η οποία έχει απεμπολήσει την κριτική διάσταση --απέναντι στον εαυτό της, πρώτα από όλα, αλλά και απέναντι στον κόσμο και τους θεσμούς, περιλαμβανομένου του πανεπιστημίου, κατά δεύτερον; Τι είδους "αριστεία" μπορεί ποτέ να διεκδικήσει μια σκέψη η οποία είναι εγκλωβισμένη στα στεγανά της υπερεξειδίκευσης; Τι είδους "αριστεία" μπορεί να διεκδικήσει ένας μαθηματικός που δεν έχει ποτέ του ανοίξει βιβλίο φιλοσοφίας, ένας φιλόσοφος που δεν έχει ποτέ του ασχοληθεί με τα ανώτερα μαθηματικά, ένας κοινωνιολόγος που δεν έχει καμία επαφή με την πολιτική οικονομία, ένας οικονομολόγος με ανύπαρκτες γνώσεις ιστορίας; Και τέλος, τι είδους "αριστεία" θα μπορούσε να διεκδικήσει μια σκέψη --η σκέψη ενός φυσικού, ενός χημικού, ενός μηχανικού, ενός ιστορικού-- ο οποίος διαπαιδαγωγήθηκε εξ ολοκλήρου να θεωρεί όχι ότι το ουσιώδες είναι και χρήσιμο, αλλά ότι μόνο το άμεσα και εκμεταλλεύσιμα χρήσιμο είναι ουσιώδες;

Και για να κλείσω μιλώντας χυδαία, τι είδους επιστήμονες μπορεί να παράξει ένα πανεπιστήμιο που εμμένει μόνο στην "αριστεία", καταστέλλοντας την άμεση εξάρτησή της από τις τρεις αρχές που ονομάσαμε, παρά επιστήμονες των οποίων η σκέψη προορίζεται εξ αρχής να οδηγήσει (αν βέβαια θεωρηθεί αρκούντως "χρήσιμη" για να εργοδοτηθεί) στο νέο ipod ή την νέα τηλεόραση πλάσμα --καταναλωτικά μπιχλιμπίδια για μια ήδη κορεσμένη και αδιέξοδη κοινωνία υπερχρεωμένων καταναλωτών-- ή, ακόμα χειρότερα, σε "νέους ειδικούς" επί του τι χρειάζεται για να "αναμορφωθεί" το πανεπιστήμιο και η κοινωνία που θα συνεχίσουν το καταστροφικό έργο των προηγουμένων; Τι άλλο είναι η αποστειρωμένη από αξιακό περιεχόμενο, φετιχιστικά φορμαλιστική νεοφιλελεύθερη αντίληψη περί "αριστείας" εκτός από μια ωραία λέξη για την μετατροπή επιστημόνων σε εργάτες παραγωγής υλικών και πνευματικών μπιχλιμπιδιών, καθρεφτών και χαντρών, υπό το βλέμμα της ευτελισμένης, και στις χρεοκοπημένες μέρες μας όλο και πιο πρόδηλα κίβδηλης, θεότητας της "παραγωγικότητας";
Όταν δίνω τροφή στους φτωχούς, με λένε άγιο. Όταν ρωτάω γιατί οι φτωχοί δεν έχουν τροφή, με λένε κομμουνιστή.
Έλντερ Πεσσόα Κάμαρα, αρχιεπίσκοπος Ολίντα-Ρετσίφε Βραζιλίας
(καλά σου κάνουν! οι φτωχοί είναι χαζοί! Αξιοκρατία ΡΕ!!!!)
paktomenos
 
Δημοσιεύσεις: 1349
Εγγραφή: Παρ, 05 Μαρ 2010 11:14 pm
Τοποθεσία: Ανάμεσα σε Σκύλλα και Χάρυβδη.
Έτος εισαγωγής: 2008

Re: Νέες αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση

Δημοσίευσηαπό neaoktana » Δευτ, 29 Αύγ 2011 5:15 pm

Δεν θα μπορούσαν να ειπωθούν πιο αποπροσανατολιστικές - ισοπεδωτικές σοφιστείες σε ολόκληρο "σεντόνι"...
"Le meteque" - G. Moustaki (- 23/05/2013) & Zazie: https://www.youtube.com/watch?v=O51zyf83mfk
"Et nous ferons de chaque jour toute une eternite d' amour, que nous vivrons a en mourir..."
neaoktana
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 4405
Εγγραφή: Πέμ, 05 Ιουν 2008 3:24 pm
Έτος εισαγωγής: 1969

Re: Νέες αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση

Δημοσίευσηαπό Elendil » Δευτ, 29 Αύγ 2011 5:36 pm

Πάμε και σε άλλα θέματα:
Η αδικία στο μεγαλείο της - Φοιτητές με βαθμό 2,04 σε περιζήτητες σχολές: Με μεγάλες αδικίες σηματοδοτήθηκε η έναρξη του νέου συστήματος του υπουργείου Παιδείας που αντικατέστηκε το θεσμό των μετεγγραφών, που αποτελεί έργο του πρώην υφυπουργού Παιδείας, κ. Πανάρετου. http://www.newsit.gr/default.php?pname= ... 27&catid=3
και δε δακρύζεις ποτέ σου μάνα μου Ελλάς
που τα παιδιά σου σκλάβους ξεπουλάς
Νίκος Γκάτσος

If you end up with a boring miserable life because you listened to your mom, your dad, your teacher, your priest, or some guy on television telling you how to do your shit, then you deserve it.
Frank Zappa
Άβαταρ μέλους
Elendil
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 1777
Εγγραφή: Τρί, 16 Σεπ 2008 10:22 pm
Τοποθεσία: Ζωγράφου
Έτος εισαγωγής: 2007

Re: Νέες αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση

Δημοσίευσηαπό kavourdista-amugdala » Δευτ, 29 Αύγ 2011 5:47 pm

@ neaoctana

Δάσκαλε δεν έχω καταλάβει ποια είναι η στάση σας για το νομοσχέδιο.. όλο κάτι ντεμί πράγματα διαβάζω. Και λίγο καλό και λίγο κακό και λίγο έτσι και λίγο αλλιώς και λίγο άσυλο και λίγο 250/300 (...άρα κάτι ξέρουν αυτοί)..
Απλή (και ειλικρινής) ερώτηση: όπως ήρθε το νομοσχέδιο, ως ΣΥΝΙΣΤΑΜΕΝΗ επιμέρους πραγμάτων , είναι για να πέσει (ή να μείνει στα χαρτιά) ή είναι για κάτσουμε στα αυγά μας?
Ήμουν αντάμης, δε θα πεθάνω κιότης κι αναδρομάρης χορτασμένος και προδότης
kavourdista-amugdala
 
Δημοσιεύσεις: 213
Εγγραφή: Δευτ, 09 Μαρ 2009 5:24 pm
Έτος εισαγωγής: 2008

Re: Νέες αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση

Δημοσίευσηαπό neaoktana » Δευτ, 29 Αύγ 2011 5:57 pm

kavourdista-amugdala έγραψε:@ neaoctana

Δάσκαλε δεν έχω καταλάβει ποια είναι η στάση σας για το νομοσχέδιο.. όλο κάτι ντεμί πράγματα διαβάζω. Και λίγο καλό και λίγο κακό και λίγο έτσι και λίγο αλλιώς και λίγο άσυλο και λίγο 250/300 (...άρα κάτι ξέρουν αυτοί)..
Απλή (και ειλικρινής) ερώτηση: όπως ήρθε το νομοσχέδιο, ως ΣΥΝΙΣΤΑΜΕΝΗ επιμέρους πραγμάτων , είναι για να πέσει (ή να μείνει στα χαρτιά) ή είναι για κάτσουμε στα αυγά μας?


Ας προσπαθήσω λοιπόν να είμαι σαφής :lol: :
1. Η προσωπική μου στάση δεν έχει ουδεμία στατιστική ή ουσιαστική σημασία - αξία.
2. Αν υπάρχει κάποιο ψήγμα αξίας σε όσα κατά καιρούς έχω γράψει είναι ακριβώς το αντίθετο από το τη λογική και κινηματική πρακτική : < να πέσει - να μείνει - να κάτσουμε στα αυγά μας>.
3. Οιοσδήποτε οξυδερκής εξωτερικός παρατηρητής θα διεπίστωνε ότι υπάρχουν πάρα πολλές (έως άπειρες...) διαφορετικές λύσεις - στάσεις, οι οποίες ΔΕΝ περιλαμβάνονται εις το ως άνω τριώνυμο...

Υ.Γ. Πρόκειται για Νόμο πλέον και ουχί νομοσχέδιο...
"Le meteque" - G. Moustaki (- 23/05/2013) & Zazie: https://www.youtube.com/watch?v=O51zyf83mfk
"Et nous ferons de chaque jour toute une eternite d' amour, que nous vivrons a en mourir..."
neaoktana
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 4405
Εγγραφή: Πέμ, 05 Ιουν 2008 3:24 pm
Έτος εισαγωγής: 1969

Re: Νέες αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση

Δημοσίευσηαπό kavourdista-amugdala » Δευτ, 29 Αύγ 2011 6:02 pm

Οποιοσδήποτε συνδυασμός των άπειρων αυτών λύσεων συγκεφαλαιώνεται στο ως άνω τριώνυμο.. αρκεί λοιπόν να μου πείτε ένα συνδυασμό που να μην ισχύει αυτό, οπότε ακυρώνεται αυτόματα η πρώτη πρόταση. Μπορεί όντως να μην είμαι τόσο οξυδερκής.
Ήμουν αντάμης, δε θα πεθάνω κιότης κι αναδρομάρης χορτασμένος και προδότης
kavourdista-amugdala
 
Δημοσιεύσεις: 213
Εγγραφή: Δευτ, 09 Μαρ 2009 5:24 pm
Έτος εισαγωγής: 2008

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Πολιτική-Κοινωνική Συζήτηση

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης