από lasa » Σάβ, 27 Αύγ 2011 2:07 pm
Τι λες ρε Γλαύκη!Τι λες!
Είναι δυνατόν να κατηγορήσει το τούβλο που δεν μπόρεσε να βγάλει ούτε 10 στις πανελλήνιες (η προσπάθεια που απαιτείται για να γράψει κάποιος στα μαθηματικά κάτω από τη βάση είναι πραγματικά τιτάνια) κάποιον που μπήκε με 19. Γενικώς όσα δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια. Πολλοί θα ήθελαν να μπουν στο ΕΜΠ (ή σε κάποιο άλλο μεγάλο πανεπιστήμιο). Όταν δεν μπορέσουν, αρέσκονται να το συκοφαντούν.
Ακόμα και με τα χίλια δύο προβλήματα των ελληνικών πανεπιστημίων, δεν τίθεται καν ζήτημα σύγκρισης με το κάθε μπουρδέλο του κάθε παλιολαμόγιου επιχειρηματία της εκπαίδευσης που θέλει να το παίξει πρύτανης. Δεν ξέρω Γλαύκη σε ποια κατηγορία φοιτητών ανήκεις, αλλά μου χτυπάει πολύ άσχημα αυτή η ψευδο-χρησιμοθηρική αντιμετώπιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σίγουρα η επαγγελματική αποκατάσταση είναι πολύ σημαντική. Πρώτα όμως η γνώση, η εμβάθυνση, η καλλιέργεια χαρακτήρα, ο προβληματισμός, ακόμα και η πολιτικοποίηση γιατί όχι. Όποιος αποκτήσει πραγματική και ουσιαστική γνώση (η οποία αποκτάται μόνο με πολύ κόπο και προβληματισμό και όχι με γκαρούτσους και ματίνες) είναι έτοιμος να αντιμετωπίσει οτιδήποτε και οποιονδήποτε. Και για να τελειώνουμε:
To ΕΜΠ είναι ένα άριστο πολυτεχνείο, από τα καλύτερα στον κόσμο, για όποιον θέλει (το τονίζω για όποιον θέλει!). Τα συγγράμματα είναι εκεί δωρεάν, ένα καταπληκτικό πρόγραμμα σπουδών είναι εκεί δωρεάν, εξαίρετοι καθηγητές και σε γενικές γραμμές πολύ συνεργάσιμοι είναι εκεί. Και για να τελειώνουμε:
Όποιος θέλει πραγματικά να γίνει καλός μπορεί, αν δεν καταφέρει να γίνει καλός, τότε (με την εξαίρεση ειδικών περιπτώσεων μεγάλης οικονομικής δυσχέρεια, το τονίζω μεγάλης) φταίει ο ίδιος και μόνο, το επαναλαμβάνω Ο ΙΔΙΟΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ και όποιος το καταλαβαίνει.
Για όποιον θέλει ο δρόμος είναι ανοιχτός και τα σκυλιά δεμένα, το μόνο που χρειάζεται είναι (αδιανόητο για κάποιους) συνεχής και σκληρή δουλειά.
Δεν μπορώ να ακούω ηλίθια επιχειρήματα ότι στα δημόσια πανεπιστήμια χάνονται ώρες, ενώ στα κολέγια πάνε όλα ρολόι. Ακόμα και πέντε χρόνια σκληρή προπόνηση τένις να κάνω, δεν πρόκειται να νικήσω το Ναδάλ, ακόμα και αν αυτός κάνει πέντε χρόνια να πιάσει ρακέτα.
Αυτός ο χαρακτήρας του ελληνικού πανεπιστημίου (και ειδικά του ΕΜΠ) πρέπει να διατηρηθεί. Πρέπει να διατηρηθεί το πανεπιστήμιο που δείχνει το δρόμο προς τη γνώση και την αναζήτηση (άρα και τη χειραφέτηση), χωρίς να αποκλείει την πολιτικοποίηση (πάντα με μέτρο) και τον γενικότερο προβληματισμό. Ακόμα και με τα χίλια δύο προβλήματα, το ελληνικό πανεπιστήμιο εξακολουθεί να επιτελεί αυτόν τον σκοπό (επαναλαμβάνω για όποιον θέλει). Δεν είναι το πανεπιστήμιο σούπερ μάρκετ γνώσεων με μοναδικό σκοπό την έξοδο στην αγορά εργασίας. Όσον για την εν λόγω αγορά: Κανείς που έμαθε σε πραγματικό βάθος αυτά που του πρόσφερε το πανεπιστήμιο (το τονίζω πραγματικό βάθος) δεν πήγε χαμένος, ΚΑΝΕΙΣ!
Ο νέος νόμος είναι ξεκάθαρο ότι στοχεύει σε ένα πανεπιστήμιο σούπερ μάρκετ.
Αυτά τα ολίγα από έναν υποψήφιο διδάκτορα του εργαστηρίου στατικής (ο οποίος έχει ματώσει για το ΕΜΠ).