
ingenieurin26 έγραψε:Ακόμα, αναφέρθηκε λεπτομερώς στη διεθνοποίηση των ελληνικών πανεπιστημίων τονίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι πρέπει να ιδρυθούν παραρτήματα των πανεπιστήμιων μας σε ξένες χώρες.



ingenieurin26 έγραψε:1. Πρυτάνεις με διεθνή διαγωνισμό
Με διεθνή διαγωνισμό θα καλύπτεται η θέση των πρυτάνεων στα μεγάλα και δημοφιλή ιδρύματα, ενώ σε άλλα θα υπάρχουν διορισμένοι από το υπουργείο πρυτάνεις ή πρόεδροι των διοικουσών επιτροπών (η Αρχή του πανεπιστημίου θα προκηρύσσει διαγωνισμό κύρους, για να βρίσκει τον καλύτερο πρύτανη που υπάρχει στον κόσμο). Το πρυτανικό συμβούλιο καταργείται, μαζί του φυσικά και η συμμετοχή των φοιτητών στη διοίκηση και αντικαθίσταται από διοικητικό συμβούλιο (ΔΣ), στο οποίο θα μπορούν να συμμετέχουν και προσωπικότητες κύρους εκ των ΑΕΙ.
Ωραία, τέλεια!!! Γι αυτό άλλωστε δεν μαχόμασταν και μεις (με το ζόρι...); Για να φύγει από πάνω μας αυτός ο μπελάς που λέγεται διοίκηση του πανεπιστημίου και να μην φέρουμε καμία ευθύνη όταν τους ισχυροποιούμε με την ψήφο μας; Μην τυχόν ακούσω τώρα για αναθέσεις κλπ... Εδώ θα μας φέρνουν τον καλύτερο πρύτανη που υπάρχει στον κόσμο!

ingenieurin26 έγραψε:3. Θα μείνουν τα μισά Ιδρύματα
Ανασχεδιάζεται πλήρως ο χάρτης των Ιδρυμάτων και από τα συνολικά 40 ΑΕΙ και ΤΕΙ, που λειτουργούν σήμερα, θα συνεχίσουν να υπάρχουν στα τέλη του 2011 μόνο τα μισά. Θα γίνουν συγχωνεύσεις τμημάτων ή και σχολών ομοειδούς επιστημονικού αντικειμένου, συγχωνεύσεις ΑΕΙ και ΤΕΙ μεταξύ τους, καθώς και ενσωμάτωση ενός μέρους πανεπιστημίου ή τεχνολογικού ιδρύματος σε ένα άλλο.
Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, ίσως πρέπει να γίνει κάποια στιγμή, γιατί πολλά από αυτά υπολειτουργούν ούτως ή άλλως ή δεν τα προτιμούν οι φοιτητές. Θα δείξει, ανάλογα με το τι συγχωνεύσεις πρόκειται να γίνουν.
ingenieurin26 έγραψε:4. Αποβάλλονται οι «αιώνιοι»
Επανέρχονται τα προαπαιτούμενα μαθήματα. Δεν θα μπορεί ο φοιτητής να «ανεβαίνει έτος», εάν πρώτα δεν έχει περάσει έναν προκαθορισμένο αριθμό μαθημάτων που θα ορίζει η σχολή του, ως προαπαιτούμενα (θέμα συζήτησης θα είναι το πόσες φορές θα έχει πλέον τη δυνατότητα να εξεταστεί κάποιος σε ένα μάθημα, αλλά και το πότε θα βρίσκεται εκτός σχολής). Οι εξεταστικές περίοδοι θα μειωθούν δραστικά, ενώ μπαίνει τέρμα στην αιώνια φοίτηση. Επίσης, οι φοιτητές στο μέλλον και σε σύνδεση με το νέο εξεταστικό θα εισάγονται σε σχολές και όχι σε τμήματα, με δικαίωμα μεταπήδησης ή αλλαγής σχολής.
Εντάξει θεωρώ ότι είναι απαραίτητο να τεθεί όριο για τους αιώνιους φοιτητές. Για τα προαπαιτούμενα δεν ξέρω, ίσως χρειάζεται τελικά και αυτό, δεν νομίζω ότι πρέπει να είμαστε εκ των προτέρων αρνητικοί, όντες μάλιστα φοιτητές, οπότε μάλλον η άποψή μας δεν μπορεί να είναι ολοκληρωμένη. Όσο για την εισαγωγή σε σχολές με δικαίωμα μεταπήδησης, νομίζω ότι είναι πολύ καλό μέτρο. Το κακό είναι ότι μειώνονται οι εξεταστικές... (Τι να κάνουμε, έχουμε κακομάθει με τις 4 βδομάδες όταν οι άλλοι δίνουν μέσα σε 2 βδομάδες, αλλά έτσι όπως το βλέπω εγώ, για τη σχολή μας νομίζω ότι είναι απαραίτητες οι 4 βδομάδες για την εμπέδωση της ύλης.
ingenieurin26 έγραψε:6. Χρηματοδότηση με προϋποθέσεις
Συνδέεται η αξιολόγηση κι ο αριθμός των φοιτητών ή σπουδαστών που υποδέχεται το κάθε ίδρυμα με τη χρηματοδότησή του. Τους περισσότερους πόρους θα παίρνουν όσες σχολές ανταποκρίνονται στο επίπεδο σπουδών που τους αντιστοιχεί.
7. Αξιολογητές απ' όλο τον κόσμο
Αλλάζει ο τρόπος αξιολόγησης των προγραμμάτων ΑΕΙ-ΤΕΙ με την εισαγωγή και αλλοδαπών αξιολογητών στα ιδρύματα. Στα υπάρχοντα προγράμματα που αφορούν υποστήριξη ερευνητικών επιλογών στα πανεπιστήμια, τα ΤΕΙ, τα ερευνητικά κέντρα, θα μπουν εξωτερικοί αξιολογητές, όπως συμβαίνει χωρίς εξαίρεση σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι πρυτάνεις θα χάσουν το προνόμιο τού να είναι οι ίδιοι αξιολογητές.
Να τα μας! Τελικά μπαίνουν ξένοι αξιολογητές, οι οποίοι θα είναι σε θέση να καθορίζουν και την χρηματοδότηση του κάθε ιδρύματος! Το ότι η αξιολόγηση δεν θα πρέπει να γίνεται μόνο από τον πρύτανη είναι δεδομένο, ολόκληρη η ακαδημαϊκή κοινότητα χρειάζεται να επισημαίνει προβλήματα. Γενικά δεν θέλω να είμαι προκατειλημμένος και αν δεν υπήρχε το (6) δεν θα θεωρούσα τόσο κακό να γίνονται προτάσεις από ξένους ακαδημαϊκούς συμβούλους. Παρόλα αυτά, ίσως και να μην μπορεί να υπάρξει βελτίωση των σπουδών αν πρώτα δεν αυξηθεί η χρηματοδότηση, δηλαδή η αύξηση της ποιότητας σπουδών να είναι το αποτέλεσμα και όχι το αίτιο της χρηματοδότησης, οπότε οι αξιολογήσεις δεν θα πρέπει να έχουν εκδικητικό χαρακτήρα για όσα ιδρύματα δεν "συμμορφώνονται".