Νομίζω οτι, όπως δεν θέλουμε σχολή-εξεταστικό κέντρο, πολύ δε μάλλον δεν θέλουμε μια σχολή να ρέπει προς μια κατεύθυνση κέντρου τεχνικής/επαγγελματικής κατάρτισης και με αυτήν την πρόταση κάνουμε μια στροφή να αποφύγουμε αυτόν το σκόπελο
Επίσης, με αφορμή αυτό θέλω να αναφερθώ και σε κάτι που μου έκανε τρομερό ενδιαφέρον χθες. Οι ανεξάρτητοι φοιτητές στην πρότασή τους έχωσαν την Πειραματική Εδαφομηχανική σε 3-4 εργαστήριακια στο πλάι της Εδαφομηχανικής 2, σαν συνοδευτικό στο φαγητό. Αυτό έρχεται και δένει με την κυρίαρχη άποψη στην σχολή ότι εάν ξέρεις την θεωρία καλά, την εφαρμογή την μαθαίνεις εύκολα.
Αν και σε ένα μεγάλο βαθμό ισχύει αυτό, επειδή έχω κάνει πειραματική, όποιος νομίζει οτι με τις γνώσεις που έχει απο την εδαφομηχανική, μπορεί να βγάλει άκρη με ένα πείραμα, είναι γελασμένος. Ευτυχώς ή δυστυχώς, σαν μηχανικοί κάνουμε πολλές παραδοχές οι οποίες δεν ταυτίζονται με την πραγματικότητα. Η πραγματικότητα όμως ταυτίζεται με το πείραμα, οπότε καταλαβαίνει κανείς ότι η θεωρία δεν ταυτίζεται με το πείραμα. Δηλαδη, τα πειράματα καταλήγουν να έχουν δικιά τους θεωρία "πειραματική", ώστε να μπορείς να καταλάβεις τι από αυτά που διαβάζεις είναι αυτό που ψάχνεις και τι όχι.
Δεν είναι μόνο πειράματα η πειραματική, είναι η θεωρία που θα σου πει πως απο τα αποτελέσματα των πειραμάτων εσυ μπορείς να πάρεις κάτι χρήσιμο, ειδικά στα γεωτεχνικά που η θεωρία απο την πράξη απέχουν πολύ. Συνεπώς θεωρώ εκτός πραγματικότητας την θεώρηση ότι αν την βάλεις σαν συνολευτικό στα εδάφη, δεν χάνεις και τίποτα. Εδώ γίνονται διπλωματικές πάνω στο αντικείμενο και προσπαθούν τα παιδιά να εξηγήσουν τι διάολο σημαίνουν τα δεδομένα που έβγαλαν και εμείς νομίζουμε ότι το μάθημα μπορεί να εκφυλλιστεί σε συνοδευτικό, χωρίς να χαθεί και τίποτα για τους γεωτεχνικούς.
Αυτό είναι μεγάλο πρόβλημα και ο κοσμήτορας έκανε μια ερώτηση χθες, αν δηλαδή δεν θέλουμε πειραματικά μαθήματα στην σχολη, στην οποία οι φοιτητές απάντησαν όχι. Προσωπικά δεν βλέπω πως γίνεται σε ένα πολυτεχνείο,
χωρίς υποχρεωτικά εργαστήρια, να υπάρχει έλλειψη πειραματικών μαθημάτων, λες και αν ξέρεις την θεωρία τα πειράματα είναι παιχνιδάκι. Εξάλλου, δεν είμαστε στο Φυσικό αλλά στο Πολυτεχνείο, τα πειράματα είναι μέρος της "φύσης" της σχολής. Πρέπει λοιπόν να τους δωθεί η δέουσα σημασία, είτε μέσω δικού τους μαθήματος, είτε μέσω υποχρεωτικών παρουσιών σε αυτά. Είναι άλλο το να θες ισχυρό θεωρητικό υπόβαθρο και τελείως διαφορετικό να θες
μόνο θεωρητικό υπόβαθρο.
Από εδώ μέσα δεν θα βγούμε ακαδημαικοί αλλά μηχανικοί, οπότε όπως προκύπτει και από την ονομασία του ιδρύματος - Πολυ
τεχνείο - η θεωρητική με την τεχνολογική κατάρτηση (πιστεύω) οφείλουν να πηγαίνουν χέρι χέρι.
Ξέρεις να του πεις οτι ακούς έναν ήχο, οτι σου μυρίζουν τα λάδια/ο καταλύτης, οτι κρατάς ευθεία το τιμόνι και το αμάξι στρίβει.
Ποιός εθελοτυφλεί τώρα..; Δεν τους λέμε ότι ακούμε έναν περίεργο ήχο, αυτό έγινε πριν ξεκινήσει η κουβέντα για το "σέρβις". Το πήγαμε το αμάξι και όταν μας λένε ότι για τον ήχο φταίει το μπουζί και προτείνουν να το αλλάξουμε, εμείς τους λέμε οτι δεν φταίει το μπουζί, ενώ παράλληλα υποστηρίζουμε ότι δεν έχουμε ιδέα απο μηχανολογικά του αυτοκινήτου άρα δεν μπορούμε να τους πούμε τι φταίει για τον θόρυβο!
Αν υποστηρίζεις οτι πήραμε το αμάξι από το σέρβις και τότε είδαμε ότι ακούγεται ο ήχος ή ότι το αμάξι ήθελε κεντράρισμα, τότε μάλλον έχεις κάπου μια χρονομηχανή κρυμμένη γιατί το αμάξι είναι ακόμα στο σέρβις..
Ή θα βγούμε να πούμε ότι ξέρουμε απο μηχανολογικά και αυτά που μας λέει ο μηχανικός είναι μπούρδες, ή θα δεχθούμε ότι δεν ξέρουμε απο μηχανολογικά και θα τον αφήσουμε να κάνει την δουλειά του. Η ενδιάμεση αυτή στάση που έχει πάρει ο ΦΣ είναι ασυνεπής και προσωπικά πιστεύω ότι "μπάζει" από παντού.