Ανακοίνωση Συντονιστικής Επιτροπής Κατάληψης

Εδώ ανακοινώνονται οι διεργασίες των θεσμικών οργάνων της σχολής και σχολιάζεται η δραστηριότητα και το αποτέλεσμά τους.

Ανακοίνωση Συντονιστικής Επιτροπής Κατάληψης

Δημοσίευσηαπό xvantsik » Τετ, 15 Μαρ 2017 6:15 pm

Ανακοίνωση Συντονιστικής Επιτροπής Κατάληψης από τη συνεδρίαση στις 15/3

Ο φοιτητικός σύλλογος σε τρεις συναπτές αποφάσεις γενικών συνελεύσεων έχει απορρίψει εξ ολοκλήρου την πρόταση για αλλαγή του προγράμματος σπουδών, όπως αυτή διατυπώθηκε από την κοσμητεία. Παράλληλα έχει αποφασίσει ότι είναι απαραίτητη η αλλαγή του υπάρχοντος προγράμματος με βάση κριτήρια τα οποία τον καλύπτουν. Τα κριτήρια αυτά κοινοποιήθηκαν στην κοσμητεία της σχολής ώστε να αποτελέσουν βάση συζήτησης στην διαδικασία αλλαγής του ΠΣ από το επιστημονικό προσωπικό της σχολής. Αντ’ αυτού αυτά διακωμωδήθηκαν και βαφτίστηκαν συνθήματα χωρίς την παραμικρή επιστημονική κριτική.

Για αυτό τον λόγο συνεδρίασε εντός της κατάληψης με μαζικότητα συντονιστική επιτροπή του συλλόγου η οποία αποφάσισε να εξειδικεύσει τους γενικούς άξονες, οι οποίοι έχουν τεθεί από το πλαίσιο απόφασης, λαμβάνοντας υπόψιν και όλες τις επισημάνσεις που έγιναν από τα επιμέρους έτη. Τα παρακάτω αιτήματα αφορούν πρώτα και κύρια το φοιτητικό σώμα και θεωρούνται θεμελιώδη, ακριβώς γιατί ορίζουν άμεσα τις σπουδές μας. Το ζήτημα της κατάρτισης του προγράμματος σπουδών δεν είναι αποκλειστικά αρμοδιότητα του φοιτητικού συλλόγου, αλλά η διαμόρφωση του άπτεται του επιστημονικού προσωπικού.

Απαιτούμε από την κοσμητεία να αποσύρει την πρόταση που έχει προκαλέσει τόση αναστάτωση στη σχολή μας και να επαναφέρει το δημοκρατικό διάλογο επάνω στα αιτήματα του φοιτητικού συλλόγου. Είναι πλέον στο χέρι της διοίκησης να κάνει ένα βήμα πίσω, να δεχτεί τα αιτήματα των φοιτητών και να λήξει η κατάληψη αμέσως.

Απαιτούμε:

1) Ενιαίος 5ετής κύκλος σπουδών με ισχυρό θεωρητικό υπόβαθρο στα πρώτα έτη και κορμό που να περιλαμβάνει όλα τα γνωστικά αντικείμενα του πολιτικού μηχανικού. Ενιαίο και αδιάσπαστο πτυχίο με όλα τα δικαιώματα σε αυτό.

a. Όχι στο κατέβασμα μαθημάτων κορμού σε μικρά έτη – ισοκατανομή των μαθημάτων
b. Βασικά μαθήματα τεχνολογίας ΠΜ θα πρέπει να είναι υποχρεωτικά στο κορμό. (Π.Χ. Σίδερα 2, Τεχνική Γεωλογία)
c. Η σύμπτυξη μαθημάτων βασικών επιστημών (5/10 από τα μαθήματα που μειώνο-νται) οδηγεί στην υποβάθμιση του θεωρητικού υποβάθρου.

2) Αλλαγή και εκσυγχρονισμός του προγράμματος σύμφωνα με την εξέλιξη της επιστήμης και του κλάδου του πολιτικού μηχανικού. Όλες οι εξελίξεις της επιστήμης και της τεχνολογίας να ενσωματώνονται στον προπτυχιακό κύκλο σπουδών χωρίς να υποβαθμίζεται το θεωρητικό υπόβαθρο.

3) Πρόγραμμα δομημένο έτσι ώστε να συνδέεται η θεωρία με την πράξη. Αυτό πρέπει να εγκολπώνεται στο σύνολο των μαθημάτων της σχολής μέσω της σύνδεσης του θεωρητικού υποβάθρου με τις εφαρμογές του ανεξαρτήτως κατεύθυνσης.

a. Τα προτεινόμενα ολοκληρωμένα θέματα κατεύθυνσης κινούνται αντιδιαμετρικά και εξειδικεύουν περαιτέρω το πρόγραμμα.
b. Τα προτεινόμενα εργαστήρια είναι πλήρως διαχωρισμένα από την θεωρία και δεν προσφέρουν κατανόηση της.

4) Όχι στην εισαγωγή των πιστωτικών μονάδων και του φακέλου ατομικών προσόντων που ποσοτικοποιούν την γνώση και δημιουργούν διαφορετικές ταχύτητες αποφοίτων.

5) Όσον αφορά την ποιότητα σπουδών, η σχολή μπορεί να εξασφαλίσει:

a. Επάρκεια εκπαιδευτικού προσωπικού
b. Επάρκεια υλικοτεχνικού εξοπλισμού εργαστηρίων και αιθουσών
c. Δωρεάν, ποιοτικά και σύγχρονα συγγράμματα και αναλώσιμα για όλα τα μαθή-ματα
d. Σημειώσεις, θέματα και πρότυπες λύσεις θεμάτων σε όλα τα μαθήματα
e. Η διδασκαλία να καλύπτει τους στόχους του μαθήματος

Δεν δεχόμαστε σαν άλλοθι την υποχρηματοδότηση του ιδρύματος. Υπάρχει τεράστια ποσότητα χρημάτων που διοχετεύεται σε ερευνητικά κονδύλια αντί να πηγαίνει για την χρηματοδότηση των σπουδών μας!

6) Οι ρυθμοί σπουδών της σχολής πρέπει να εξασφαλίζουν την ανεμπόδιστη πρόσβαση όλων των φοιτητών στην σφαιρική μόρφωση. Για αυτό τον λόγο:

a. Πρέπει να δίνεται από το πρόγραμμα σπουδών και το ωρολόγιο πρόγραμμα ο χρόνος στον φοιτητή να αναπτύσσει πολύπλευρες δραστηριότητες και να κοινωνικοποιείται, καθώς και χρόνος για την πραγματοποίηση των διαδικασιών του Φ.Σ.
b. Θέσπιση μόνο προαιρετικών προόδων, ασκήσεων και εργαστηρίων. Διδασκαλία εργαστηρίων πρωινές και απογευματινές ώρες, ώστε να γίνεται δυνατή η παρακολούθηση από όλους.
i. Στην περίπτωση θέσπισης προόδων οι οποίες καλύπτουν συνολικά την ύλη, αυτές θα είναι απαλλακτικές.
c. Καταμερισμός μαθημάτων ώστε να υπάρχουν ισοβαρή, ως προς τον φόρτο εργα-σίας, εξάμηνα.
d. Ομοιόμορφη κατανομή του ωρολογίου προγράμματος. Συμμόρφωση όλων των καθηγητών με αυτό.

Διεκδικούμε:

Μόρφωση για όλους! Όλη η γνώση στο πτυχίο, όχι στο σύστημα της διαρκούς επανακάταρτισης. Μόρφωση σύμφωνα με τις κλίσεις και τις δεξιότητες μας, που επιβάλλουν οι σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες. Ενιαίο και αδιάσπαστο πτυχίο με όλα τα δικαιώματα σε αυτό.

Εργασία για όλους! Οι σπουδές πρέπει να είναι διαβατήριο στην δουλειά και όχι στον μεσαίωνα της ανεργίας. Απέναντι στο τεράστιο κύμα μετανάστευσης, τις απλήρωτες πρακτικές, τις δουλειές με μπλοκάκι και την τραγική κατάσταση στον κλάδο μας, θέλουμε οι σπουδές να μπορούν να μας εξασφαλίζουν όλα τα εφόδια για την εργασία, για μόνιμη και σταθερή δουλειά με δικαιώματα.

Ανθρώπινοι ρυθμοί σπουδών! Δυνατότητα του καθενός και της καθεμιάς να σπουδάζει, απέναντι στους ταξικούς φραγμούς. Προαιρετικά όλα τα εργαστήρια/θέματα/ παρακολουθήσεις, να στα-ματήσουν τα μαζικά κοψίματα χωρίς όριο στα μαθήματα. Διαθέσιμο πλήρες υλικό/πρότυπα θέ-ματα σε όλα τα μαθήματα για το διάβασμα και για την εξέταση από την σχολή, και όχι από την πελατεία και τα «φροντιστήρια».

Συνολική εποπτεία του αντικειμένου, ενιαία πανεπιστημιακή εκπαίδευση! Μπορούμε να έχουμε επίγνωση των διαφόρων πτυχών του ενιαίου γνωστικού αντικειμένου, και όχι αυτό να καταμερί-ζεται και να διασπάται. Ενιαιότητα της θεωρητικής μάθησης με την πρακτική διαδικασία μέσα από την διαδικασία των σπουδών. Ένα πτυχίο ανά γνωστικό αντικείμενο ενάντια στην διάκριση σε ΑΕΙ-ΤΕΙ-ΙΕΚ-Σχολές κατάρτισης.

Γνώση και έρευνα για τις λαϊκές ανάγκες! Η ανάπτυξη της έρευνας να σχεδιάζεται με κριτήριο που επιβάλλουν οι σύγχρονες λαϊκές ανάγκες και όχι τα συμφέροντα των επιχειρήσεων, των πο-λυεθνικών, των κρατών και της ΕΕ όπως γίνεται σήμερα. Κανένα εμπόδιο στην ανάπτυξη της επι-στήμης για την ωφέλεια της. κοινωνίας
Άβαταρ μέλους
xvantsik Σημαντική βοήθεια στο MQN.gr
 
Δημοσιεύσεις: 478
Εγγραφή: Σάβ, 29 Μαρ 2014 11:33 pm
Έτος εισαγωγής: 2012

Re: Ανακοίνωση Συντονιστικής Επιτροπής Κατάληψης

Δημοσίευσηαπό AE » Πέμ, 16 Μαρ 2017 12:17 am

Ορισμένες πρόχειρες σκέψεις:

1. Το αντικείμενο του Πολιτικού Μηχανικού είναι τεράστιο, οι δε τεχνολογικές και επιστημονικές εξελίξεις σε επιμέρους εξειδικευμένα πεδία αλματώδεις. Είναι απολύτως ανέφικτο να χωρέσει σε οποιοδήποτε πτυχίο (ούτε στη ζωή μας την ίδια) «όλη η γνώση». Το αίτημα θα πρέπει να αντικατασταθεί από κάτι σαν «όλη η ουσιώδης γνώση» ή κάτι αντίστοιχο, όπου βέβαια το τι είναι ουσιώδης γνώση μάλλον οι πιο έμπειροι είναι πιο κατάλληλοι για να καθορίσουν (στο σημείο αυτό, καλώς ή κακώς, και η γνώμη της «αγοράς» έχει σημασία).

2. Η διατήρηση ενός συνεκτικού κορμού αποτελεί αυτονόητη προϋπόθεση, όχι μόνο για λόγους επαγγελματικών δικαιωμάτων, κτλ., αλλά και για καθαρά εκπαιδευτικούς λόγους. Επειδή και οι ημέρες είναι πονηρές, συμφωνώ ότι χρειάζεται καλύτερη διασπορά των μαθημάτων κορμού στα μεγάλα εξάμηνα. Διατηρώντας μέχρι τέλους ένα ή δύο μαθήματα κορμού, διαμορφώνονται οι ζητούμενες ασφαλιστικές δικλείδες. Μάλιστα, αυτό μπορεί να επιτευχθεί αποκλειστικά με χρονική αντμετάθεση μαθημάτων στο ΝΠΣ, άρα με τις ελάχιστες επεμβάσεις.

3. Το ποια μαθήματα πρέπει να μπουν στο κορμό και ποια στις επιλογές, πόσες ώρες θα έχουν, ποια ύλη, κτλ. είναι μια τεχνική κουβέντα που δεν τελειώνει ποτέ.

4. Οι πιστωτικές μονάδες είναι μια τυπική γραφειοκρατική απαίτηση, με την οποία οφείλουμε (κάποια στιγμή) να συμμορφωθούμε. Εύκολα μπορεί να εξασφαλιστεί ότι όλοι οι πτυχιούχοι συγκεντρώνουν ακριβώς τις ίδιες πιστωτικές μονάδες, και να τελειώνουμε με αυτό το βάσανο.

5. Δεν καταλαβαίνω τι σημαίνει «φάκελος ατομικών προσόντων» και πώς συνδέεται με το ΝΠΣ. Η Σχολή εκδίδει ενιαίο πτυχίο (όλοι οι απόφοιτοί της είναι Διπλωματούχοι Πολιτικοί Μηχανικοί), αλλά εκδίδει και αναλυτική βαθμολογία (κάποιοι απόφοιτοί της τα κατάφεραν καλύτερα από κάποιους άλλους στα μαθήματα – όπως το ερμηνεύει κανείς αυτό). Τι είδους άλλη συμμετοχή μπορεί να έχει η Σχολή στη διαμόρφωση του εκάστοτε φακέλου (στην καθομιλουμένη, βιογραφικό);

6. Η «τεράστια» (για τους εκλεκτούς, όχι για όλους) ποσότητα χρημάτων που διοχετεύεται σε ερευνητικά κονδύλια, δεν θα μπορούσε να πάει για την χρηματοδότηση των σπουδών, γιατί υπάρχει ένα προβληματάκι που λέγεται «επιλεξιμότητα δαπανών». Δυστυχώς, η εθνική νομοθεσία και το γραφειοκρατικό τέρας που έχει δημιουργήσει, το οποίο μάλιστα έχει γιγαντωθεί στον καιρό της κρίσης, δεν παρέχει καμία δυνατότητα αξιοποίησης των χρημάτων της έρευνας για εκπαιδευτικούς σκοπούς (παρακαλώ, αν θέλετε να κάνετε κατάληψη για αυτό, και θα έχετε χίλια δίκια, υπάρχει ένα ωραίο νεοκλασικό κτήριο πάνω στην πλατεία Συντάγματος).

7. Συμφωνώ ότι οι ρυθμοί σπουδών στη Σχολή είναι αρκετά εντατικοί, το οποίο βεβαίως αφορά σε όποιον προσπαθεί να είναι συνεπής σε όλες τις υποχρεώσεις (παρακολούθηση μαθημάτων και εργασίες). Δεν βρίσκω κάτι πιο αυτονόητο από τη μείωση μαθημάτων, ωρών διδασκαλίας και εξετάσεων (με εξορθολογισμό και του ωρολόγιου προγράμματος), που να μπορεί να εξασφαλίσει πιο ομαλούς ρυθμούς, για χάρη και των κοινωνικών ή άλλων δραστηριοτήτων (νέα παιδιά είστε!), αλλά και της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Πάντως, η προσωπική μου γνώμη είναι ότι χάνεται υπερβολικά πολύς χρόνος σε εξετάσεις, ενώ θα μπορούσε να απλωθεί το κυρίως εκπαιδευτικό έργο σε 15-16 βδομάδες ανά εξάμηνο, ώστε να υπάρχουν και τα αναγκαία διαλείμματα.

8. Το κείμενο που ακολουθεί τη ρήση «διεκδικούμε» θα μπορούσε να λείπει. Δεν προσφέρει τίποτα (προσωπική γνώμη, πάντα).

ΑΕ
AE
 
Δημοσιεύσεις: 96
Εγγραφή: Δευτ, 30 Σεπ 2013 5:53 pm
Έτος εισαγωγής: 1993

Re: Ανακοίνωση Συντονιστικής Επιτροπής Κατάληψης

Δημοσίευσηαπό ZeRoLoRd » Πέμ, 16 Μαρ 2017 1:40 am

AE έγραψε:2. Η διατήρηση ενός συνεκτικού κορμού αποτελεί αυτονόητη προϋπόθεση, όχι μόνο για λόγους επαγγελματικών δικαιωμάτων, κτλ., αλλά και για καθαρά εκπαιδευτικούς λόγους. Επειδή και οι ημέρες είναι πονηρές, συμφωνώ ότι χρειάζεται καλύτερη διασπορά των μαθημάτων κορμού στα μεγάλα εξάμηνα. Διατηρώντας μέχρι τέλους ένα ή δύο μαθήματα κορμού, διαμορφώνονται οι ζητούμενες ασφαλιστικές δικλείδες. Μάλιστα, αυτό μπορεί να επιτευχθεί αποκλειστικά με χρονική αντμετάθεση μαθημάτων στο ΝΠΣ, άρα με τις ελάχιστες επεμβάσεις.


Ίσα ίσα που στο ΝΠΣ γίνεται αυτή η χρονική ανακατανομή προς την αντίθετη κατεύθυνση ("κατεβαίνουν" μαθήματα κορμού σε μικρότερα εξάμηνα). Αυτό μάλιστα είναι κατ' εμέ ένα από τα μεγαλύτερα αρνητικά του.

AE έγραψε:4. Οι πιστωτικές μονάδες είναι μια τυπική γραφειοκρατική απαίτηση, με την οποία οφείλουμε (κάποια στιγμή) να συμμορφωθούμε. Εύκολα μπορεί να εξασφαλιστεί ότι όλοι οι πτυχιούχοι συγκεντρώνουν ακριβώς τις ίδιες πιστωτικές μονάδες, και να τελειώνουμε με αυτό το βάσανο.


Επειδή όπως πολύ σωστά ειπώθηκε, οι μέρες είναι πονηρές, καλό θα ήταν να μην μπουν καθόλου. Διότι άπαξ και μπουν και τις συνηθίσουμε, πολύ εύκολα αλλάζουν και γίνεται αυτό που τώρα δεν θέλουμε.

AE έγραψε:6. Η «τεράστια» (για τους εκλεκτούς, όχι για όλους) ποσότητα χρημάτων που διοχετεύεται σε ερευνητικά κονδύλια, δεν θα μπορούσε να πάει για την χρηματοδότηση των σπουδών, γιατί υπάρχει ένα προβληματάκι που λέγεται «επιλεξιμότητα δαπανών». Δυστυχώς, η εθνική νομοθεσία και το γραφειοκρατικό τέρας που έχει δημιουργήσει, το οποίο μάλιστα έχει γιγαντωθεί στον καιρό της κρίσης, δεν παρέχει καμία δυνατότητα αξιοποίησης των χρημάτων της έρευνας για εκπαιδευτικούς σκοπούς (παρακαλώ, αν θέλετε να κάνετε κατάληψη για αυτό, και θα έχετε χίλια δίκια, υπάρχει ένα ωραίο νεοκλασικό κτήριο πάνω στην πλατεία Συντάγματος).


Το πόσο μεγάλα είναι τα κονδύλια που δαπανώνται στα διάφορα ερευνητικά, εξαρτάται με τι τα συγκρίνουμε. Αν τα συγκρίνουμε πχ με τα αντίστοιχα κονδύλια του MIT θα πούμε ότι είναι ψίχουλα.
Για μένα πάντως το πρόβλημα βρίσκεται αλλού. Βάζουμε πχ κάγκελα στα σκαλιά, ενώ υπάρχουν σπασμένα καθίσματα παντού στις αίθουσες. Ανάβουμε θέρμανση όταν έξω έχει 22 βαθμούς και μετά ανοίγουμε τα παράθυρα κτλ. Και για να βγουμε και λίγο εκτός σχολής, έχουμε 30 βαθμούς μόνιμα στη βιβλιοθήκη και στις εστίες ανοίγει η θέρμανση στις 23 του Δεκέμβρη. Γενικά λεφτά υπάρχουν. Δεν είναι πολλά, σε καμία περίπτωση δε φτάνουν, αλλά υπάρχουν. Το θέμα είναι το πώς τα διαχειριζόμαστε. Και από τη στιγμή που τον προϋπολογισμό κάποιος τον φτιάχνει και δεν έρχεται ουρανοκατέβατος, πιστέυω ότι έυκολα πχ τα 15 του ποτίσματος γίνονται 10 και τα υπόλοιπα 5 πάνε στα βιβλία.

AE έγραψε:7. Συμφωνώ ότι οι ρυθμοί σπουδών στη Σχολή είναι αρκετά εντατικοί, το οποίο βεβαίως αφορά σε όποιον προσπαθεί να είναι συνεπής σε όλες τις υποχρεώσεις (παρακολούθηση μαθημάτων και εργασίες). Δεν βρίσκω κάτι πιο αυτονόητο από τη μείωση μαθημάτων, ωρών διδασκαλίας και εξετάσεων (με εξορθολογισμό και του ωρολόγιου προγράμματος), που να μπορεί να εξασφαλίσει πιο ομαλούς ρυθμούς, για χάρη και των κοινωνικών ή άλλων δραστηριοτήτων (νέα παιδιά είστε!), αλλά και της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Πάντως, η προσωπική μου γνώμη είναι ότι χάνεται υπερβολικά πολύς χρόνος σε εξετάσεις, ενώ θα μπορούσε να απλωθεί το κυρίως εκπαιδευτικό έργο σε 15-16 βδομάδες ανά εξάμηνο, ώστε να υπάρχουν και τα αναγκαία διαλείμματα.


Το πρόβλημα για μένα δεν είναι το πόσες ώρες τη βδομάδα θα διδάσκεται η ύλη, αλλά το πόσο χρόνο θα χρειαστεί ο φοιτητής να την αφομοιώσει και να την καταλάβει. Διότι όταν ύλη δύο εξαμήνων προσπαθήσεις να η χωρέσεις σε ένα, ακόμα και 10 ώρες διδασκαλίας τη βδομάδα να έχεις, ο χρόνος που πρέπει να αφιερώσει ο φοιτητής γίνεται τεράστιος. Και δυστυχώς η μέρα έχει μόνο 24 ώρες.

Υ.Γ. Τα υπόλοιπα σχόλια με βρίσκουν σύμφωνο και γι' αυτό δεν λέω κάτι πάνω σ' αυτά
Άβαταρ μέλους
ZeRoLoRd
 
Δημοσιεύσεις: 188
Εγγραφή: Κυρ, 21 Οκτ 2012 7:19 pm
Έτος εισαγωγής: 2012

Re: Ανακοίνωση Συντονιστικής Επιτροπής Κατάληψης

Δημοσίευσηαπό AE » Πέμ, 16 Μαρ 2017 9:51 am

ZeRoLoRd έγραψε:Το πόσο μεγάλα είναι τα κονδύλια που δαπανώνται στα διάφορα ερευνητικά, εξαρτάται με τι τα συγκρίνουμε. Αν τα συγκρίνουμε πχ με τα αντίστοιχα κονδύλια του MIT θα πούμε ότι είναι ψίχουλα.
Για μένα πάντως το πρόβλημα βρίσκεται αλλού. Βάζουμε πχ κάγκελα στα σκαλιά, ενώ υπάρχουν σπασμένα καθίσματα παντού στις αίθουσες. Ανάβουμε θέρμανση όταν έξω έχει 22 βαθμούς και μετά ανοίγουμε τα παράθυρα κτλ. Και για να βγουμε και λίγο εκτός σχολής, έχουμε 30 βαθμούς μόνιμα στη βιβλιοθήκη και στις εστίες ανοίγει η θέρμανση στις 23 του Δεκέμβρη. Γενικά λεφτά υπάρχουν. Δεν είναι πολλά, σε καμία περίπτωση δε φτάνουν, αλλά υπάρχουν. Το θέμα είναι το πώς τα διαχειριζόμαστε. Και από τη στιγμή που τον προϋπολογισμό κάποιος τον φτιάχνει και δεν έρχεται ουρανοκατέβατος, πιστέυω ότι έυκολα πχ τα 15 του ποτίσματος γίνονται 10 και τα υπόλοιπα 5 πάνε στα βιβλία.


Το ΜΙΤ, σε αντίθεση με το θλιβερό ελληνικό "δημόσιο" πανεπιστήμιο, έχει τη θεσμική δυνατότητα να παρακρατεί μεγάλο ποσοστό του προϋπολογισμού των ερευνητικών του έργων, για να καλύψει τις ανάγκες του, τις οποίες αξιολογεί το ίδιο (π.χ. να ποτίσει το γκαζόν ή να προσλάβει σε χρόνο dt τον κορυφαίο παγκοσμίως καθηγητή για να διδάξει ένα νέο μάθημα αιχμής, δίνοντάς του ένα γενναιόδωρο ποσό για να στήσει εργαστήριο και ερευνητική ομάδα).

Το θλιβερό ελληνικό "δημόσιο" πανεπιστήμιο, θα πρέπει να ξεκινήσει έναν πολύμηνο γραφειοκρατικό αγώνα προκειμένου να εκταμιεύσει πέντε δεκάρες για να ποτίσει το γκαζόν (που στο μεταξύ θα έχει ξεραθεί), ενώ για να προσλάβει τον όποιο νέο καθηγητή θα πρέπει: (α) να πάρουν σύνταξη πέντε τουλάχιστον μέλη ΔΕΠ, (β) να περάσει μια βόλτα από καμιά εικοσαριά γραφεία και θεσμικά όργανα το αίτημά του για προκήρυξη νέας θέσης, (γ) αν ποτέ βγει η προκήρυξη, να άλλα περιμένει 3-5 χρόνια μέχρι την πρόσληψη. Επίσης, στον νέο καθηγητή, είτε είναι ο Αινστάιν είτε είναι ο Τραμπάκουλας, θα του προσφέρει τον ίδιο ελκυστικό μισθό που λαμβάνει π.χ. μια καθαρίστρια στον ΟΛΠ, ενώ αν ο νέος καθηγητής είναι εκτός κυκλωμάτων, δεν θα μπορέσει ποτέ βρει χρηματοδήτηση ώστε να στήσει εργαστήριο και ερευνητική ομάδα.
AE
 
Δημοσιεύσεις: 96
Εγγραφή: Δευτ, 30 Σεπ 2013 5:53 pm
Έτος εισαγωγής: 1993

Re: Ανακοίνωση Συντονιστικής Επιτροπής Κατάληψης

Δημοσίευσηαπό GiannisRad » Πέμ, 16 Μαρ 2017 10:53 am

Επίσης, στον νέο καθηγητή, είτε είναι ο Αινστάιν είτε είναι ο Τραμπάκουλας, θα του προσφέρει τον ίδιο ελκυστικό μισθό που λαμβάνει π.χ. μια καθαρίστρια στον ΟΛΠ


Off topic:
Και γιατι κυριε να παιρνει παραπανω ο καθηγητης παραπανω απο την καθαριστρια! Δεν δεχομαστε επαγγελματα διαφορετικων ταχυτητων μεσα στα ΑΕΙ, κανεναν διαχωρισμος μισθολογικων κλιμακων στα ΑΕΙ-ΤΕΙ-ΙΕΚ, κοινο μισθο και πτυχιο, ολα προαιρετικα, ολη η γνωση στο πτυχιο, κανενα σεμιναριο, τελος στο διαβασμα μολις παραδωσουμε διπλωματικη, προφανως πληρη δικαιωματα στα παντα, συγκοινωνιολογος με αντισεισμικα 1 να εχει δικαιωματα υπογραφης του Ριο-Αντιρριο και δομοστατικος με περιβαλλοντικη (με 5) να εχει δικαιωματα μελετης εγκαταστασης επεξεργασιας λυμματων, φυσικα επειδη και οι δυο εχουν πληρεστατη γνωση και ολιστικη αντιληψη ολων των αντικειμενου του πολιτικου μηχανικου.

Επισης, επειδη θελουμε ολιστικη αντιληψη, βαλτε και καμια 10αρια μαθηματα ηλεκτρολογικα και χημειας, να παρουμε και τα δικαιωματα των ΗΜΜΥ/Χημ.Μηχ. για να εχουμε ΤΗΝ υπερεπιστημονοσυνη μας και να βλεπουμε το θεμα ακομα πιο σφαιρικα, να μην ειμαστε αναλωσιμα πιονια στην σκακιερα των μεγαλων κεφαλαιων και της πλουτοκρατιας. Τι ξερουν οι μηχανικοι στην Αγγλια/Γερμανια που εχουν και ECTS και διαφορετικα πτυχια, πεινανε οι ανθρωποι και ερχονται καραβιες στην Ελλαδα μπας και βγαλουν κανα φραγκο να στειλουν πισω στην πατριδα.

Οτι λεμε ειναι λογικο, εχουμε τον θεο με το μερος μας, ειμαστε και γαματοι και ανθρωπιστες, οποιος διαφωνει ειναι πουλημενος, ισως και φασιστας, κλεινουμε την σχολη (για να μην υποβαθμιστει!!!), παταμε και γκραφιτι, βαφουμε και τον τοιχο (απεναντι απο την αιθουσα 7) κοκκινο γιατι ετσι μας αρεσει και προφανως αν ερθει καποιος και τον βαψει μπλε, και αυτος επειδη ετσι θελει, τον τραμπουκιζουμε (φανταζομαι) και του ζηταμε τα ρεστα. Ειμαστε η ανανεωτικη αριστερα των ΑΕΙ και, Κουτσογιαννη, θελουμε δουλεια για ολους και μειωση του εθνικου χρεους! Οχι θελουμε, ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ!
Άβαταρ μέλους
GiannisRad
 
Δημοσιεύσεις: 385
Εγγραφή: Δευτ, 03 Ιουν 2013 9:14 pm
Έτος εισαγωγής: 2011

Re: Ανακοίνωση Συντονιστικής Επιτροπής Κατάληψης

Δημοσίευσηαπό Anakin » Πέμ, 16 Μαρ 2017 11:01 am

AE έγραψε:
8. Το κείμενο που ακολουθεί τη ρήση «διεκδικούμε» θα μπορούσε να λείπει. Δεν προσφέρει τίποτα (προσωπική γνώμη, πάντα).

ΑΕ

Νομίζω οτι η χρησιμότητά του είναι για να δείχνει οτι οι συγκεκριμένες θέσεις είναι απόρροια κάποιων ιδανικών και ούτε αποκλίνουν, ούτε εισάγονται καινά δαιμόνια. Τουναντίον γίνεται προς αποφυγήν εισαγωγών
Άβαταρ μέλους
Anakin
 
Δημοσιεύσεις: 101
Εγγραφή: Τετ, 15 Φεβ 2017 6:17 am
Έτος εισαγωγής: 2014

Re: Ανακοίνωση Συντονιστικής Επιτροπής Κατάληψης

Δημοσίευσηαπό Dottore » Πέμ, 16 Μαρ 2017 11:37 am

Anakin έγραψε:
AE έγραψε:
8. Το κείμενο που ακολουθεί τη ρήση «διεκδικούμε» θα μπορούσε να λείπει. Δεν προσφέρει τίποτα (προσωπική γνώμη, πάντα).

ΑΕ

Νομίζω οτι η χρησιμότητά του είναι για να δείχνει οτι οι συγκεκριμένες θέσεις είναι απόρροια κάποιων ιδανικών και ούτε αποκλίνουν, ούτε εισάγονται καινά δαιμόνια. Τουναντίον γίνεται προς αποφυγήν εισαγωγών



Από ένα σημείο και πέρα όμως (που νομίζω έχει ξεπεραστεί εδώ και πολύ καιρό) με αυτή την τακτική απλά προστίθεται θόρυβος στη συζήτηση. Για παράδειγμα, μπορεί να ξεκινάμε από διαφορετικές αρχές αλλά να συμφωνούμε στις ίδιες προτάσεις, ασχέτως από πού προερχόμαστε. Γιατί να μη μπορώ να πω ότι συμφωνώ με τη τάδε πρόταση χωρίς να πρέπει να εξαιρέσω ένα ολόκληρο κατεβατό που δε με εκφράζει? Θα μου πεις σιγά τον κόπο, αλλά δε θεωρείς ότι έτσι αποδυναμώνεται η πρόταση?
Dottore
 
Δημοσιεύσεις: 53
Εγγραφή: Παρ, 21 Νοέμ 2014 12:12 am
Έτος εισαγωγής: 2011

Re: Ανακοίνωση Συντονιστικής Επιτροπής Κατάληψης

Δημοσίευσηαπό xvantsik » Πέμ, 16 Μαρ 2017 12:45 pm

Καταρχήν να πω ότι ο ΑΕ είναι ο πρώτος εκ του επιστημονικού προσωπικού της σχολής ο οποίος μπήκε στο κόπο να ασχοληθεί σοβαρά με τις απόψεις του ΦΣ και δεν τις περίπαιξε, ακόμα κι αν διαφωνεί με κάποιες από αυτές. Μακάρι κι άλλοι να ακολουθήσουν.

Για τα ECTS και πως συνδέονται με την Bologna έχω γράψει εδώ (viewtopic.php?f=15&t=4969). Επίσης θεωρώ ότι "όλη η γνώση" σημαίνει όλη η γνώση για τα βασικά έργα πολιτικού μηχανικού. Δηλαδή οποιοσδήποτε παίρνει πτυχίο θα πρέπει να μπορεί να σχεδιάσει κτήριο από σκυρόδεμα, από χάλυβα, θεμελίωση και αντιστήριξη, χάραξη δρόμου και πλάτος δρόμου, αγωγούς και υδραγωγεία, ύδρευση και αποχέτευση κτλπ.

Τέλος για την μείωση του φόρτου εργασίας και εντατικοποίηση.
Πρώτο είναι το ωρολόγιο πρόγραμμα το οποίο είναι και το εύκολο. Είχαμε μέρες με 8ωρο μάθημα σερί και μέρες με 2 ώρες οι καμία ώρα. Αυτό σε τσακίζει. Δεν υπάρχει διάλειμμα για φαί γιατί για κάποιο λόγο η σίτιση είναι αντιπαραθετική με την εκπαιδευτική διαδικασία. (Προσωπικά έχω υποφέρει από αυτό)

Δεύτερο είναι οι ώρες διδασκαλίας μέσα στην εβδομάδα. Δεν νομίζω ότι πρέπει να κόψουμε το θεωρητικό υπόβαθρο για να μειώσουμε τις ώρες αντιθέτως, πιστεύω ότι πρέπει να το αυξήσουμε. Και εξηγούμε. Σε κάθε μάθημα το οποίο περιλαμβάνει μηχανική (εδάφη, σίδερα, μπετά, κτλπ κτλπ) ξαναγίνονται πάντα βασικά στοιχεία μηχανικής (πχ. κύκλος Mohr) λόγω της ανεπάρκειας των μαθημάτων στα πρώτα έτη. Αυτό έχει και αλληλεπικάλυψη και σπαταλάει ώρες διδασκαλίας. Επομένως με ισχυροποίηση του κορμού και αλλαγή του τρόπου διδασκαλίας και της ύλης ώστε να καλύπτονται επαρκώς οι ύλες της μηχανικής (κυρίως εκεί είναι το πρόβλημα και πιστεύω όπως και πολλοί συνάδελφοι ότι μηχανική παραμορφωσίμου και αντοχή υλικών είναι από τα πιο σημαντικά μαθήματα της σχολής) θα εκλείψουν οι επαναλήψεις ύλης και θα ελευθερωθούν ώρες.
Επίσης σε πολλά μαθήματα της σχολής μας η διδασκαλία των ασκήσεων είναι διαχωρισμένη από την διδασκαλία της θεωρίας κάτι το οποίο κάνει το μάθημα δυσκίνητο και πιο δύσκολο στην κατανόηση αφενός, αφετέρου σπαταλάει ώρες. Επάνω σε αυτό και μόνο παραθέτω μαθήματα κορμού στα οποία θα μπορούσαν μειωθούν οι ώρες, σύμφωνα με την εμπειρία μου στην σχολή.
Παραστατική Γεωμετρία από 5 σε 3
Μηχανική των Ρευστών από 5 σε 4
Στατική 1 από 5 σε 4
Στατική 2 από 5 σε 4
Τεχνική Υδρολογία από 5 σε 3
Θεμελιώσεις από 5 σε 4
Επίσης Οδοποιία 1 με 2 για μένα άνετα γίνονται ένα μάθημα 4ωρο η έστω 5 ωρο. Καλά Μπετό 0 η επικάλυψη της επικάλυψης δεν έχει λόγο ύπαρξης.
Επομένως με αυτά ήμαστε μείον 15 εβδομαδιαίες ώρες από τις 179 του κορμού.

Τρίτο είναι ο φόρτος εργασίας του κάθε μαθήματος. Δηλαδή στις θεμελιώσεις δώσαμε πρόοδο και 13 σειρές ασκήσεων (εγώ δεν τις έδωσα τις έλυσα στο τέλος). Ρευστά κάναμε 6-7 σειρές ασκήσεων, 2 πρόοδους και 4-5 εργαστήρια. Εδάφη 1 τρεις προόδους το 1 τμήμα μία το άλλο. Μπετά κάναμε σχέδια με το χέρι. Το μπετό 2 είχε κάτοψη με 13 πλάκες και όλα τα αναπτύγματα των οπλισμών στο πλάι. Μου βγήκαν τα μάτια. Αρχιτεκτονική και οικοδομική σχέδια στο χέρι, στην αρχή τουλάχιστον. Γεωδαισία επίσης σχέδιο αποτύπωσης σε 50*70 στο χέρι. Στατική 1 και 2 θέμα εξαμήνου το οποίο πιάνει μία μονάδα, ασκήσεις πολλές, πάρα πολλές, οι οποίες δεν διορθώνονται καν. Στατική 3 2 θέματα σε υπολογιστή, πρακτικά επίλυση γραμμικών φορέων με μητρώα νομίζω +2 μονάδες μαζί. Αντισεισμικές ασκήσεις κάθε εβδομάδα κάποιες μέσα στην τάξη κάποιες στο σπίτι, σύνολο 23- 24 η οποίες πιάνουν 10% και είναι υποχρεωτικές. (έχασα μία μονάδα επειδή δεν τις έδωσα). ΣΜΣ 6 μεγάλες ασκήσεις για μία μονάδα.

Όλα τα παραπάνω χωρίς να είναι απαλλακτικό τίποτα. Εξετάζεσαι πρακτικά 2 φορές σε πολλά μαθήματα. Μπορεί να έχεις λιώσει όλο το εξάμηνο και να έρχεσαι στο τέλος να γράψεις κι επειδή δεν σου έκατσε κάτι καλά να σε πετσοκόβουν.

Τέταρτο μηδέν χρόνος πριν την εξεταστική για παράδοση θεμάτων και προετοιμασία και μηδέν χρόνος για ξεκούραση μετά. Σαββάτο πρωί θέμα μπετό παράδοση Δευτέρα πρωί θεμελιώσεις εξέταση. Παρασκευή απόγευμα εξέταση ποτάμια Δευτέρα μάθημα.

Γι αυτό λέμε για εντατικοποίηση και για ελάχιστο ελεύθερο χρόνο. Τελειώνουμε εξάμηνα και θέλουμε να φύγουμε και να μην ξαναπατήσουμε.
Άβαταρ μέλους
xvantsik Σημαντική βοήθεια στο MQN.gr
 
Δημοσιεύσεις: 478
Εγγραφή: Σάβ, 29 Μαρ 2014 11:33 pm
Έτος εισαγωγής: 2012

Re: Ανακοίνωση Συντονιστικής Επιτροπής Κατάληψης

Δημοσίευσηαπό scriptame » Πέμ, 16 Μαρ 2017 12:56 pm

xvantsik έγραψε:Καταρχήν να πω ότι ο ΑΕ είναι ο πρώτος εκ του επιστημονικού προσωπικού της σχολής ο οποίος μπήκε στο κόπο να ασχοληθεί σοβαρά με τις απόψεις του ΦΣ και δεν τις περίπαιξε, ακόμα κι αν διαφωνεί με κάποιες από αυτές. Μακάρι κι άλλοι να ακολουθήσουν.

Για τα ECTS και πως συνδέονται με την Bologna έχω γράψει εδώ (viewtopic.php?f=15&t=4969). Επίσης θεωρώ ότι "όλη η γνώση" σημαίνει όλη η γνώση για τα βασικά έργα πολιτικού μηχανικού. Δηλαδή οποιοσδήποτε παίρνει πτυχίο θα πρέπει να μπορεί να σχεδιάσει κτήριο από σκυρόδεμα, από χάλυβα, θεμελίωση και αντιστήριξη, χάραξη δρόμου και πλάτος δρόμου, αγωγούς και υδραγωγεία, ύδρευση και αποχέτευση κτλπ.

Τέλος για την μείωση του φόρτου εργασίας και εντατικοποίηση.
Πρώτο είναι το ωρολόγιο πρόγραμμα το οποίο είναι και το εύκολο. Είχαμε μέρες με 8ωρο μάθημα σερί και μέρες με 2 ώρες οι καμία ώρα. Αυτό σε τσακίζει. Δεν υπάρχει διάλειμμα για φαί γιατί για κάποιο λόγο η σίτιση είναι αντιπαραθετική με την εκπαιδευτική διαδικασία. (Προσωπικά έχω υποφέρει από αυτό)

Δεύτερο είναι οι ώρες διδασκαλίας μέσα στην εβδομάδα. Δεν νομίζω ότι πρέπει να κόψουμε το θεωρητικό υπόβαθρο για να μειώσουμε τις ώρες αντιθέτως, πιστεύω ότι πρέπει να το αυξήσουμε. Και εξηγούμε. Σε κάθε μάθημα το οποίο περιλαμβάνει μηχανική (εδάφη, σίδερα, μπετά, κτλπ κτλπ) ξαναγίνονται πάντα βασικά στοιχεία μηχανικής (πχ. κύκλος Mohr) λόγω της ανεπάρκειας των μαθημάτων στα πρώτα έτη. Αυτό έχει και αλληλεπικάλυψη και σπαταλάει ώρες διδασκαλίας. Επομένως με ισχυροποίηση του κορμού και αλλαγή του τρόπου διδασκαλίας και της ύλης ώστε να καλύπτονται επαρκώς οι ύλες της μηχανικής (κυρίως εκεί είναι το πρόβλημα και πιστεύω όπως και πολλοί συνάδελφοι ότι μηχανική παραμορφωσίμου και αντοχή υλικών είναι από τα πιο σημαντικά μαθήματα της σχολής) θα εκλείψουν οι επαναλήψεις ύλης και θα ελευθερωθούν ώρες.
Επίσης σε πολλά μαθήματα της σχολής μας η διδασκαλία των ασκήσεων είναι διαχωρισμένη από την διδασκαλία της θεωρίας κάτι το οποίο κάνει το μάθημα δυσκίνητο και πιο δύσκολο στην κατανόηση αφενός, αφετέρου σπαταλάει ώρες. Επάνω σε αυτό και μόνο παραθέτω μαθήματα κορμού στα οποία θα μπορούσαν μειωθούν οι ώρες, σύμφωνα με την εμπειρία μου στην σχολή.
Παραστατική Γεωμετρία από 5 σε 3
Μηχανική των Ρευστών από 5 σε 4
Στατική 1 από 5 σε 4
Στατική 2 από 5 σε 4
Τεχνική Υδρολογία από 5 σε 3
Θεμελιώσεις από 5 σε 4
Επίσης Οδοποιία 1 με 2 για μένα άνετα γίνονται ένα μάθημα 4ωρο η έστω 5 ωρο. Καλά Μπετό 0 η επικάλυψη της επικάλυψης δεν έχει λόγο ύπαρξης.
Επομένως με αυτά ήμαστε μείον 15 εβδομαδιαίες ώρες από τις 179 του κορμού.

Τρίτο είναι ο φόρτος εργασίας του κάθε μαθήματος. Δηλαδή στις θεμελιώσεις δώσαμε πρόοδο και 13 σειρές ασκήσεων (εγώ δεν τις έδωσα τις έλυσα στο τέλος). Ρευστά κάναμε 6-7 σειρές ασκήσεων, 2 πρόοδους και 4-5 εργαστήρια. Εδάφη 1 τρεις προόδους το 1 τμήμα μία το άλλο. Μπετά κάναμε σχέδια με το χέρι. Το μπετό 2 είχε κάτοψη με 13 πλάκες και όλα τα αναπτύγματα των οπλισμών στο πλάι. Μου βγήκαν τα μάτια. Αρχιτεκτονική και οικοδομική σχέδια στο χέρι, στην αρχή τουλάχιστον. Γεωδαισία επίσης σχέδιο αποτύπωσης σε 50*70 στο χέρι. Στατική 1 και 2 θέμα εξαμήνου το οποίο πιάνει μία μονάδα, ασκήσεις πολλές, πάρα πολλές, οι οποίες δεν διορθώνονται καν. Στατική 3 2 θέματα σε υπολογιστή, πρακτικά επίλυση γραμμικών φορέων με μητρώα νομίζω +2 μονάδες μαζί. Αντισεισμικές ασκήσεις κάθε εβδομάδα κάποιες μέσα στην τάξη κάποιες στο σπίτι, σύνολο 23- 24 η οποίες πιάνουν 10% και είναι υποχρεωτικές. (έχασα μία μονάδα επειδή δεν τις έδωσα). ΣΜΣ 6 μεγάλες ασκήσεις για μία μονάδα.

Όλα τα παραπάνω χωρίς να είναι απαλλακτικό τίποτα. Εξετάζεσαι πρακτικά 2 φορές σε πολλά μαθήματα. Μπορεί να έχεις λιώσει όλο το εξάμηνο και να έρχεσαι στο τέλος να γράψεις κι επειδή δεν σου έκατσε κάτι καλά να σε πετσοκόβουν.

Τέταρτο μηδέν χρόνος πριν την εξεταστική για παράδοση θεμάτων και προετοιμασία και μηδέν χρόνος για ξεκούραση μετά. Σαββάτο πρωί θέμα μπετό παράδοση Δευτέρα πρωί θεμελιώσεις εξέταση. Παρασκευή απόγευμα εξέταση ποτάμια Δευτέρα μάθημα.

Γι αυτό λέμε για εντατικοποίηση και για ελάχιστο ελεύθερο χρόνο. Τελειώνουμε εξάμηνα και θέλουμε να φύγουμε και να μην ξαναπατήσουμε.


+1 από μένα
Διαφωνώ με την οδοποιία 1,2να ενωθεί γιατί είναι που είναι λίγα τα συγκοινωνιακά στον κορμό(3 όλα και όλα στο υπάρχον πρόγραμμα)
Άβαταρ μέλους
scriptame
 
Δημοσιεύσεις: 236
Εγγραφή: Δευτ, 24 Νοέμ 2014 9:34 am
Έτος εισαγωγής: 2011

Re: Ανακοίνωση Συντονιστικής Επιτροπής Κατάληψης

Δημοσίευσηαπό Dottore » Πέμ, 16 Μαρ 2017 2:23 pm

Ελπίζω τουλάχιστον να συμφωνούμε ότι μπορείς να έχεις ECTS και να μην είσαι στα πλαίσια της Bologna. Αλλιώς καταντάμε σαν κάτι γραφικούς υπερορθόδοξους που ούρλιαζαν πριν καμιά 15-ριά χρονάκια ότι δε θέλανε ταυτότητες γιατί είναι το 666 και το σημάδι του θηρίου. Έλεος.
Dottore
 
Δημοσιεύσεις: 53
Εγγραφή: Παρ, 21 Νοέμ 2014 12:12 am
Έτος εισαγωγής: 2011

Επόμενο

Επιστροφή στο Φοιτητικός Σύλλογος Πολ. Μηχ.

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες