Αναδιάρθρωση Προγράμματος Σπουδών (;)

http://www.itia.ntua.gr/getfile/1509/1/ ... is1977.pdf
Το κείμενο της τότε Φοιτητικής Επιτροπής Σπουδών ( απο 4ο-ετείς φοιτητές-νυν Καθηγητές μας) για την αναθεώρηση και ανανέωση του Προγράμματος Σπουδών της σχολής μας.Παραδόξως πολλές απόψεις που θα διαβάσετε μέσα στο κείμενο, παραμένουν διαχρονικές για πολλούς. Επίσης οι φοιτητές τότε Καθηγητές μας υποστήριζαν τα ίδια πράγματα που υποστηρίζουν και σήμερα ( μα κάτσε λίγο, τότε, ποιανής εταιρίας τα συμφέροντα προωθούσαν ;;; χμμμμ).
Θα μου πείτε "μα εδώ προτείνουν Κατευθύνσεις--> άρα Εξειδίκευση".Και όμως το σκεπτικό των κατευθύνσεων έιχε την λογική της αποσυμπίεσης του Προγράμματος.
Και ερχόμαστε στο σήμερα.Έρχεται ο κ.Κουτσογίαννης (Κοσμήτορας πλέον) και λέει, ενιαίο και αδιάσπαστο πτυχίο σημαίνει ισχυροποίηση του κορμού.Μάλιστα.Μα εσυ ρε φίλε πριν μας ελεγες για κετευθυνσεις,αποφάσισε τελοσπάντων.
Η απάντηση έιναι απλή.Μπορούμε να έχουμε και τα 2.Παν μέτρον άριστον.Δεν χρειάζεται να ισοπεδώσουμε το ένα για να σώσουμε το άλλο.Αυτό που χρειάζεται είναι να οργανώσουμε κατάλληλα την υπάρχουσα γνώση/ανθρωπινο δυναμικό ώστε να καταφέρουμε και τα 2.
"Ουτε βήμα πίσω στο πρόγραμμα σπουδών", άκουσα χτες απο έναν ομλητή στην συνέλευση.Μάλιστα.Ας ρίξουμε λοιπόν μια ματία στο υπάρχον πρόγραμμα σπουδών. Χμμμμ. Γεωτεχνικοί 9ο Εξάμηνο.7 ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ- 0 ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΟΡΜΟΥ.
Υδραυλικοί 9ο Εξάμηνο.6 ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗς-1 ΚΟΡΜΟΥ.
κ.ό.κ.
Δηλαδή,σε ένα τυχαίο δείγμα σπουδαστών που φοιτούν τώρα στους ΠΜ, ένα τεράστιο ποσοστό των μαθημάτων τους θα διαφέρουν.
Άρα, διαφορετικά μαθήματα, διαφορετικές κατευθύνσεις, ενιαίο και αδιάσπαστο πτυχίο????????? Κάτι στην εξίσωση δεν κολλάει ρε παιδί μου.
Μα τα ECTS θα έρθουν και θα μας σπάσουν το πτυχίο...Ναι καλή ιδέα.Ας κρατήσουμε και μεις ένα τέτοιο πρόγραμμα Σπουδών να τους Διευκολύνουμε ακόμα περισσοτερο."Μα δεν το βλέπεις είναι τρομακτική σύμπτωση!!!" . ΟΧΙ. Η κουβέντα για αλλαγή του προγράμματος σπουδών είναι συνέχης και δεν έχει σταματήσει ποτέ. Ακόμα και όταν παραπονοιόμαστε για την καθηγητική αυθαιρεσία, για τον μεγάλο φόρτο ωρών/εργασιών και κακών προγραμμάτων εξεταστικής, έμεσα θέλουμε μια αναδιάρθρωση του Προγραμματος Σπουδών.
Πώς θα γίνει αυτο? Μπακαλίστικα σε ένα απόγευμα?
Πάλι οχι.Θά γίνει με διαρκείς συζητήσεις και ζύμωση μεταξύ των φοιτητών με τους καθηγητές.Να αποφασίσουμε τελοσπάντων μια και καλή (για τα επόμενα χρόνια τουλάχιστον), τι θέλουμε να μαθαίνουμε εδω μέσα.τι θέλουμε να βγούμε αύριο μεθαύριο.
Ένα αναβαθμισμένο πρόγραμμα σπουδών προς την σωστή κατευθυνση, με ισχυροποίηση του κορμου ΜΟΝΟ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΔΕΝ ΔΙΑΣΠΑΕΙ.
Ο διάλογος πρέπει να ξεκινήσει άμεσα.Είτε σε θεματικές Συνελευσεις, έιτε σε ανοιχτές επιτροπές είτε με ηλεκτρονικό δίαλογο (καλή ώρα, αν και δεν θα αποδώσει ιδιαίτερα).Το στείρο ΟΧΙ σε όλα,είναι που μας κρατάει σε αδράνεια και δεν προάγει τον διάλογο.
Συνάδελφοι όλα τα παραπάνω ως τροφή για σκέψη.
Καληνυχτα.
Καλο ΠαρασκευοΣαββατοΚύριακοΔεύτερο.
Το κείμενο της τότε Φοιτητικής Επιτροπής Σπουδών ( απο 4ο-ετείς φοιτητές-νυν Καθηγητές μας) για την αναθεώρηση και ανανέωση του Προγράμματος Σπουδών της σχολής μας.Παραδόξως πολλές απόψεις που θα διαβάσετε μέσα στο κείμενο, παραμένουν διαχρονικές για πολλούς. Επίσης οι φοιτητές τότε Καθηγητές μας υποστήριζαν τα ίδια πράγματα που υποστηρίζουν και σήμερα ( μα κάτσε λίγο, τότε, ποιανής εταιρίας τα συμφέροντα προωθούσαν ;;; χμμμμ).
Θα μου πείτε "μα εδώ προτείνουν Κατευθύνσεις--> άρα Εξειδίκευση".Και όμως το σκεπτικό των κατευθύνσεων έιχε την λογική της αποσυμπίεσης του Προγράμματος.
Και ερχόμαστε στο σήμερα.Έρχεται ο κ.Κουτσογίαννης (Κοσμήτορας πλέον) και λέει, ενιαίο και αδιάσπαστο πτυχίο σημαίνει ισχυροποίηση του κορμού.Μάλιστα.Μα εσυ ρε φίλε πριν μας ελεγες για κετευθυνσεις,αποφάσισε τελοσπάντων.
Η απάντηση έιναι απλή.Μπορούμε να έχουμε και τα 2.Παν μέτρον άριστον.Δεν χρειάζεται να ισοπεδώσουμε το ένα για να σώσουμε το άλλο.Αυτό που χρειάζεται είναι να οργανώσουμε κατάλληλα την υπάρχουσα γνώση/ανθρωπινο δυναμικό ώστε να καταφέρουμε και τα 2.
"Ουτε βήμα πίσω στο πρόγραμμα σπουδών", άκουσα χτες απο έναν ομλητή στην συνέλευση.Μάλιστα.Ας ρίξουμε λοιπόν μια ματία στο υπάρχον πρόγραμμα σπουδών. Χμμμμ. Γεωτεχνικοί 9ο Εξάμηνο.7 ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ- 0 ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΟΡΜΟΥ.
Υδραυλικοί 9ο Εξάμηνο.6 ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗς-1 ΚΟΡΜΟΥ.
κ.ό.κ.
Δηλαδή,σε ένα τυχαίο δείγμα σπουδαστών που φοιτούν τώρα στους ΠΜ, ένα τεράστιο ποσοστό των μαθημάτων τους θα διαφέρουν.
Άρα, διαφορετικά μαθήματα, διαφορετικές κατευθύνσεις, ενιαίο και αδιάσπαστο πτυχίο????????? Κάτι στην εξίσωση δεν κολλάει ρε παιδί μου.
Μα τα ECTS θα έρθουν και θα μας σπάσουν το πτυχίο...Ναι καλή ιδέα.Ας κρατήσουμε και μεις ένα τέτοιο πρόγραμμα Σπουδών να τους Διευκολύνουμε ακόμα περισσοτερο."Μα δεν το βλέπεις είναι τρομακτική σύμπτωση!!!" . ΟΧΙ. Η κουβέντα για αλλαγή του προγράμματος σπουδών είναι συνέχης και δεν έχει σταματήσει ποτέ. Ακόμα και όταν παραπονοιόμαστε για την καθηγητική αυθαιρεσία, για τον μεγάλο φόρτο ωρών/εργασιών και κακών προγραμμάτων εξεταστικής, έμεσα θέλουμε μια αναδιάρθρωση του Προγραμματος Σπουδών.
Πώς θα γίνει αυτο? Μπακαλίστικα σε ένα απόγευμα?
Πάλι οχι.Θά γίνει με διαρκείς συζητήσεις και ζύμωση μεταξύ των φοιτητών με τους καθηγητές.Να αποφασίσουμε τελοσπάντων μια και καλή (για τα επόμενα χρόνια τουλάχιστον), τι θέλουμε να μαθαίνουμε εδω μέσα.τι θέλουμε να βγούμε αύριο μεθαύριο.
Ένα αναβαθμισμένο πρόγραμμα σπουδών προς την σωστή κατευθυνση, με ισχυροποίηση του κορμου ΜΟΝΟ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΔΕΝ ΔΙΑΣΠΑΕΙ.
Ο διάλογος πρέπει να ξεκινήσει άμεσα.Είτε σε θεματικές Συνελευσεις, έιτε σε ανοιχτές επιτροπές είτε με ηλεκτρονικό δίαλογο (καλή ώρα, αν και δεν θα αποδώσει ιδιαίτερα).Το στείρο ΟΧΙ σε όλα,είναι που μας κρατάει σε αδράνεια και δεν προάγει τον διάλογο.
Συνάδελφοι όλα τα παραπάνω ως τροφή για σκέψη.
Καληνυχτα.
Καλο ΠαρασκευοΣαββατοΚύριακοΔεύτερο.