Σελίδα 1 από 3

Αναδιάρθρωση Προγράμματος Σπουδών (;)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ, 21 Νοέμ 2014 6:43 pm
από mikeportnoy
http://www.itia.ntua.gr/getfile/1509/1/ ... is1977.pdf

Το κείμενο της τότε Φοιτητικής Επιτροπής Σπουδών ( απο 4ο-ετείς φοιτητές-νυν Καθηγητές μας) για την αναθεώρηση και ανανέωση του Προγράμματος Σπουδών της σχολής μας.Παραδόξως πολλές απόψεις που θα διαβάσετε μέσα στο κείμενο, παραμένουν διαχρονικές για πολλούς. Επίσης οι φοιτητές τότε Καθηγητές μας υποστήριζαν τα ίδια πράγματα που υποστηρίζουν και σήμερα ( μα κάτσε λίγο, τότε, ποιανής εταιρίας τα συμφέροντα προωθούσαν ;;; χμμμμ).

Θα μου πείτε "μα εδώ προτείνουν Κατευθύνσεις--> άρα Εξειδίκευση".Και όμως το σκεπτικό των κατευθύνσεων έιχε την λογική της αποσυμπίεσης του Προγράμματος.
Και ερχόμαστε στο σήμερα.Έρχεται ο κ.Κουτσογίαννης (Κοσμήτορας πλέον) και λέει, ενιαίο και αδιάσπαστο πτυχίο σημαίνει ισχυροποίηση του κορμού.Μάλιστα.Μα εσυ ρε φίλε πριν μας ελεγες για κετευθυνσεις,αποφάσισε τελοσπάντων.

Η απάντηση έιναι απλή.Μπορούμε να έχουμε και τα 2.Παν μέτρον άριστον.Δεν χρειάζεται να ισοπεδώσουμε το ένα για να σώσουμε το άλλο.Αυτό που χρειάζεται είναι να οργανώσουμε κατάλληλα την υπάρχουσα γνώση/ανθρωπινο δυναμικό ώστε να καταφέρουμε και τα 2.

"Ουτε βήμα πίσω στο πρόγραμμα σπουδών", άκουσα χτες απο έναν ομλητή στην συνέλευση.Μάλιστα.Ας ρίξουμε λοιπόν μια ματία στο υπάρχον πρόγραμμα σπουδών. Χμμμμ. Γεωτεχνικοί 9ο Εξάμηνο.7 ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ- 0 ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΟΡΜΟΥ.
Υδραυλικοί 9ο Εξάμηνο.6 ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗς-1 ΚΟΡΜΟΥ.
κ.ό.κ.
Δηλαδή,σε ένα τυχαίο δείγμα σπουδαστών που φοιτούν τώρα στους ΠΜ, ένα τεράστιο ποσοστό των μαθημάτων τους θα διαφέρουν.

Άρα, διαφορετικά μαθήματα, διαφορετικές κατευθύνσεις, ενιαίο και αδιάσπαστο πτυχίο????????? Κάτι στην εξίσωση δεν κολλάει ρε παιδί μου.

Μα τα ECTS θα έρθουν και θα μας σπάσουν το πτυχίο...Ναι καλή ιδέα.Ας κρατήσουμε και μεις ένα τέτοιο πρόγραμμα Σπουδών να τους Διευκολύνουμε ακόμα περισσοτερο."Μα δεν το βλέπεις είναι τρομακτική σύμπτωση!!!" . ΟΧΙ. Η κουβέντα για αλλαγή του προγράμματος σπουδών είναι συνέχης και δεν έχει σταματήσει ποτέ. Ακόμα και όταν παραπονοιόμαστε για την καθηγητική αυθαιρεσία, για τον μεγάλο φόρτο ωρών/εργασιών και κακών προγραμμάτων εξεταστικής, έμεσα θέλουμε μια αναδιάρθρωση του Προγραμματος Σπουδών.

Πώς θα γίνει αυτο? Μπακαλίστικα σε ένα απόγευμα?
Πάλι οχι.Θά γίνει με διαρκείς συζητήσεις και ζύμωση μεταξύ των φοιτητών με τους καθηγητές.Να αποφασίσουμε τελοσπάντων μια και καλή (για τα επόμενα χρόνια τουλάχιστον), τι θέλουμε να μαθαίνουμε εδω μέσα.τι θέλουμε να βγούμε αύριο μεθαύριο.

Ένα αναβαθμισμένο πρόγραμμα σπουδών προς την σωστή κατευθυνση, με ισχυροποίηση του κορμου ΜΟΝΟ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΔΕΝ ΔΙΑΣΠΑΕΙ.
Ο διάλογος πρέπει να ξεκινήσει άμεσα.Είτε σε θεματικές Συνελευσεις, έιτε σε ανοιχτές επιτροπές είτε με ηλεκτρονικό δίαλογο (καλή ώρα, αν και δεν θα αποδώσει ιδιαίτερα).Το στείρο ΟΧΙ σε όλα,είναι που μας κρατάει σε αδράνεια και δεν προάγει τον διάλογο.

Συνάδελφοι όλα τα παραπάνω ως τροφή για σκέψη.
Καληνυχτα.
Καλο ΠαρασκευοΣαββατοΚύριακοΔεύτερο.

Re: Αναδιάρθρωση Προγράμματος Σπουδών (;)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ, 21 Νοέμ 2014 6:49 pm
από TheMaster
:thumbup:

Re: Αναδιάρθρωση Προγράμματος Σπουδών (;)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ, 21 Νοέμ 2014 7:02 pm
από GiannisRad
Plus, μα καλα, πες ο Κουτσογιαννης ειναι του Ακτωρ, ο αλλος του Αβαξ, κοκ. Στα 60 μελη της ΔΕΠ, ενας δεν βρεθηκε να μην ειναι βαλτος, να υψωσει τη φωνουλα του να μας πει κατι? Ολη η ΔΕΠ Νεοδημοκρατες και φιλοι του κεφαλαιου βγηκαν?

Γενικα το ποστ +1 ;)

Re: Αναδιάρθρωση Προγράμματος Σπουδών (;)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ, 21 Νοέμ 2014 7:40 pm
από neaoktana
Δυστυχώς το ταμπού του "ενιαίου και αδιάσπαστου πτυχίου" ξεκινάει από:
1. Το αναχρονιστικό πλαίσιο (δεκαετία του 50) των "επαγγελματικών δικαιωμάτων", το οποίο εως ότου να δουλέψετε εσείς θα έχει καταρρεύσει.
2. Από άγνοια (των Σπουδαστών) για την επαγγελματική εξέλιξη και ατομικές "πιστοποιήσεις". Υπάρχουν ~ 16 πτυχία Μελετητών Δ.Ε. τα οποία αποκτά κάποιος μετά από 4 έτη (και αναβαθμίζεται ανά 4ετία), όπου επιτρέπεται να αποκτήσεις ΜΟΝΟ 2 (ΔΥΟ)! Το ίδιο ίσχύει αναλόγως και για τα πτυχία Εργοληπτών Δ.Ε. (Για την ιστορία υπάρχει 1 μόνο πτυχίο "Στατικών", ενώ 5 "Υδραυλικών", δηλαδή ούτε όλα τα υδραυλικά δεν μπορείς να έχεις! Ο γράφων κατέχει το 1 "Στατικών" και 1/5 "Υδραυλικών".
3. Από την άγνοια του αποδοτικού τρόπου παραγωγής, ή/και μικροαστική προσκόλληση στο παλαιό. Η εποχή του ιδιώτη - ελεύθερου επαγγελματία μηχανικού ("όλα τα σφάζω, όλα τα μαχαιρώνω") έχει προ πολλού ξεπεραστεί. Δεν αποδίδει κοινωνικο-οικονομικά, παρά μόνο με συντεχνιακούς φραγμούς, αναχρονιστικές ρυθμίσεις και λαμογιομοίρασμα σε πολιτικούς πελάτες (πανάκριβα για την κοινωνία).
4. Από ιδεολογικές εμμονές ενάντια στα μονοπώλια, ή και απλώς τις εταιρείες. Εάν κάτι παράγεται με τις ως άνω ρυθμίσεις μη-αποδοτικά, απλώς θα πάψει να παράγεται εδώ και θα εισάγεται. Προφανώς ΔΕΝ θα εξάγεται. Για να παραχθεί αποδοτικά και αποτελεσματικά χρειάζονται μεγαλύτεροι οργανισμοί. Θες (κερδοσκοπικές) εταιρείες με υπαλλήλους, θες εταιρείες κοινωνικής οικονομίας (με εταίρους), θες δίκτυα ελευθέρων επαγγελματιών, θες κολλεκτίβες...
5. Ο "κορμός" σε "μαθαίνει να μαθαίνεις" και αυτό δεν το ξεχνάς και οι εκεί γνώσεις εξελίσσονται αργά. Τα μαθήματα αιχμής-κατεύθυνσης ξεπερνιούνται (τεχνολογικά), ή/και ξεχνιουνται πρώτα και πολύ γρήγορα!

ίσως συνεχιστεί...

Re: Αναδιάρθρωση Προγράμματος Σπουδών (;)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ, 21 Νοέμ 2014 7:48 pm
από neaoktana
Τώρα που το ξαναδιάβασα συμπληρώνω:
ΚΑΙ ισχυρός κορμός χρειάζεται ΚΑΙ ισχυρές κατευθύνσεις (θα μας τρελάνεις Δάσκαλε...)
α) Ο κορμός είναι "για πάντα".
β) Η κατεύθυνση είναι "για λίγο".
γ) Τα παραπάνω έχουν πολύ μικρή σημασία!
δ) Γίνε εσυ καλός και μη σε νοιάζει!..

Re: Αναδιάρθρωση Προγράμματος Σπουδών (;)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ, 21 Νοέμ 2014 9:22 pm
από xvantsik
Ώραία όλα αυτά βρε δάσκαλε. Σε κάποια συμφωνώ και σε κάποια όχι. Απλά μιας που έιστε τόσο πολύ ενεργός σχετικά με τα φοιτητικά κοινά απορώ πως και δεν έχετε έρθει να μας τα πείτε ανοικτά σε κανένα από τα 2 θεματικά μαζέματα του Κοσμήτορα

Re: Αναδιάρθρωση Προγράμματος Σπουδών (;)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ, 21 Νοέμ 2014 9:28 pm
από Zagreus
Ο κορμός είναι κορμός. Οι κατευθύνσεις είναι κλαδιά. Κάποιοι θέλουν να κόψουν τον κορμό . . . :?

Re: Αναδιάρθρωση Προγράμματος Σπουδών (;)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ, 21 Νοέμ 2014 9:55 pm
από neaoktana
xvantsik έγραψε:Ώραία όλα αυτά βρε δάσκαλε. Σε κάποια συμφωνώ και σε κάποια όχι. Απλά μιας που έιστε τόσο πολύ ενεργός σχετικά με τα φοιτητικά κοινά απορώ πως και δεν έχετε έρθει να μας τα πείτε ανοικτά σε κανένα από τα 2 θεματικά μαζέματα του Κοσμήτορα

1. Δεν κλήθηκα να παραστώ στη σημαντική 1η συνάντηση μελών ΔΕΠ. Λογικό δεν είμαι μέλος ΔΕΠ. Σπουδαστές όμως ήταν...
2. Κλήθηκα και παρέστην στη 2η συνάντηση ΙΔΑΧ, Δοικητικών και ΕΔΠ (ο εξής: 1/4 εναπομείναντες), όπου ο καθένας έθετε τα πολύ σημαντικά "συνδικαλιστικά του" προβλήματα. Λογικό! Δεν είναι δυνατό να είσαι Δρ., να έχεις "δικά" σου μαθήματα, να επιβλέπεις Διπλωματικές και από τη μια μέρα στην άλλη...
3. Είμαι και δυστυχώς αισθάνομαι πλέον... "υπό απόσυρση" (*)... Έχω χρόνια τώρα καταθέσει γραπτές προτάσεις στον "1ο όροφο", στον Τομέα, στη Σχολή, στην Πρυτανεία... ακόμη και στο MQN... :tired:

(*) στο σχέδιο "Νουτσόπουλου κ.λπ." του 1977, που αναρτήθηκε, πιο πολύ "μου είχε περάσει" η άποψη...

Re: Αναδιάρθρωση Προγράμματος Σπουδών (;)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ, 21 Νοέμ 2014 9:59 pm
από mikeportnoy
neaoktana έγραψε:
xvantsik έγραψε:Ώραία όλα αυτά βρε δάσκαλε. Σε κάποια συμφωνώ και σε κάποια όχι. Απλά μιας που έιστε τόσο πολύ ενεργός σχετικά με τα φοιτητικά κοινά απορώ πως και δεν έχετε έρθει να μας τα πείτε ανοικτά σε κανένα από τα 2 θεματικά μαζέματα του Κοσμήτορα

1. Δεν κλήθηκα να παραστώ στη σημαντική 1η συνάντηση μελών ΔΕΠ. Λογικό δεν είμαι μέλος ΔΕΠ. Σπουδαστές όμως ήταν...
2. Κλήθηκα και παρέστην στη 2η συνάντηση ΙΔΑΧ, Δοικητικών και ΕΔΠ (ο εξής: 1/4 εναπομείναντες), όπου ο καθένας έθετε τα πολύ σημαντικά "συνδικαλιστικά του" προβλήματα. Λογικό! Δεν είναι δυνατό να είσαι Δρ., να έχεις "δικά" σου μαθήματα, να επιβλέπεις Διπλωματικές και από τη μια μέρα στην άλλη...
3. Είμαι και δυστυχώς αισθάνομαι πλέον... "υπό απόσυρση"... Έχω χρόνια τώρα καταθέσει γραπτές προτάσεις στον "1ο όροφο", στον Τομέα, στη Σχολή, στην Πρυτανεία... ακόμη και στο MQN... :tired:



Ίσως ήρθε η ώρα οι προτάσεις να βγουν προς τα έξω,τώρα που μπαίνει το νερό στο αυλάκι, έχουν πολλά να δώσουν.
(και όχι μόνο οι δικές σας αλλά του καθενός)

Re: Αναδιάρθρωση Προγράμματος Σπουδών (;)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ, 22 Νοέμ 2014 1:04 am
από OxYdO
Παραθέτω ένα περσινό κείμενο (σαν πρώτη επεξεργασία) του Εγκέλαδου για το πρόγραμμα σπουδών, με τη δέσμευση ότι θα ακολουθήσουν κι άλλα, ακόμα πιο αναλυτικά!

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΑΣ ΑΦΟΡΑ ΟΛΟΥΣ !!!

Νομίζω, ότι, το πολύ θετικό που αυτό το κείμενο αφήνει, πέρα από το σκεπτικό αυτό καθαυτό, είναι μία συγκεκριμένη μεθοδολογία σκέψης που συνοψίζεται στο εξής: "Οποιαδήποτε πρόταση/σκέψη οφείλει να είναι απόληξη μιας οραματικής αντίληψης για το μηχανικό που απαντάει στο "τι μηχανικούς θέλουμε, ποιος ο ρόλος τους στην κοινωνία;" "