
ΓΙΑ ΤΟ ΟΡΙΟ ΔΗΛΩΣΗΣ 12 ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ (pdf)
και την εντατικοποίηση των σπουδών μας που δεν έχει όριο!
Ο κ.Κουτσογιάννης και τα μέλη ΔΕΠ της σχολής, αφού είδαν ότι δεν μπορούσαν να θεσμοθετήσουν το όριο δήλωσης μαθημάτων , μιας και ένα μεγάλο κομμάτι του φοιτητικού συλλόγου ήταν στη Γενική Συνέλευση Τμήματος, αλλά και σε επόμενη παράσταση διαμαρτυρίας, και δήλωσε με ξεκάθαρο τρόπο την αντίθεσή του σε αυτό το μέτρο , αποφάσισαν να το περάσουν «νύχτα», εν μέσω εξεταστικής περιόδου και πίσω από την ασφάλεια του ηλεκτρονικού υπολογιστή τους. Από το «ζωντανό» διάλογο του μπλογκ της σχολής, το μέτρο ψηφίστηκε με ένα συντριπτικό 42-0! Εε, μάλλον θα είναι για το καλό μας… Ή μήπως οχι;
Ανέκαθεν, όταν γινόταν προσπάθεια να περάσουν εκπαιδευτικοί νόμοι που περιλαμβάνουν τέτοια μέτρα, τα υπουργεία και οι κυβερνήσεις ή οι πρυτανείες, και κατ΄επέκταση στην δικιά μας περίπτωση, η κοσμητεία της σχολής, προσπαθούν να μας πείσουν ότι είναι για το καλό μας αλλά και ότι έρχονται να λύσουν χίλια δυο προβλήματα που μας ταλανίζουν. Αυτή τη φορά η επιτροπή προπτυχιακών σπουδών (ΕΠΣ) και στη συνέχεια ο κοσμήτορας χρησιμοποίησαν πληθώρα πειστικών επιχειρημάτων. Αρχικά, τα μέλη της ΕΠΣ εντόπισαν δυσκολίες στον προγραμματισμό των εξετάσεων ως απόρροια της ΠΝΠ για τη διεξαγωγή της επί πτυχίω διπλής εξεταστικής.
Είναι κατά τη γνώμη μας υποκριτικότατο το γεγονός ότι για πρώτη φορά που οι καθηγητές αποφάσισαν να εκφράσουν την εναντίωση τους σε ένα νόμο ήταν αυτή, και όχι για παράδειγμα στον προϋπολογισμό για την παιδεία αλλά ταυτόχρονα έχουν το θράσος να λένε πως λόγω της υποχρηματοδότησης, δεν υπάρχουν λεφτά για κόλλες ή για να πληρώνουν επιτηρητές στις εξετάσεις, και άρα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος ώστε οι φοιτητές να δίνουν μόνο τα μαθήματα τα οποία πρόκειται να περάσουν. Πάνω σε αυτό χρησιμοποιούν και το επόμενο αφοπλιστικό επιχείρημα του φοιτητή που δήλωσε 63 μαθήματα, έδωσε 5 και δεν πέρασε κανένα!
Σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν μας μιλούν για ένα μέτρο που έρχεται να διασφαλίσει ότι σε αυτή τη σχολή οι φοιτητές θα αποκτούν ουσιαστική γνώση και όχι ότι απλά θα περνάνε μαθήματα, αυτό που κωδικοποιούν δηλαδή ως «να σταματήσει να είναι εξεταστικό κέντρο η σχολή». Ωστόσο είναι προφανές ότι αυτό το μέτρο έρχεται να επιτελέσει το ακριβώς αντίθετο. Εξεταστικό κέντρο γίνεται μία σχολή όταν ο φοιτητής από τη πρώτη μέρα του εξαμήνου έχει στο μυαλό του την επόμενη εξεταστική, τα μαθήματα που θα δώσει και θα περάσει και συνεπώς κάνει ένα προγραμματισμό για τις σπουδές του με βάση αυτόν μόνο τον παράγοντα. Είδαμε πως η σχολή έχει ήδη δημοσιεύσει και το πρόγραμμα της εαρινής εξεταστικής. Άρα πλέον ο φοιτητής και η φοιτήτρια που πλήττονται από τη βάναυση οικονομική κατάσταση, που ενδεχομένως να εργάζονται ή να έχουν άλλες πόσες υποχρεώσεις, και που βλέπουν τις σπουδές τους ταυτόχρονα να χάνουν μέρα με τη μέρα το δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα τους, μπαίνουν σε μία λογική που δεν βρίσκουν νόημα στο να κοινωνικοποιούνται, να ασχολούνται με τα συλλογικά δρώμενα, να πολιτικοποιούνται και να αξιοποιούν γενικά τον ελεύθερό τους χρόνο με ένα πιο δημιουργικό τρόπο. Επίσης είναι προφανές ότι με αυτόν τον τρόπο παρατείνεται ο χρόνος σπουδών όλων των φοιτητών και πόσο μάλλον εκείνων των συναδέλφων που για τον ένα ή τον άλλον λόγο χρωστούν πολλά μαθήματα.
Δεν μπορούμε να παραβλέπουμε το γεγονός ότι αυτό το μέτρο έρχεται πλάι και με την αναστολή της φοιτητικής ιδιότητας τουλάχιστον για ένα εξάμηνο σε περίπτωση που είτε κατά τη διάρκεια της εξέτασης είτε εκ των υστέρων(!) διαπιστωθεί η χρήση κινητού τηλεφώνου. Για μας είναι λοιπόν προφανές ότι η διοίκηση κινείται σε μία κατεύθυνση πλήρους πειθάρχησης αφού κάτι τέτοιο μπορεί να ανοίξει το δρόμο για το τσάκισμα κάθε ριζοσπαστικής φωνής που αντιτίθεται σε κανονισμούς και «όρια» που τίθονται αυθαίρετα και μόνος στόχος τους είναι να πλήξουν την πλειοψηφία των φοιτητών και τις διεκδικήσεις τους.
Όλα αυτά μας κάνουν να αναρωτιόμαστε πως ορίζουν στο μυαλό τους οι καθηγητές και η διοίκηση το ποια σχολή είναι καλή και ποια όχι. Συχνά, ακούμε το επιχείρημα του υψηλού στάτους της σχολής μας. Βλέπουμε όμως πως το κριτήριο δεν είναι η ποιότητα των σπουδών η οποία παρέχεται στους φοιτητές . Μπορεί να μην έχουμε δεύτερη κόλλα να γράψουμε, μπορεί οι καθηγητές να αρνούνται να κάνουν μάθημα για ασήμαντους λόγους, μπορεί να κόβονται όλο και περισσότερα συγγράμματα και σημειώσεις αλλά αρκεί η μηδαμινή χρηματοδότηση του ιδρύματος να δίνεται για τα ερευνητικά μεγάλων ομίλων και για τα συμφέροντα άλλων και όχι για τις ανάγκες τις δικές μας και της κοινωνίας. Είναι πετυχημένο άραγε ένα μάθημα όταν κόβεται το 80% των εξεταζόμενων ή όταν υπάρχουν οι όροι και οι προϋποθέσεις για να μπορεί ο καθένας και η καθεμιά να διαβάζει με αξιοπρέπεια; Δεν μπορούμε να δεχτούμε μέτρα που έρχονται υποτίθεται να πατάξουν τις αντιγραφές όταν αυτό το πράγμα γεννάται από το γεγονός ότι η ποιότητα των μαθημάτων συνεχώς υποβαθμίζεται, η εξετάσεις γίνονται παράλογα όλο και πιο δύσκολες. Δείχνει ξεκάθαρη πολιτική σκοπιμότητα το ότι ούτε λόγος γίνεται για μηχανισμούς αντιγραφής ΔΑΠ-φροντηστηρίων που λειτουργούν χρόνια στη σχολή και σιγοντάρονται και από καθηγητές.
Είναι πλέον πασιφανές ότι δεν μπορούμε να εμπιστευόμαστε κανένα που λέει ότι θέλει το καλό μας και ότι μάλιστα γνωρίζει καλύτερα τις ανάγκες μας από εμάς τους ίδιους. Δεν τίθεται θέμα διαλόγου με εκείνο το κατεστημένο που επανειλημμένως έχει αποδείξει ότι εξυπηρετεί τα δικά του συμφέροντα και όχι των φοιτητών. Η πραγματικότητα έχει δείξει πως ο μόνος νικηφόρος δρόμος για να επιβάλουμε τις ανάγκες μας είναι μέσα από τις συλλογικές μας διαδικασίες. Αυτόν ακολούθησαν οι συνάδελφοι στους Ηλεκτρολόγους Πάτρας, όπου επιβλήθηκε αντίστοιχο όριο πέρσυ και πέτυχαν την αναστολή του. Αυτόν πρέπει να ακολουθήσουμε και τώρα. Μέσα από αυτές θα ορίσουμε τους όρους με τους οποίους θα σπουδάζουμε . Μέσα από αυτές θα δώσουμε μια δυναμική απάντηση σε αυτούς που μας θέλουν με σκυμμένο το κεφάλι, που παραβιάζουν τις αποφάσεις και τα κεκτημένα του φοιτητικού κινήματος.
Το όριο δήλωσης μπορεί να πέρασε αλλά δεν πρόκειται να εφαρμοσθεί! Κανείς φοιτητής/τρια να μην γραφτεί στο εξάμηνο, με αγώνες θα παρθεί το μέτρο πίσω! Όλη η εξουσία στις Γενικές Συνελεύσεις για να δώσουμε τις μικρές και μεγάλες μάχες που έρχονται!
ΜΠΛΟΚΑΡΟΥΜΕ ΤΟ ΟΡΙΟ ΔΗΛΩΣΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
ΚΑΛΟΥΜΕ ΣΕ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ Φ.Σ. ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 17/2
Ανεξάρτητη Αριστερή Παρέμβαση - ΕΑΑΚ