Αναδιάρθρωση Προγράμματος Σπουδών (;)

Εδώ ανακοινώνονται οι διεργασίες των θεσμικών οργάνων της σχολής και σχολιάζεται η δραστηριότητα και το αποτέλεσμά τους.

Re: Αναδιάρθρωση Προγράμματος Σπουδών (;)

Δημοσίευσηαπό Nysta » Σάβ, 22 Νοέμ 2014 4:22 pm

Επειδή η διοίκηση δεν μπορεί να πείσει κανέναν ότι ξαφνικά τώρα είναι η ώρα για αναδιάρθρωση των Σπουδών, αλλά επειδή είναι μια συντονισμένη κίνηση που έχει αρχίσει σε όλες τις Σχολές και γίνεται πάνω κάτω στην ίδια κατεύθυνση, νομίζω πρέπει να αναλωθούμε λίγο περισσότερο στο τι όντως προτείνει και να μην κάνουμε έναν φανταστικό διάλογο με τους καθηγητές σε μια βάση του ποιος θα πείσει ποιόν. Αν και αυτά που ξεφεύγουν από τους καθηγητές (Σαπουντζάκης : θα συλλέγεις ένα μάθημα από το ΕΜΠ και ένα από το Ecole de Ponts et Chausses, είναι Ευρωπαϊκή Οδηγία και γίνεται στην σωστή κατεύθυνση κλπ) έχουν μεγάλη αξία, πρέπει να απαντηθούν οι προτάσεις ως τέτοιες και να μην ξαναρχίζουμε το αν υπάρχει ή όχι η αναγκαιότητα αλλαγής του προγράμματος. Εξάλλου το δεύτερο είναι τόσο προφανές εδώ και χρόνια. Αν και κανονικά πρέπει να γίνει μια πολύ πιο συντονισμένη απάντηση, η οποία ελπίζω να γίνει πολύ σύντομα, εδώ γράφω μερικά πρώτα σχόλια.

Παραθέτω την ανακοίνωση της επιτροπής και σε παρένθεση με κόκκινο τα δικά μου σχόλια:


Εισήγηση Επιτροπής Προπτυχιακών Σπουδών έγραψε:Είναι γνωστό ότι η Σχολή Πολιτικών Μηχανικών κατατάσσεται μεταξύ των πρώτων στην Ευρώπη. Για να κρατήσει όμως την υψηλή της θέση η Σχολή πρέπει συνεχώς να βελτιώνεται και να προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα. Μεταξύ αυτών των αναπροσαρμογών είναι και το πρόγραμμα σπουδών το οποίο δεν έχει ουσιαστικά τροποποιηθεί τα τελευταία 10 χρόνια. Έχει γίνει αντιληπτό και έχει καταγραφεί και στην πρόσφατη αξιολόγηση της Σχολής ότι το υφιστάμενο πρόγραμμα:
α) περιλαμβάνει πολύ μεγάλο αριθμό μαθημάτων(από μόνο του δεν είναι επαρκές επιχείρημα, συχνά βλέπουμε σχολές με πολύ μικρότερο αριθμό μαθημάτων να είναι πολύ πιο δύσκολες)
β) δεν έχει δομημένα μαθήματα σύνθεσης
γ) εισάγει τα τεχνολογικά μαθήματα αργά στα εξάμηνα
δ) δεν συνδέει άμεσα τα θεωρητικά μαθήματα με τις ανάγκες του Πολιτικού Μηχανικού
ε) δίνει έμφαση στην ανάλυση και το υπολογιστικό σκέλος, χωρίς να προσφέρει γνώσεις και ικανότητες στο πεδίο της εκτέλεσης, ποιοτικού ελέγχου και γενικά της υλοποίησης των έργων
στ) περιλαμβάνει λίγα εργαστηριακά μαθήματα, ιδιαίτερα στα πρώτα εξάμηνα
ζ) δεν βοηθά συστηματικά στην εκμάθηση υπολογιστικών εργαλείων απαραίτητων σε τεχνολογικά μαθήματα. (τα προγράμματα τύπου AUTODESK ή στατικής επίλυσης δεν δίνονται αφιλοκερδώς από τις εταιρίες τους. Είναι διαφορετικό να γίνεται εκμάθηση του προγράμματος και διαφορετικό να αναγράφεται στο πτυχίο το όνομα της εταιρίας. Το δεύτερο, στις σημερινές συνθήκες, περιλαμβάνει έναν «διαγωνισμό» για το ποιά εταιρία θα αναλάβει και προφανώς αυτή θα είναι και η έμμεση διαφήμισή της ως προς το ίδρυμα. Σπόνσορες...)
Πέραν αυτού η βαθμολογία βασίζεται ενίοτε μόνο σε γραπτή εξέταση χωρίς να υπάρχει η απαίτηση εκπόνησης εργασιών που αποφορτίζει το ρόλο των εξετάσεων και δίνει την ευκαιρία ενεργού συμμετοχής των φοιτητών στο μάθημα. (αυτό το επιχείρημα το ακούμε από παλίά. Τι κι αν τα τελευταία χρόνια μέχρι και η πολεοδομία έχει υποχρεωτικό θέμα, αυτή η εξεταστική δεν αποφορτίζεται...αλλά ας συνεχίσουμε να ακούμε ό,τι μας λέει η διοίκηση..)
Στόχος του Νέου Προγράμματος Σπουδών (ΝΠΣ) είναι η εκπαίδευση νέων που θα καταστούν ικανοί να εξασκήσουν το επάγγελμα του Πολιτικού Μηχανικού στην Ελλάδα και το εξωτερικό σε συνθήκες ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων. Παράλληλα θα πρέπει να επιτυγχάνεται:
-Διαμόρφωση επαγγελματικής συνείδησης κατά την διάρκεια των σπουδών.
-Υποβοήθηση των νέων αποφοίτων στην απόκτηση πιστοποίησης από επαγγελματικές ενώσεις.
Έτσι προβλέπεται, όπως σήμερα, ένας κορμός γενικών και τεχνολογικών μαθημάτων που θα πλαισιώνεται από μαθήματα επιλογής των υφιστάμενων κατευθύνσεων. Με το νέο πρόγραμμα όμως: α) πρέπει να αποφευχθεί αυστηρά η επανάληψη και επικάλυψη ύλης, β) να εισαχθούν μαθήματα σύνθεσης με συνεργασία διδασκόντων.
Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό, είναι απαραίτητο να εισαχθούν σε αρκετά μαθήματα οι σχετικές κατασκευαστικές μέθοδοι, συγκεκριμένες εφαρμογές και αναλύσεις αστοχιών.
Η μισή διάρκεια των 5ετών σπουδών (4ο με 8ο εξάμηνο) πρέπει να αφιερωθεί στις βασικές γνώσεις του Πολιτικού Μηχανικού ώστε αυτές να μπορούν να συνδεθούν σταδιακά με τη μελέτη ενός σύνθετου έργου που θα περιλαμβάνει αντικείμενα οικοδομικά, γεωτεχνικά, οδικά, λιμενικά, υδραυλικά κλπ. Ομάδα διδασκόντων θα επιβλέπει και θα παρέχει, όταν απαιτείται, ειδικευμένες διαλέξεις. Οι φοιτητές θα καταθέτουν στο τέλος του 8ου εξαμήνου συνθετική εργασία που θα συνοδεύεται από 8ωρη εξέταση (από ομάδα καθηγητών) πριν την εγγραφή στο 9ο εξάμηνο. (αυτό όσο κι αν θέλω να το σχολιάσω, νομίζω ότι αν δεν το συνδέσεις με την υπόλοιπη δουλειά που σου ζητά η σχολή δεν γίνεται κατανοητό το πόσο απαραίτητο ή υπερβολικό είναι. Αν θεωρήσουμε ότι οι αλλαγές που γίνονται στη Σχολή συνεχίσουν να γίνονται με τον ίδιο ρυθμό, αυτή η εργασία σημαίνει απλά παράταση του πτυχίου για άλλο ένα εξάμηνο μετά τον προβλεπόμενο χρόνο. Αυτό είναι το καλό σενάριο, το κακό θα ήταν η εργασία να είναι προαπαιτούμενο για να εγγραφείς στο 9ο εξάμηνο )
Ο νέος προσανατολισμός της Σχολής προτείνεται να υλοποιηθεί σε δύο διακριτά στάδια:

Σε πρώτο στάδιο (Ακαδ. Έτος 2015/16):
-Περιορισμός του αριθμού των μαθημάτων σε 54, δηλ. σε 6 μαθήματα ανά εξάμηνο.
-Περιορισμός των ωρών διδασκαλίας ανά εβδομάδα σε 24 σε όλα τα εξάμηνα.
-Διεύρυνση του περιεχομένου των σπουδών με ουσιαστική επέκταση της διδασκόμενης ύλης σε τρέχοντα αντικείμενα αιχμής.
Ειδικότερα:
• Η Σχολή θα συνεχίσει να έχει κοινό κορμό μαθημάτων.
• Δημιουργείται για κάθε κατεύθυνση ένας Πίνακας που περιλαμβάνει ένα σύνολο μαθημάτων εκ των οποίων ορισμένα (π.χ. 3-4) ορίζονται ως υποχρεωτικά της κατεύθυνσης. Παράλληλα ορίζονται δύο αριθμοί, ένας μέγιστος και ένας ελάχιστος αριθμός μαθημάτων κάθε κατεύθυνσης. Ο φοιτητής που επιλέγει τη συγκεκριμένη κατεύθυνση υποχρεούται να παρακολουθήσει τον μέγιστο αριθμό μαθημάτων συμπεριλαμβανομένων όλων των υποχρεωτικών. Ο φοιτητής άλλης κατεύθυνσης υποχρεούται να παρακολουθήσει τον ελάχιστο αριθμό μαθημάτων από κάθε διαφορετική κατεύθυνση, με δικαίωμα ελεύθερης επιλογής.
• Τα μαθήματα θα ομαδοποιούνται σε υποπίνακες επιλογών όπου οι δυνατές επιλογές είναι 1 από 2 ή 1 από 3 κατά μέγιστο, όπου τα 2 ή τα 3 μαθήματα είναι της ιδίας βαρύτητας.
• Τόσο τα μαθήματα κορμού όσο και τo μέγεθος του καταλόγου των μαθημάτων επιλογής καθώς και οι μέγιστοι και ελάχιστοι αριθμοί των μαθημάτων ανά κατεύθυνση θα οριστικοποιηθούν από την Επιτροπή Προπτυχιακών Σπουδών (ΕΠΣ) και θα τεθούν προς συζήτηση και έγκριση από τη Σχολή με βάση τις εισηγήσεις των ακαδημαϊκών μονάδων προέλευσης των μαθημάτων. Στις εισηγήσεις, τόσο για τα μαθήματα κορμού όσο και επιλογής συμπεριλαμβάνονται και εκείνα που παρέχονται από τη ΣΕΜΦΕ. (έχει εξαφανιστεί ο όρος Γενική Συνέλευση, παράλληλα στο ΕΚΠΑ υπάρχει η έγγραφη πρόταση για διάλυση των συλλόγων και αντικατάστασή τους από ηλεκτρονική ψηφοφορία πλατφόρμας που θα εισηγείται η διοίκηση της Σχολής)
• Θα δίδεται δυνατότητα προαιρετικής αύξησης του ελάχιστου αριθμού των μαθημάτων που επιλέγουν οι φοιτητές από τους υποπίνακες των άλλων κατευθύνσεων μέχρι 4 στο σύνολο των σπουδών.
• Τα μαθήματα θα διδάσκονται και θα επιλέγονται κατά τη σειρά που θα θεσπίσει η ΕΠΣ μετά από εισήγηση των Τομέων από όπου προέρχεται το μάθημα, με ενδεχόμενες εξαιρέσεις (χωρίς δηλαδή προαπαίτηση).

Σε δεύτερο στάδιο:
-Διάρθρωση του Προγράμματος Σπουδών σε δύο εσωτερικά αλλά διακριτά στάδια, με διατήρηση του συμπαγούς πενταετούς κύκλου σπουδών και ταυτόχρονη απονομή διπλώματος και μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών. (2 κύκλοι σπουδών! Αυτή η διάταξη εμπεριέχεται σε όποιο νόμο υπάρχει τουλάχιστον μετά το ’99. Δύο κύκλοι, όπως έχουν εφαρμοστεί στο Βόλο με δικλείδα για να περάσεις από τον ένα στον άλλο. Στο εξωτερικό ο δεύτερος έχει πάντα δίδακτρα. Αυτή είναι η ουσιαστική πρόταση για διάσπαση του πτυχίου και η ταυτόχρονη εντατικοποίησή του όσο είναι εφικτό να γίνει. )
Η πληρότητα του μπλε κάδου είναι ευθέως ανάλογη με το επίπεδο του διαλόγου στο forum..
Άβαταρ μέλους
Nysta
 
Δημοσιεύσεις: 619
Εγγραφή: Πέμ, 08 Οκτ 2009 3:49 am
Έτος εισαγωγής: 2009

Re: Αναδιάρθρωση Προγράμματος Σπουδών (;)

Δημοσίευσηαπό abacus » Σάβ, 22 Νοέμ 2014 4:36 pm

Θα έπρεπε να υπάρχει μια διαρκείς επιτροπή αποτελούμενη από εκπρόσωπους διδασκόντων, φοιτητών, επαγγελματιών κλπ που κάθε χρόνο να εισηγείται τροποποιήσεις και βελτιώσεις του προγράμματος σπουδών.
Το μεγάλο πρόβλημα είναι πως μπορεί το πρόγραμμα σπουδών να ικανοποίηση ταυτόχρονα την ανάγκη για βιοπορισμό - επάγγελμα απαραίτητο για την επιβίωση όσο και την ανάγκη για μόρφωση - επιστημονική γνώση απαραίτητη για την ανθρώπινη ολοκλήρωση…
abacus
 
Δημοσιεύσεις: 65
Εγγραφή: Τρί, 16 Σεπ 2014 2:43 pm
Έτος εισαγωγής: 2012

Re: Αναδιάρθρωση Προγράμματος Σπουδών (;)

Δημοσίευσηαπό gousia » Σάβ, 22 Νοέμ 2014 4:56 pm

abacus έγραψε:Θα έπρεπε να υπάρχει μια διαρκείς επιτροπή αποτελούμενη από εκπρόσωπους διδασκόντων, φοιτητών, επαγγελματιών κλπ που κάθε χρόνο να εισηγείται τροποποιήσεις και βελτιώσεις του προγράμματος σπουδών.
Το μεγάλο πρόβλημα είναι πως μπορεί το πρόγραμμα σπουδών να ικανοποίηση ταυτόχρονα την ανάγκη για βιοπορισμό - επάγγελμα απαραίτητο για την επιβίωση όσο και την ανάγκη για μόρφωση - επιστημονική γνώση απαραίτητη για την ανθρώπινη ολοκλήρωση…

Θα μπορουσε να συνδιαστει ολο αυτο και με βασικα μαθηματα μαγειρικης.
Σοβαρα τωρα...Δεν γινεται σε ενα προγραμμα σπουδων να υπαρχουν 2 λογικες.
Και προφανως η λογικη του εξειδικευμενου μηχανικου/κελεπουρι της καθε εταιρειας δε μπορει να εχει καμια σχεση με αυτην του μηχανικου που εχει τις βασικες τουλαχιστον γνωσεις για ολα τα πεδια,οπου και με την εμπειρια θα αποκτησει τις ικανοτητες.
Για να μην ανοιξουμε την πολυ βασικοτερη κουβεντα για τις αναγκες της κοινωνιας και τελικα τι υπηρετει ο μηχανικος...
γιαούρτι με κέτσαπ
gousia
 
Δημοσιεύσεις: 502
Εγγραφή: Τρί, 22 Φεβ 2011 2:10 pm
Έτος εισαγωγής: 2010

Re: Αναδιάρθρωση Προγράμματος Σπουδών (;)

Δημοσίευσηαπό koutsou-bilo » Σάβ, 22 Νοέμ 2014 5:21 pm

Εγώ αυτό που καταλαβαίνω από τη στάση της διοίκησης είναι η αυστηρή εφραμογή του αλάθητου κανόνα, "Άμα δεν μπορείς να τους πείσεις, μπέρδεψέ τους!" .
Σήμερον ιδικό μου
Αύριον ιδικό σου
Μηδέποτε μηδενός

Βυζαντινό λαϊκό ρητό 9ος αιώνας

http://luben.tv/wp-content/uploads/2014/10/stin-ugeia-mas.gif?3fb042
Άβαταρ μέλους
koutsou-bilo
 
Δημοσιεύσεις: 392
Εγγραφή: Τετ, 15 Δεκ 2010 6:35 pm
Έτος εισαγωγής: 2009

Re: Αναδιάρθρωση Προγράμματος Σπουδών (;)

Δημοσίευσηαπό lasa » Σάβ, 22 Νοέμ 2014 6:39 pm

Θυμάμαι σε μία εκδήλωση-ενημέρωση για τις κατευθύνσεις, πριν από 9 χρόνια είχα ρωτήσει τους καθηγητές που είχαν αναλάβει την ενημέρωση, αν προτίθενται να διατηρήσουν το πνεύμα του προγράμματος σπουδών ή αν προτίθενται να υποχωρήσουν έναντι των απαιτήσεων που θέλουν μηχανικούς εφαρμοστές συνταγών. Μου είχαν απαντήσει ότι μόνο πάνω από το πτώμα τους θα γίνει το δεύτερο. έχω την υποψία ότι τελικώς θα γίνει το δεύτερο σε μεγάλο βαθμό και χωρίς να δούμε πολλά πτώματα. Το σίγουρο είναι ότι οποιαδήποτε αλλαγή στο πρόγραμμα σπουδών θα είναι προς την κατεύθυνση της ευκολίας. Όμως ας μην ξεχνάμε ότι ό,τι αποκτιέται εύκολα, χάνεται και εύκολα. Επίσης, διαβάζοντας την εισήγηση της επιτροπής προπτυχιακών σπουδών, εκπλήσσομαι από τους μεταμοντέρνους πολιτικάντικους νεολογισμούς που υιοθετούν στις εκφράσεις τους, κατά τ'άλλα αξιόλογοι άνθρωποι:

1.
'' Για να κρατήσει όμως την υψηλή της θέση η Σχολή πρέπει συνεχώς να βελτιώνεται και να προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα '',

2.

''Διάρθρωση του Προγράμματος Σπουδών σε δύο εσωτερικά αλλά διακριτά στάδια, με διατήρηση του συμπαγούς πενταετούς κύκλου σπουδών και ταυτόχρονη απονομή διπλώματος και μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών.

Ειδικά για το δεύτερο, μεταμοντερνιά πεθαίνεις. Και συμπαγής κύκλος σπουδών και δύο εσωτερικά, αλλά διακριτά στάδια. (Έντονα ΠΑ.ΣΟΚ.ικός λόγος)

Φαίνεται ότι η επέλαση της γελοιότητας δεν πρόκειται να αφήσει ανέπαφη τη σχολή μας.
lasa
 
Δημοσιεύσεις: 69
Εγγραφή: Τετ, 31 Δεκ 2008 7:19 pm

Re: Αναδιάρθρωση Προγράμματος Σπουδών (;)

Δημοσίευσηαπό AE » Σάβ, 22 Νοέμ 2014 10:12 pm

gousia έγραψε:
abacus έγραψε:η λογικη του εξειδικευμενου μηχανικου/κελεπουρι της καθε εταιρειας


Θα ήθελα να μου εξηγήσετε αυτό το επιχείρημα, που το θεωρώ αντιφατικό, δεδομένου ότι ο εξειδικευμένος μηχανικός είναι αυτός που απολαμβάνει σαφώς καλύτερες οικονομικές απολαβές σε σχέση με έναν μηχανικό περιορισμένης εμπειρίας.

Επιπρόσθετα, η εξειδίκευση είναι απαραίτητη, δεδομένης της συνθετότητας ορισμένων, τουλάχιστων, έργων, σε συνδυασμό με τις ταχείες τεχνολογικές και επιστημονικές εξελίξεις.

Από την άλλη πλευρά, δεν μπορεί να υπάρξει εξειδίκευση χωρίς τις στέρεες βάσεις που προσφέρει ο γενικός κύκλος σπουδών του Μηχανικού.

Στο πενταετές πρόγραμμα της Σχολής συνδυάζονται με ικανοποιητική επιτυχία η γενικότητα με κάποια στοιχεία αρχικής εξειδίκευσης. Βεβαίως, υπάρχουν αρκετά σημεία που χρειάζονται βελτίωση.

Πότε λοιπόν η εξειδίκευση είναι επικίνδυνη; Σε δύο περπτώσεις, κατά τη γνώμη μου:

1. Όταν διασπάται η λογική αλληλουχία γενικές γνώσεις -> εξειδικευμένες γνώσεις (παράδειγμα: θα καταργήσουμε το μάθημα μηχανική και θα εισάγουμε ένα νέο μάθημα στο οποίο θα διδασκόμαστε ένα λογισμικό πεπερασμένων στοιχείων)

2. Όταν η εξειδίκευση στοχεύει μονόπλευρα (παράδειγμα: θα βάλουμε στα υποχρεωτικά μαθήματα τρεις ακόμα εισαγωγές στο σιδηροπαγές σκυρόδεμα και πέντε στατικές)

ΥΓ. Την αρχική έκφραση του συναδέλφου gousia θα την αντικαθιστούσα ως εξής "χαμηλών προσόντων αναλώσιμου μηχανικου/κελεπουρι της καθε εταιρειας "
AE
 
Δημοσιεύσεις: 97
Εγγραφή: Δευτ, 30 Σεπ 2013 5:53 pm
Έτος εισαγωγής: 1993

Re: Αναδιάρθρωση Προγράμματος Σπουδών (;)

Δημοσίευσηαπό tarzan » Τετ, 26 Νοέμ 2014 12:23 pm

Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα της σχολής ΠΟΛ-ΜΗΧ του ΕΜΠ είναι το ευρύ φάσμα γνώσεων που σου παρέχει μέσα από το πενταετές πρόγραμμα σπουδών (64 μαθήματα + διπλωματική) έτσι ώστε να αποκτήσεις γερές βάσεις για την μετέπειτα σταδιοδρομία σου. Σε όσες συζητήσεις έχω κάνει με γνωστούς και φίλους οι όποιοι σπούδασαν είτε στην Αγγλία, Κύπρο, Αμερική και άλλες ευρωπαϊκές χώρες παρόλο ότι κάθε φορά μου ανέφεραν ως πρόβλημα ότι στα ελληνικά πανεπιστήμια γίνονται συνεχώς καταλήψεις και άλλα κατά την γνώμη τους, ένα πράγμα δεν μπορούσαν αν αμφισβητήσουν, το ψηλό επίπεδο σπουδών και ειδικά του ΕΜΠ και κατά βάθος πιστεύω ότι ζήλευαν που σπούδαζα στην Ελλάδα ενώ αυτοί δεν κατάφεραν να εισαχθούν στα ελληνικά ΑΕΙ.

Είμαι περήφανος που τελείωσα αυτήν την σχολή με αξιόλογο βαθμό και λέω ότι έκανα 64 μαθήματα + διπλωματική και όχι 40-44 (όπως έχουν στο πρόγραμμα του άλλα ξένα πανεπιστήμια και ίσως κάποια μαθήματα από αυτά να είναι άσχετα με το αντικείμενο). Η αλήθεια είναι ότι σου βγαίνει το λάδι, πέφτουν και ασπρίζουν τα μαλλιά στην δική μου περίπτωση :lol: , ειδικά τα τελευταία δύο χρόνια όπου τα μαθήματα δυσκολεύουν αλλά κατ’ άλλα γίνονται πιο ενδιαφέρων. Κατεύθυνση είχα επιλέξει Δομοστατικός και δεν θα κρύψω ότι αν είχα την ευχέρεια να παρακολουθήσω και άλλα μαθήματα και από τους άλλους τομείς θα το έκανα, διότι στα εξάμηνα 7,8,9 υπάρχουν πολύ ενδιαφέροντα μαθήματα.

Παρακολουθώ και εγώ όσο μπορώ μέσω της ιστοσελίδας της σχολής αλλά και του mqn τις εξελίξεις που διαδραματίζονται και με λύπη μου διάβασα ότι τα μαθήματα θα μειωθούν σε 54. Η επιτροπή προπτυχιακών σπουδών παραθέτει στην επιστολή της προς την Γ.Σ. της σχολής τις παρατηρήσεις της (α έως ζ). Από αυτό κάθομαι και σκέφτομαι για να γίνουν όλα αυτά θα αφαιρεθούν 10 μαθήματα αλλά για να αυξηθούν τα εργαστηριακά μαθήματα και να υπάρξουν μαθήματα σύνθεσης όπως λέει η επιτροπή στο τέλος θα πρέπει να αφαιρεθούν περισσότερα από 10(π.χ. Οδοποιία Ι και ΙΙ να γίνουν ένα μάθημα) από το σημερινό πρόγραμμα σπουδών. Το σημείο που συμφωνώ με την επιτροπή είναι ότι δεν βοηθά συστηματικά στην εκμάθηση υπολογιστικών εργαλείων απαραίτητων σε τεχνολογικά μαθήματα.

Γι’ αυτό και σεις ως ενεργή φοιτητική κοινότητα θα πρέπει να διαμαρτυρηθείς και να εκφέρεις την άποψη σου αλλά το σημαντικότερο να παραθέσεις τις σκέψεις και τι αντιπροτάσεις σου στους καθηγητές της σχολής αλλά και στην επιτροπή προπτυχιακών σπουδών ώστε το πρόγραμμα σπουδών να βελτιωθεί. Θα μου πει τώρα κάποιος ‘’Ρε φίλε δεν διάβασες ότι θα γίνει συνέλευση’’. Και θα απαντήσω πως ναι διάβασα αλλά πιστεύω θα γίνει αυτό που γινόταν τα προηγούμενα 5 χρόνια που ήμουν στην σχολή. Θα ξεκινήσει μεσημέρι και θα τελειώσει βράδυ, θα φωνάζει ο ένας από τη μια θα φωνάζει και ο άλλος από την άλλη, ο κόσμος κουράζεται και δυσανασχετεί με όλα αυτά που βλέπει. Στο τέλος η κάθε παράταξη θέλει να περάσει το δικό της και όχι να συνεργαστεί και με τους άλλους με σκοπό το καλό της φοιτητικής κοινότητας. Και φτάνουμε στο να τσακωνόμαστε χωρίς ουσιαστική λύση στο πρόβλημα και στο καπάκι κλείνουμε και την σχολή.

Γι’ αυτό θα ήθελα να παραθέσω κάποιες προτάσεις:
• Ο φοιτητικός σύλλογος να ζητήσει λίγο χρόνο από τον πρόεδρο της σχολής ώστε να ενημερώσει τους φοιτητές,
• Η ενημέρωση να γίνει όχι με συνέλευση αλλά σε κάθε έτος ξεχωριστά από εκπρόσωπους των παρατάξεων είτε από εκπρόσωπους των φοιτητών από το ίδιο έτος όμως,
• Στην 1η συγκέντρωση να γίνει μια σύντομη ενημέρωση και να ζητηθεί από τους φοιτητές στην 2η συγκέντρωση να εκφράσουν τις απόψεις τους αλλά και να καταθέσουν τις προτάσεις τους,
• οι προτάσεις όλων των ετών να δοθούν στον φοιτητικό σύλλογο που με την σειρά του στον πρόεδρο της σχολής,
• Ο φοιτητικός σύλλογος να δημιουργήσει έρευνα στο mqn που να ζητά από τα μέλη του να επιλέξουν σε κάθε εξάμηνο ξεχωριστά π.χ. α)ποιο πιστεύουν είναι το πιο ¨αχρείαστο¨ μάθημα, β) από ποια μαθήματα ίσως μπορούν να αντικατασταθούν. Τα αποτελέσματα της έρευνας να δοθούν στον πρόεδρο της σχολής.
• Να δημιουργηθεί topic στο mqn που να ζητά τις προτάσεις των μελών,
• Προσωπική άποψη π.χ. να αντικατασταθεί το μάθημα Τεχνικό Σχέδιο (εξ. 1) με την εκμάθηση του AutoCAD, το Προγραμματισμός Ηλεκτρονικού Υπολογιστή (FORTRAN) με κάποιο πρόγραμμα που ίσως φανεί χρήσιμο στην εκπόνηση της διπλωματικής,
• Ο φοιτητικός σύλλογος υπεύθυνος να συλλέξει τις παραπάνω πληροφορίες και να τις παραδώσει στα αρμόδια όργανα της σχολής.

Εν κατακλείδι θα ήθελα να απευθυνθώ στην επιτροπή προπτυχιακών σπουδών και να ρωτήσω: Γιατί πρέπει να προσαρμοστούμε σε ξένα πρότυπα και όχι να βλέπουμε τι θετικά που μπορούμε να πάρουμε από αυτούς και να τα προσαρμόσουμε στα δικά μας δεδομένα και ανάγκες; Οι απόφοιτοι του ΕΜΠ έχουν διαπρέψει παγκοσμίως διότι το ΕΜΠ είναι αυτό που είναι, γιατί να θέλουμε το αλλάξουμε αρνητικά;


Υ.Γ: ΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΣΚΕΨΗ.
Έχω ενημερωθεί από φίλους που σπουδάζουν στο εξωτερικό ότι κατά τη διάρκεια της χρονιάς γίνονται ενημερώσεις από ιδιωτικές εταιρείες, στους προπτυχιακούς αλλά και μεταπτυχιακούς φοιτητές για τις υπηρεσίες που προσφέρουν. Και είναι μεγάλο το ενδιαφέρον που επιδεικνύουν οι εταιρείες για τους φοιτητές και κυρίως από καλά πανεπιστήμια. Γιατί να μην γίνεται και αυτό στο ΕΜΠ, ειδικά τώρα που επικρατεί στη χώρα μια δύσκολη οικονομική κατάσταση; Δεν θα ήθελες να έρχεται ο εργοδότης να σε βρίσκει παρά να τον ψάχνεις εσύ σε χώρες του εξωτερικού;
Me Tarzan,you Jane ?
Άβαταρ μέλους
tarzan Σημαντική βοήθεια στο MQN.gr
 
Δημοσιεύσεις: 56
Εγγραφή: Τρί, 07 Ιούλ 2009 2:21 pm
Έτος εισαγωγής: 2008

Προηγούμενη

Επιστροφή στο Φοιτητικός Σύλλογος Πολ. Μηχ.

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης

cron