Σελίδα 1 από 4

Ποιότητα σπουδών και συνεχιζόμενη κατάρτιση

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ, 23 Μάιος 2010 9:52 pm
από neaoktana
Edit: Απάντηση στο post της Giorgitseli που βρίσκεται εδώ: http://www.mqn.gr/phpBB/viewtopic.php?f=15&t=1673&start=120#p27489

Giorgitseli έγραψε:Παράδειγμα: Αν περάσει το εθνικό πλαίσιο προσόντων δε θα χεις επαγγελματικά δικαιώματα με το πτυχίο και θα πρέπει να περνάς συνεχώς από εξετάσεις για να ανέβεις σκαλάκι..


1. Αυτό ισχύει και τώρα με τα πτυχία Μελετητή και Κατασκευαστή για Δημόσια Έργα. Βεβαίως στα Ιδιωτικά δεν ισχύει, αλλά είναι δυνατό οιοσδήποτε να θεωρεί ότι θα εμφανισθεί κάπου και θα δηλώσει: <πήρα Δίπλωμα χθες> και έχω την ικανότητα (ΔΙΚΑΙΩΜΑ :lol: ) να σας μελετήσω τους <Δίδυμους Πύργους> σας και να του εμπιστευθεί η κοινωνία τη δουλειά;
2. Είναι απολύτως λογικό να επανεξετάζονται οι παρούσες ικανότητες κατά περιόδους. Έχετε διαβάσει τις μελέτες του ΕΜΠ και ΤΕΕ για το ρυθμό απαξίωσης των γνώσεων των Μηχανικών; Ο χρόνος υποδιπλασιασμού θα σας καταπλήξει.
3. Ο γράφων (Διπλωματούχος 1974) τολμά να ισχυρισθεί ότι <δεν γνωρίζει την τύφλα του> όχι μόνο σε πεδία τα οποία σας μοιάζει λογικό (πχ. όλα τα "Συγκοινωνιακά), αλλά και και σε πολλά άλλα "συγγενέστερα":
Αστικά υδραυλικά
Αρδεύσεις
Υδρολογία
Λιμενικά
Βιολογικούς καθαρισμούς
Φράγματα (παρότι το Μεταπτυχιακό του ήταν σε αυτό το πεδίο)...
Δεν ασχολήθηκε = τα ξέχασε!

Re: 19/05: Φοιτητικές Εκλογές 2010

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ, 23 Μάιος 2010 10:02 pm
από lybe33
Αυτή,δάσκαλε, είναι μια εντελώς διαφορετική κατάσταση...
Προφανώς είναι λογικό και θεμιτό να εξελίσσεται η γνώση του μηχανικού.
Αλλά σε καμία περίπτωση το πτυχίο που θα πάρουμε δεν αποτελεί μια δεξιότητα που αποκτήσαμε(αντίθετα μεταξύ άλλων είναι μια πλήρης αναγνώριση των επαγγελματικών μας δικαιωμάτων).
Νομίζω ότι με 65 μαθήματα σ'αυτή τη σχολή θα έχουμε χορτάσει από εξετάσεις...Γιατί πρέπει να επιβεβαιωνόμαστε κάθε μέρα?

Re: 19/05: Φοιτητικές Εκλογές 2010

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ, 23 Μάιος 2010 10:03 pm
από ΓΛΑΥΚΗ
Αυτά που αναφέρει ο κος Κατσαρέλης είναι τουλάχιστον αυταπόδεικτα. Μη μου πείτε ότι θεωρείτε τον εαυτό σας , αγαπητοι συμφοιτητές , μηχανικάρα έχοντας πασαλείψει 10 γνωστικά αντικείμενα ( γεωλογία, εδαφομηχανική, μαθηματικά, μηχανική, τοπογραφία, υδρεύσεις, αντισεισμικά, διαχείριση έργων , περιβαλλοντικά , προγραμματισμό Η/Υ κλπ ). Μη μου πει κανείς ότι στις κατευθύνσεις πλην των δομοστατικών αισθάνεται μηχανικάρα με 2 σκυροδέματα, μια αντισεισμική τεχνολογία και 3 στατικές και 55 άλλα μαθήματα πασαλειμένα; Για μένα οι πολιτικοί μηχανικοί είναι λιγότερο επιστήμονες από τον απλό γεωλόγο, τον απλό φυσικό, τον μηχανικό περιβάλλοντος... Και σιγά την επιστήμη... Ζαλιζόμαστε 5 χρόνια για να μάθουμε τη ροπή προβόλου στη στήριξη (ql^2)/2 και ότι η σειρά φορτίσεως είναι πλάκες -> δοκοί -> υποστυλώματα και τα διαγράμματα αλληλεπίδρασης CEB.

Re: 19/05: Φοιτητικές Εκλογές 2010

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ, 23 Μάιος 2010 10:12 pm
από lybe33
Αυτοαπαξίωση λέγεται αυτό που κάνεις...
Βεβαίως και έχει δίκιο ο κ.Κατσαρέλης,αλλά κάλλιστα μπορείς να ασχοληθείς με αυτό που σε ενδιαφέρει στην επαγγελματική σου σταδιοδρομία.
Ο ρόλος του Πολυτεχνείου δεν είναι να σου προσφέρει τις πιο αναβαθμισμένες και up to date γνώσεις σε καμία περίπτωση!Κατά τη γνώμη μου στόχος του είναι να σου δώσει τα εφόδια και τις ικανότητες για την αυτομόρφωση αλλά και τις υποδομές για το επάγγελμα συνολικά...
Άμα εξειδικευτείς τόσο όσο επιδιώκεις από τα φοιτητικά σου χρόνια σύντομα θα είσαι αναλώσιμος...
Επομένως ας δούμε λίγο το μακροπρόθεσμο και γενικότερο συμφέρον και όχι το στενό και παρωπιδικό...

Re: 19/05: Φοιτητικές Εκλογές 2010

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ, 23 Μάιος 2010 10:20 pm
από ΓΛΑΥΚΗ
lybe33 τι πάει να πει απαξίωση, είναι προτιμότερο να θεωρούμε ότι είμαστε Θεοί ενώ δεν είμαστε; Και τότε πιο είναι το νόημα των σπουδών; Δε λέω να μας τα δίνουν μασημένη τροφή αλλά όχι να γίνουμε και Αγγελική Νικολούλη να ψάχνουμε πως γίνεται μια αίτηση σε μια Πολεοδομία... Αν πιάσω δουλειά τελειώνοντας τη σχολή είναι βέβαιο ότι θα γίνω ρεζίλι που δε θα ξέρω ούτε πόσο κοστίζει το ένα τετραγωνικό κατασκευής ( 1200 ευρώ περίπου ) αφού ελάχιστη σχέση έχει το πρόγραμμα σπουδών με την άσκηση του επαγγέλματος. Μη μου πεις ότι ισχύει το ίδιο για τους παιδαγωγούς, τους φαρμακοποιούς κ.λ.π. ...

Re: 19/05: Φοιτητικές Εκλογές 2010

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ, 23 Μάιος 2010 10:30 pm
από Gerber
δεν ξέρω τι έτος είσαι...αλλά προλαβαίνεις να αλλάξεις σχολή :roll:
πέρα από την πλάκα, είναι μεγάλη συζήτηση το πως θέλουμε το πανεπιστήμιο και τι είδους γνώση θέλουμε να πάρουμε απο αυτό.
αν θες ανοιξε ένα καινούριο θέμα.
πάντως εγώ θέλω να πιστεύω ότι στο πανεπιστήμιο πρέπει πρώτα απ`όλα να καλλιεργούμε τον τρόπο σκέψης ,με τον οποίο ουσιαστικά θα καταφέρουμε στην πορεία να καλύψουμε τα υπάρχοντα κενά στις γνώσεις μας.

Re: 19/05: Φοιτητικές Εκλογές 2010

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ, 23 Μάιος 2010 10:33 pm
από lybe33
ΓΛΑΥΚΗ έγραψε: Αν πιάσω δουλειά τελειώνοντας τη σχολή είναι βέβαιο ότι θα γίνω ρεζίλι που δε θα ξέρω ούτε πόσο κοστίζει το ένα τετραγωνικό κατασκευής ( 1200 ευρώ περίπου ) αφού ελάχιστη σχέση έχει το πρόγραμμα σπουδών με την άσκηση του επαγγέλματος.

Αυτή είναι μια εμπειρία που αποκτάται κατά τον πρώτο μήνα της επαγγελματικής τριβής και πάλι πιστεύω δεν οφείλει να στην παρέχει το πολυτεχνείο( π.χ.η τιμή του τετραγωνικού μεθάυριο μπορεί να είναι 1300 ευρώ).Ακόμη αυτή είναι μια γνώση που μπορεί να αποκτηθεί με άλλους τρόπους(π.χ. κατά τη σύνταξη της τεχνικής έκθεσης σε μια ομαδική εργασία ενός μαθήματος-βλέπε αρχιτεκτονική ή γεωδαισία-του οποίου το αντικείμενο δεν είναι αυτό καθ'αυτό το κόστος αλλά προκύπτει ως πρακτικό πρόβλημα.
Τέλος,νομίζω ότι το πρόγραμμα σπουδών μας είναι αρκετά αναβαθμισμένο σε σχέση με άλλα πανεπιστήμια του εξωτερικού...
Κοίτα και εδώ
Η κριτική μας στο πρόγραμμα σπουδών είναι θεμιτή και έχει μια λογική βάση αρκεί να μην καταντά μεμψιμοιρία.
Gerber έγραψε: πάντως εγώ θέλω να πιστεύω ότι στο πανεπιστήμιο πρέπει πρώτα απ`όλα να καλλιεργούμε τον τρόπο σκέψης ,με τον οποίο ουσιαστικά θα καταφέρουμε στην πορεία να καλύψουμε τα υπάρχοντα κενά στις γνώσεις μας.

Θα συμφωνήσω μαζί σου.

Re: 19/05: Φοιτητικές Εκλογές 2010

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ, 23 Μάιος 2010 10:40 pm
από ΓΛΑΥΚΗ
Gerber έφτασα μεγάλο έτος και δε με συμφέρει να αλλάξω σχολή. Όσο για την καλλιέργεια τρόπου σκέψης , δεν απαιτεί αύριο το επαγγελμά σου στοχασμό αλλά χειροπιαστά σχέδια και έργα...
lybe33 στην Κύπρο οι Βρετανοτραφείς μηχανικοί δεν ξέρουν που τους παν τα 4 αφού στο U.K. δεν υπάρχουν σεισμοί ενώ εμείς τα ξεφτέρια με τις Αντισεισμικές Κατασκευές στο 7ο εξάμηνο τα έχουμε εξαντλήσει όλα...

Re: 19/05: Φοιτητικές Εκλογές 2010

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ, 23 Μάιος 2010 10:43 pm
από neaoktana
Θα προσπαθήσω να απαντήσω συνοπτικώς και "δασκαλίστικα" ( η σειρά είναι "χύμα").
1. Απέκτησα και αποκτάτε ένα εξαιρετικό σύνολο γνώσεων και δεξιοτήτων.
2. Δεν αναφέρομαι σε όσους /ες τις πρόσφατες δεκαετίες αποκτούν Δίπλωμα "νύχτα" (αυτό ΔΕΝ συνέβαινε <κάποτε>...). Στη συνείδησή μου είναι "Μηχανικοί" επικίνδυνοι, de la MTUA τους αποκαλούν στη Ιταλία (= "Μηχανικοί του ΙΚΑ", σε ευγενική ελεύθερη μεταφορά "Μηχανικοί για τα μπάζα" αν και προτιμώ τον όρο "Μηχανικοί του κώλου"). Απολογούμαι στην κοινωνία διότι το "Δίπλωμά" τους βασίζεται και στη δική μου "υπογραφή".
3. Αναφέρομαι εις τους άλλους/ες, τους κανονικούς - αξιοπρεπείς.
4. Ο κύκλος μαθημάτων "κορμού", όντως τεκμηριώνει επαρκώς τις απαραίτητες γνώσεις (ίσως και δεξιότητες) για τό ενιαίο Δίπλωμα.
5. Η επίκληση και μόνο του όρου "επαγγελματικά δικαιώματα" μοναδικό ελληνικό φαινόμενο στη Ε.Ε. και (όχι μόνο) μου προκαλεί ανατριχίλα, κατάθλιψη και οργή...
6. <Όλα τα σφάζω, όλα τα μαχαιρώνω> διότι <κάποτε> διδάχθηκα, κατενόησα και πέρασα με 10 πχ. <Αστικά Υδραυλικά> είναι η πεμπτουσία της μικροαστικής - συντεχνιακής αντίληψης κατά του κοινωνικού συνόλου.
7. <Όλα τα σφάζω, όλα τα μαχαιρώνω> διότι πήρα Δίπλωμα <χθες> και έχω <επαγγελματικά δικαιώματα> είναι η επανάληψη ως τραγωδία των "ξυπόλυτων ιατρών" της "πολιτιστικής επανάστασης :lol: " στην Κίνα του Μάο (οι οποίοι "θεράπευαν" κραδένοντας το "κόκκινο βιβλιαράκι").
8. Εάν η μητέρα σας (μακριά από όλους / ες) έπασχε από καρδιοπάθεια, θα θεωρούσατε λογικό να τη χειρουργήσει κάποιος /α που <κάποτε> διδάχθηκε <Καρδιολογία> εις το 3ο έτος και επί 20 έτη εξασκεί την <Παιδιατρική> επειδή έχει τεκμηριώσει το ενιαίο της Ιατρικής και είναι απαράδεκτο να κρίνεται <σκαλί- σκαλί>;

Re: 19/05: Φοιτητικές Εκλογές 2010

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ, 23 Μάιος 2010 10:49 pm
από kris2290
Γνωριζει κανεις καποιο συνδεσμο να παραθεσει που να επεξηγει τον τροπο λειτουργιας αυτου του συστηματος δηλ πανω σε τι θα εξεταζεσαι,ποσες φορες κτλ.