Αστικοί Άξονες Συνεχούς Ροής

Θέματα που αφορούν στην επιστήμη και στο επάγγελμά μας. Ανακοινώσεις συνεδρίων, σχετικά άρθρα εφημερίδων, επαγγελματικά θέματα μπορούν να γραφτούν εδώ.

Αστικοί Άξονες Συνεχούς Ροής

Δημοσίευσηαπό Theodore » Παρ, 13 Νοέμ 2009 7:08 pm

Επισυνάπτω ένα άρθρο του συναδέλφου πολιτικού μηχανικού κ. Μιχ. Δ. Λομβαρδέα που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο περιοδικό του ΤΕΕ με τίτλο: "Αστικοί Άξονες Συνεχούς Ροής"

Στο άρθρο αυτό θα δείτε έναν πολύ ενδιαφέροντα τύπο ανισόπεδου κόμβου (πλήρως κατευθυντήριου), ο οποίος προσφέρεται για αρτηρίες όπως η Κηφισίας και η Μεσογείων που έχουν μεγάλη διερχόμενη ροή. :crazy2:

Καλή Ανάγνωση! :D
Θοδωρής._
_________________________
Υ.Γ.: Θέλω προτάσεις/κριτικές/σχόλια από τους Συγκοινωνιολόγους της παρέας του MQN, αλλά κυρίως από τους καθηγητές του μαθήματος της Οδοποιΐας...! :mrgreen:
Συνημμένα
astikoi_a3ones_synexous_rohs.JPG
Αστικοί Άξονες Συνεχούς Ροής - ΤΕΕ
What you see, is not always what you get...! (NO_USER_NAME) :D
Το γεγονός ότι δεν μπορείς να δεις "κάτι", δεν συνεπάγεται ότι αυτό το "κάτι" δεν υπάρχει εκεί που κοιτάς...! :think:
Σε κάθε αξιωματικά θεμελιωμένη θεωρία υπάρχει τουλάχιστον μία αληθής πρόταση που δεν μπορεί να αποδειχθεί. (Kurt Goedel) :ugeek:
Theodore Σημαντική βοήθεια στο MQN.gr
 
Δημοσιεύσεις: 267
Εγγραφή: Παρ, 07 Νοέμ 2008 9:27 pm
Τοποθεσία: Ευρωπαϊκή Ένωση, Ελλάδα
Έτος εισαγωγής: 1999

Re: Αστικοί Άξονες Συνεχούς Ροής

Δημοσίευσηαπό PAINTER » Παρ, 13 Νοέμ 2009 10:09 pm

ρορωρή, το έχω διαβάσει ήδη στο δελτίο, και μου κάθησε άσχημα αυτό το ότι έιμαστε κολλημένοι με την μπάλα...ε, το αυτοκινητο και δεν πρόκειται να αλλάξουμε.
επίσης τον χαλάει η βαρετή διαδρομή σε αυτοκινητοδορομο...τί θέλει δλδ, μπαντιλικια και σούζες?
δεν βλέπεις της φύση γιατι είσαι σε όρυγμα....μα δεν πας βολτα αγαπητε...αν θες θεα παρε το τραμ!
χώρια το ότι ξεχνάει ένα μειονεκτημα των μεγαλων αξόνων....απομονώνουν περιοχές.Δες κηφισσο, δες αθηνων κορίνθου....

όσο γαι τα τεχνικα του θέματος δεν μπορώ να πω κατι, ειμαι ασχετος
αυτό το ίδρυμα,εσείς οι ίδιοι το απαξιώνετε κάθε μέρα...με τον να μπαίνετε το πρωί και το να βγαίνετε το βράδυ χωρίς να προσφέρετε τίποτα σ'αυτό,χωρίς να γυρνάτε κάτι σ'αυτό.Εάν κατανοήσετε τη σημασία του να είσαι μέλος του πολυτεχνείου ίσως ανακαλύψετε ότι ο άνθρωπος δεν έχει μόνο έναν ρόλο.

ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΜΙΚΙΟΥΝΙΤΕΣ

http://www.youtube.com/watch?v=W3XZqb50SfI
Άβαταρ μέλους
PAINTER
Ιδρυτικό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 1438
Εγγραφή: Κυρ, 01 Ιουν 2008 3:40 pm
Τοποθεσία: 109.74.3.51
Έτος εισαγωγής: 2002

Re: Αστικοί Άξονες Συνεχούς Ροής

Δημοσίευσηαπό lenore » Παρ, 13 Νοέμ 2009 10:25 pm

έξυπνο μεν,αλλά με αυτό τον τρόπο είναι σαν να σε παροτρυνει να μην χρησιμοποιείς καθολου τα ΜΜΜ.παντου μόνο με το αυτοκίνητο σου..
σημερα σε μια παρεα ακουσα μια κυρια να λεει "τι τους κανουν τους ποδηλατοδρομους ?Δεν εχω που να παρκαρω το αυτοκινητο μου".Λογικό ισως το παραπονο της απο τη μια.Αλλα απ'την αλλη, μηπως να σκεφτομασταν, ώρες-ωρες, κ αλλα πραγματα, περα απο τη βολη μας?
lenore
 
Δημοσιεύσεις: 211
Εγγραφή: Σάβ, 09 Μάιος 2009 10:44 pm
Έτος εισαγωγής: 2007

Re: Αστικοί Άξονες Συνεχούς Ροής

Δημοσίευσηαπό Alexander » Παρ, 13 Νοέμ 2009 10:48 pm

Ενδιαφέρον σαν ιδέα, λίγο άκυρο για 2010 αν συζητάμε το να υλοποιηθεί - αυτό και το ο,τιδήποτε έχει να κάνει με αστικούς αυτοκινητόδρομους, πέραν απο την καλή συντήρηση των υφιστάμενων. Οποιονδήποτε συγκοινωνιολόγο να ρωτήσεις θα πει οτι τα μέτρα που ευνοούν το Ι.Χ. πάντα θα έχουν σαν συνέπεια να κλατάρουν οι δρόμοι, είτε αργά είτε γρήγορα οπότε πλέον θεωρείται άσκοπη η κατασκευή νέων δρόμων σε μεγάλες πόλεις, όπως κάτι με 50 λωρίδες κυκλοφορίας στις ΗΠΑ πχ που και πάλι πίτα είναι. Εκεί το έχουν ήδη αντιληφθεί και το πάνε αλλού το πράγμα.
Βλέπουμε οτι το δίκτυο ΜΕΤΡΟ μας σε καμία περίπτωση δε θα μπορούσε να ανταπεξέλθει π.χ. σε ενδεχόμενη απαγόρευση ΙΧ στο κέντρο που συζητιεται κατά καιρούς.Έτυχε να γράφω μάθημα την ώρα περίπου της προεκλογικής ομιλίας του κωστάκ-ee και κατά την επιστροφή μου το πήρα σαν ένα είδους test του πώς θα ήταν το μετρό με κλειστό το κέντρο. Ε, δεν μπορούσες να ανασάνεις απο την ιδρωτίλα, σκηνές Tokyo σε σημείο να μη πέφτει καρφίτσα όχι απλά στους συρμούς, αλλά και στους σταθμούς :lol:
Χρήμα για μετακινήσεις στην πόλη = "ΜΕΤΡΟ παντού" ή κάτι αντίστοιχο. Αλλά πιο σημαντικό είναι το οτι αν υπάρχει χρήμα για μετακινήσεις γενικότερα, ας επισπεύσουμε τις διαδικασίες να γίνει το ρημάδι το οδικό δίκτυο της χώρας γιατι έχει παραγίνει το κακό με την Αθήνα. Δείτε απλά με την Εγνατία, που όποιον και να ρωτήσεις που να τη χρησιμοποιεί λέει σε γενικές γραμμές οτι..άλλαξε η ζωή του. Με μέτρα στην Αθήνα σε λίγα χρόνια θα φτάσουμε να μένει κανα 75% της χώρας στην πρωτεύουσα :clap:
Alexander Σημαντική βοήθεια στο MQN.gr
 
Δημοσιεύσεις: 465
Εγγραφή: Σάβ, 14 Ιουν 2008 1:00 am
Έτος εισαγωγής: 0

Re: Αστικοί Άξονες Συνεχούς Ροής

Δημοσίευσηαπό merde_conserve » Παρ, 13 Νοέμ 2009 10:50 pm

Κάποιες παρατηρήσεις ενός μη-συγκοινωνιολόγου (a.k.a γενικές γνώσεις οδοποιϊας - στοιχειώδης λογική :D ):

1.) Η διάταξη με τα πέταλα αναστροφής δημιουργεί μια ειδική μορφή ανισόπεδου κόμβου, ο οποίος όμως δεν απαιτεί μεγάλες εκτάσεις απαλλοτροίωσης (διότι δεν επεκτείνει το κατάστρωμα της οδού στην περιοχή του και δεν έχει μεγάλες πρόσθετες υπογειοποιήσεις-ανυψώσεις που επεκτείνουν τις εκσκαφές) οπότε ενδείκνυται για περιοχές στις οποίες ΔΕΝ μπορούν να δημιουργηθούν μεγάλοι ανισόπεδοι κόμβοι. Το πιο γνωστό σε όλους μας παράδειγμα είναι ο κόμβος Μεσογείων-Κατεχάκη, στον οποίο η κίνηση είναι τραγικότατη, και στον οποίο λόγω της παρουσίας κτιρίων σε μικρή απόσταση από την οδό δεν είναι δυνατή η επέκταση ή η δημιουργία "κλασικού" ανισόπεδου κόμβου.

2.) Θα πρέπει ωστόσο να προσεχθούν μερικά σημεία. Κάποιες υποδείξεις:
  • Η μικρή ακτίνα της στροφής πάνω στο πέταλο σε συνδυασμό με το μικρό του μήκος οδηγεί σε πολύ μικρές ταχύτητες. Επίσης το μικρό μήκος ανύψωσης οδηγεί σε μεγάλες κατά μήκος κλίσεις. Η φύση της οδήγησης είναι δύσκολη και πιθανώς η οδηγική "αντιμετώπιση" του πετάλου από τους νεοέλληνες οδηγούς να έχει αρκετές οδυνηρές συνέπειες. :raspberry: Θα πρέπει επίσης να προσεχθεί η σήμανση ώστε να διατηρούνται αυστηρά μικρές ταχύτητες και κατά την είσοδο για να μην "πετάει" τους οδηγούς η απότομη στροφή.
  • Επίσης θα πρέπει να προσεχθεί η σήμανση ώστε να μην μπερδεύονται οι διερχόμενοι οδηγοί, μιας και είναι κάτι πρωτόγνωρο ως κόμβος.

Τα οφέλη πιθανώς να είναι μεγαλύτερα από τη συνεχή ροή. Ωστόσο επειδή διατίθεται μία λωρίδα στο πέταλο πολλές φορές ο κυκλοφοριακός φόρτος θα είναι τέτοιος που θα οδηγούμαστε σε ουρές ΙΧ ΠΑΝΩ στο πέταλο. Πιθανώς να υπάρχει και μποτιλιάρισμα στα "κατάντη" του, που να διακόπτει τη "συνεχή" ροή που τόσο πολύ επιδιώκουμε. :lol:
CSI computer expert έγραψε:I'll create a GUI interface using Visual Basic, see if i can track an IP Address out of this.

http://www.youtube.com/watch?v=ygB0Zviq ... r_embedded
Άβαταρ μέλους
merde_conserve
Ιδρυτικό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 3539
Εγγραφή: Παρ, 16 Μάιος 2008 9:43 pm
Τοποθεσία: Βαζελοχώρι (κοινώς Αμπελόκηποι)
Έτος εισαγωγής: 2005

Re: Αστικοί Άξονες Συνεχούς Ροής

Δημοσίευσηαπό Theodore » Σάβ, 14 Νοέμ 2009 4:27 pm

Συνάδελφοι...

...το "point" μου είναι ότι, με τόσα χρήματα που δαπανήθηκαν για την κατασκευή ανισόπεδων κόμβων για το 2004, θα μπορούσαμε να είχαμε επιτύχει σχεδιασμό για συνεχή ροή στους αυτοκινητοδρόμους, ιδίως στις περιπτώσεις όπου η κάθετη στην κεντρική αρτηρία οδός είναι "δευτερεύουσα" (π.χ. Φάρος Ψυχικού, Φιλοθέη, Παράδεισος Αμαρουσίου, κλπ). Εκτιμώ ότι η κατασκευή τους θα είχε καταφέρει τουλάχιστον να αποκλείσει την δημιουργία κυκλοφοριακής συμφόρησης που υπάρχει σήμερα στους φωτεινούς σηματοδότες που ρυθμίζουν την αλλαγή κατεύθυνσης...!
(Και σε ό,τι αφορά ενδεχόμενο υψηλότερο κόστος, αυτό θα εξισορροπείτω άνετα από τον έγκαιρο χρονικό προγραμματισμό, δηλαδή την αποφυγή των περιττών "πριμ" για την δήθεν έγκαιρη κατασκευή, τα οποία θα μπορούσαν να διατεθούν απευθείας στον προϋπολογισμό κατασκευής ενός καλύτερου έργου...! :roll: )

Σε καμία περίπτωση δεν υποστηρίζω την μονομερή κατασκευή ανισόπεδων κόμβων στην πόλη, και εννοείται ότι θέλω να προτιμώ τα ΜΜΜ για την μετάβαση στο κέντρο. Όμως, όταν η έλευση του λεωφορείου είναι απροσδιόριστη χρονικά, δεν μπορείς να τηρήσεις εύκολα χρονοδιάγραμμα στις δουλειές σου. Παράδειγμα:

-Γιατί να χρησιμοποιήσω τα ΜΜΜ για να μεταβώ από την Πολυτεχνειούπολη (Ζωγράφου) στο κέντρο της Αθήνας (π.χ. Πλατεία Κάνιγγος), την στιγμή που θα έχω χρόνο αναμονής τουλάχιστον 15'-20' + 30' χρόνο κίνησης εντός του συστήματος (χρόνος που θέλει το λεωφορείο 242 να με μεταφέρει ως το μετρό στην Κατεχάκη, μαζί με την αναμονή εντός του μετρό και τον χρόνο μεταφοράς μέχρι Ομόνοια) = 45' έως 50', βάλε και 10' ποδαρόδρομος μέχρι την Πλ. Κάνιγγος => 50'-60' σύνολο, και να μην επιλέξω το Ι.Χ. μου, που σε 30' ακριβώς θα με έχει στο κέντρο της πόλης (με το αντίστοιχο βέβαια κόστος για στάθμευση (από 1€-7€) αναλόγως την περίπτωση. :think:

Ένας κόμβος συνεχούς ροής δεν λύνει συνολικά το κυκλοφοριακό πρόβλημα, εκτιμώ ότι χρειάζεται να γίνουν πραγματικά ανταγωνιστικά τα ΜΜΜ ως προς το Ι.Χ. σε ό,τι αφορά τον χρόνο...! Γιατί λοιπόν να μην υπάρχει ένα σύστημα ειδοποίησης του επιβάτη για τον χρόνο άφιξης του λεωφορείου στην στάση (το οποίο να εκτιμά το χρόνο άφιξης με βάση την θέση του λεωφορείου και την μέση ταχύτητα που καταγράφει το trip computer του), ώστε αφ' ενός οι χρήστες να ξέρουμε αν μας συμφέρει ή όχι, αφ' ετέρου να είναι συνδεδεμένο με ένα κέντρο διαχείρισης της κυκλοφορίας της γραμμής, το οποίο να δύναται να μελετήσει σε ποιά τμήματα της διαδρομής υπάρχει συμφόρηση, ώστε να εστιάσουν εκεί μελετώντας τί κυκλοφοριακές βελτιώσεις μπορεί να γίνουν. :think:

Με εκτίμηση,
Θ._

_____________________________
Υ.Γ.#1:Γνωρίζετε αν ο οδηγός του λεωφορείου μπορεί να παρεμβαίνει αν π.χ. κάποιος ασυνείδητος έχει παρκάρει το όχημά του παράνομα σε στροφή λεωφορείων προκαλώντας καθυστέρηση στο δρομολόγιο; (Εννοώ με το να καλεί τον γερανό της αστυνομίας, και να έρχεται και να μαζεύει το παράνομο όχημα σε dt...!) :twisted:

Υ.Γ.#2: Τους καθηγητές της Οδοποιΐας δεν βλέπω να συμμετέχουν στην συζήτηση...! :mrgreen:
What you see, is not always what you get...! (NO_USER_NAME) :D
Το γεγονός ότι δεν μπορείς να δεις "κάτι", δεν συνεπάγεται ότι αυτό το "κάτι" δεν υπάρχει εκεί που κοιτάς...! :think:
Σε κάθε αξιωματικά θεμελιωμένη θεωρία υπάρχει τουλάχιστον μία αληθής πρόταση που δεν μπορεί να αποδειχθεί. (Kurt Goedel) :ugeek:
Theodore Σημαντική βοήθεια στο MQN.gr
 
Δημοσιεύσεις: 267
Εγγραφή: Παρ, 07 Νοέμ 2008 9:27 pm
Τοποθεσία: Ευρωπαϊκή Ένωση, Ελλάδα
Έτος εισαγωγής: 1999

Re: Αστικοί Άξονες Συνεχούς Ροής

Δημοσίευσηαπό Alexander » Σάβ, 14 Νοέμ 2009 6:15 pm

Theodore έγραψε:..το "point" μου είναι ότι, με τόσα χρήματα που δαπανήθηκαν για την κατασκευή ανισόπεδων κόμβων για το 2004...

Θα συμφωνήσω οτι ίσως να ήταν καλύτερη εναλλακτική (αυτό θα το κρίνουν καλύτερα οι καθηγητές :D ) αν υπήρχε σαν πρόταση όταν κατασκευάζονταν οι τωρινοί δρόμοι...

Theodore έγραψε:-Γιατί να χρησιμοποιήσω τα ΜΜΜ για να μεταβώ από την Πολυτεχνειούπολη (Ζωγράφου) στο κέντρο της Αθήνας (π.χ. Πλατεία Κάνιγγος), την στιγμή που θα έχω χρόνο αναμονής τουλάχιστον 15'-20' + 30' χρόνο κίνησης εντός του συστήματος (χρόνος που θέλει το λεωφορείο 242 να με μεταφέρει ως το μετρό στην Κατεχάκη, μαζί με την αναμονή εντός του μετρό και τον χρόνο μεταφοράς μέχρι Ομόνοια) = 45' έως 50', βάλε και 10' ποδαρόδρομος μέχρι την Πλ. Κάνιγγος => 50'-60' σύνολο, και να μην επιλέξω το Ι.Χ. μου, που σε 30' ακριβώς θα με έχει στο κέντρο της πόλης (με το αντίστοιχο βέβαια κόστος για στάθμευση (από 1€-7€) αναλόγως την περίπτωση. :think:

Theodore έγραψε:εκτιμώ ότι χρειάζεται να γίνουν πραγματικά ανταγωνιστικά τα ΜΜΜ ως προς το Ι.Χ. σε ό,τι αφορά τον χρόνο...!

Σαφέστατα! Αυτό έθιξα και στο παράδειγμα με την ομιλία Καραμανλή, και γι'αυτό εκεί πρέπει να πέφτει το χρήμα. Για να γίνεται ανταγωνιστικό ένα σύστημα που έχει μέλλον, σε αντίθεση με τους αστικούς αυτοκινητόδρομους που...δεν. Σίγουρα το να ζητάνε διάφοροι στροφή των Αθηναίων στα ΜΜΕ όπως είναι τώρα, είναι λίγο άκυρο.

Theodore έγραψε:Γιατί λοιπόν να μην υπάρχει ένα σύστημα ειδοποίησης του επιβάτη για τον χρόνο άφιξης του λεωφορείου στην στάση (το οποίο να εκτιμά το χρόνο άφιξης με βάση την θέση του λεωφορείου και την μέση ταχύτητα που καταγράφει το trip computer του), ώστε αφ' ενός οι χρήστες να ξέρουμε αν μας συμφέρει ή όχι, αφ' ετέρου να είναι συνδεδεμένο με ένα κέντρο διαχείρισης της κυκλοφορίας της γραμμής, το οποίο να δύναται να μελετήσει σε ποιά τμήματα της διαδρομής υπάρχει συμφόρηση, ώστε να εστιάσουν εκεί μελετώντας τί κυκλοφοριακές βελτιώσεις μπορεί να γίνουν. :think:

Αυτό κι εγώ δεν ξέρω γιατί δεν έχει καθιερωθεί ακόμα, το πιθανότερο είναι να είναι οικονομικοί οι λόγοι. Κι επειδή όταν δεν ξέρεις πόσο θα χρειαστεί να περιμένεις, τα 6' μπορεί να σου φαίνονται ένα τέταρτο, κάνει μεγάλη διαφορά. Το είδα στο Μιλάνο που έχουν ωραίο τέτοιο συστηματάκι, είναι νομίζω το επόμενο βήμα και για εδώ όσον αφορά τα λεωφορεία.

Theodore έγραψε:Υ.Γ.#1:Γνωρίζετε αν ο οδηγός του λεωφορείου μπορεί να παρεμβαίνει αν π.χ. κάποιος ασυνείδητος έχει παρκάρει το όχημά του παράνομα σε στροφή λεωφορείων προκαλώντας καθυστέρηση στο δρομολόγιο; (Εννοώ με το να καλεί τον γερανό της αστυνομίας, και να έρχεται και να μαζεύει το παράνομο όχημα σε dt...!) :twisted:

Ήμουν παρών σε τουλάχιστον 2 τέτοιες περιπτώσεις (τη μια μάλιστα μέσα σε εξεταστική πήγαινα για γράψιμο = βιαζόμουνα!). Ναι χαλαρά, τηλεφωνάκι, σκάει αστυνομία αλλά ο χρόνος επέμβασης του γερανού δεν είναι και τόσο...dt :D
Alexander Σημαντική βοήθεια στο MQN.gr
 
Δημοσιεύσεις: 465
Εγγραφή: Σάβ, 14 Ιουν 2008 1:00 am
Έτος εισαγωγής: 0


Επιστροφή στο Επιστημονικά-Επαγγελματικά

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 6 επισκέπτες