Περιβαλλοντικές Επιπτώσεις (2014-15)

Συντονιστής: University Editors

Περιβαλλοντικές Επιπτώσεις (2014-15)

Δημοσίευσηαπό tony24 » Σάβ, 21 Φεβ 2015 8:54 pm

Λεβέντες οικολόγοι,στείλατε e-mail εις Χατζημπίρο Κίμωνα δια την επέκτασιν προθεσμίας εκπόνησης θέματος εξαμήνου.Η δική μας ομάδα,καθώς και άλλη μια ομάδα,ήδη το έπραξαν.Καιρός να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας.
με εκτίμηση,
Albert Arnold 'Al' Gore
Spoiler: show
https://www.youtube.com/watch?v=ne8Fq86qEaY
Όλοι μαζί θα φύγουμε.
ΣΕΒ
Άβαταρ μέλους
tony24
 
Δημοσιεύσεις: 159
Εγγραφή: Σάβ, 12 Φεβ 2011 2:05 pm
Έτος εισαγωγής: 2010

Re: Περιβαλλοντικές Επιπτώσεις (2014-15)

Δημοσίευσηαπό sadaim » Κυρ, 22 Φεβ 2015 8:18 pm

ναι του στείλαμε όλοι απ όσο ξέρω αλλά δεν έχει απαντήσει κάτι. Λογικά (μάλλον) θα εξεταστούμε την δεύτερη εβδομάδα για να είναι τόσο χαλαρός!!!
sadaim
 
Δημοσιεύσεις: 36
Εγγραφή: Κυρ, 26 Σεπ 2010 2:19 pm
Έτος εισαγωγής: 2010

Re: Περιβαλλοντικές Επιπτώσεις (2014-15)

Δημοσίευσηαπό tony24 » Παρ, 27 Μαρ 2015 10:15 pm

Και μια που πυροβολάω ερωτήσεις,ξέρει κανείς από τους οικολόγους εκεί έξω,πότε θα βγάλει η επιτροπή του super idol τα αποτελέσματα μπας και κλέισει η χειμερινή εξεταστική?
Όλοι μαζί θα φύγουμε.
ΣΕΒ
Άβαταρ μέλους
tony24
 
Δημοσιεύσεις: 159
Εγγραφή: Σάβ, 12 Φεβ 2011 2:05 pm
Έτος εισαγωγής: 2010

Re: Περιβαλλοντικές Επιπτώσεις (2014-15)

Δημοσίευσηαπό sadaim » Κυρ, 24 Μάιος 2015 6:07 pm

Καλησπέρα στους επίδοξους "περιβαλλοντικούς μελετητές" αλλά και στους γενναίους που ήδη είχαμε την εμπειρία των "περιβαλλοντικών επιπτώσεων",
από την παράδοση και έπειτα είχα στο νου να μεταφέρω μια γενική εικόνα εμπειρίας που είχαμε απ το μάθημα, ώστε να βοηθηθούν ή και να αποτραπούν όσοι σκέφτονται να ακολουθήσουν το μάθημα του χρόνου.
Οι διαλέξεις
Σχετικά με την οργάνωσή, θα το έχετε ήδη διαβάσει ή ακούσει περιλαμβάνει όντος τέσσερις-πέντε διαλέξεις με γενικά στοιχεία για τις περιβαλλοντικές μελέτες, δείγμα των οποίων είναι αναρτημένο στο mycourses και στην ιστοσελίδα του κ. Χατζημπίρου http://users.itia.ntua.gr/kimon/. Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι πέραν της διάλεξής για την κατηγοριοποίηση των έργων ως προς τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, κάποιο γενικά στοιχεία για τους περιβόητους πίνακες περιβαλλοντικών επιπτώσεων και την σύνταξη τους, καθώς και την ανάλυση κύκλου ζωής ως εργαλείο εκτίμησης και αξιολόγησης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, δεν δίνεται καμία άλλη κατεύθυνση ως προς τη ροή εκπόνησης μιας ΜΠΕ πέραν του χαοτικού νομικού πλαισίου και κάποιων ιδιαίτερα χρήσιμων βάσεων δεδομένων (όπως αναφέρονται και στις οδηγίες που είναι επίσης αναρτημένες στο mycourses).
Οι συναντήσεις
Κατόπιν της ανάθεσης θέματος και του χωρισμού σε ομάδες, γίνονται 4-5 συναντήσεις με τους διδάσκοντες οι οποίες έχουν χαρακτήρα θα έλεγα καθοδηγητικό- ελεγκτικό, και όχι τόσο διορθωτικό. Σημειώνω εδώ, ότι δεν παρέχεται κανένα στοιχείο για το έργο (προκαταρκτική μελέτη, χάρτες, μελέτες σχετικές με την περιοχή κτλ.), τουλάχιστον στην δικιά μας ομάδα, πάρα μόνο ο τίτλος του έργου και η δυναμικότητα του. Και εδώ δεν θα αντέξω να προσθέσω μία νότα υποκειμενισμού στην περιγραφή, καθώς για την εκπόνηση μιας ΜΠΕ σε συνθήκες μελετητικού γραφείου, έχει πάντα προηγηθεί η προκαταρκτική μελέτη ου έργου και συνεπώς παρέχονται τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου και στοιχεία για την περιοχή μελέτης, τα οποία στο συγκεκριμένο μάθημά δεν δίνονται για εκπαιδευτικούς λογούς όπως έχει ειπωθεί, ενώ στον αντίποδα, θα έλεγα ο απαιτήσεις είναι αρκετά αυξημένες, ζητείται δηλαδή η εργασία να περιλαμβάνει τα περιεχόμενα μιας ΜΠΕ όπως τα ορίζει η νομοθεσία.
Η εξέταση
Και φυσικά η "ιερά εξέταση¨" ορίζεται μετά το πέρας τις εξεταστικής (στη δική μας περίπτωση 3 βδομάδες!!!), ΔΕΝ περιλαμβάνει παρουσίαση με power point, αλλά προφορική 12 λεπτών συνολικά(η δουλεία ενός εξαμήνου σε ’10 λεπτά!!!) και ΔΕΝ γίνεται παρουσία άλλων ομάδων (δυστυχώς δηλαδή δεν μπορείτε εκτός αν είστε φίλοι(!!!) να δείτε τη δουλειά που έκαναν άλλες ομάδες και να έχετε εικόνα περιβαλλοντικών επιπτώσεων άλλων έργων, το οποίο είναι κατά την ταπεινή μου άποψη κατεξοχήν αντιεκπαιδευτικό).
sadaim
 
Δημοσιεύσεις: 36
Εγγραφή: Κυρ, 26 Σεπ 2010 2:19 pm
Έτος εισαγωγής: 2010

Re: Περιβαλλοντικές Επιπτώσεις (2014-15)

Δημοσίευσηαπό sadaim » Κυρ, 24 Μάιος 2015 6:08 pm

*Συνέχεια

Όσον αφορά την όλη εμπειρία της εξέτασης νομίζω ίσως και λόγω του προφορικού της χαρακτήρα δεν αναδεικνύει την δουλειά που έχει κάνει κανείς, και το εκτός τις εργασίας ψάξιμο. Δεν μπορώ φυσικά να γνωρίζω, πρέπει γι’ αυτό να ερωτηθούν οι διδάσκοντες για το αν η αξιολόγησή εξαρτάται μόνο από την προφορική ή και από τη λεπτομερή ανάγνωσή του τεύχους και τη συμπληρωματική γνώμη του επιβλέποντα.
Επίλογος
Κλείνοντας τον απολογισμό, και πρόκειται σημειώνω εδώ για προσωπική καθαρά άποψή, μπορώ να πω ότι ολοκληρώνοντάς τον κύκλο αυτού του μαθήματος κέρδισα σε γενικότερες γνώσεις συγγραφής και μορφοποίησης κειμένου, οργάνωσής δουλείας, συνεργασίας και επιμερισμού εργασιών σε πλαίσιο ομάδας. Επίσης εξοικειώθηκα με την νομοθεσία αλλά και την διαδικασία εκπόνησης μιας ΜΠΕ και τα κρίσιμα της σημεία, από τα οποία εν τέλει και εξαρτάται η Απόφαση Έκδοσης των Περιβαλλοντικών Όρων. Είναι σιγουρά μια χρήσιμη εμπειρία αν κάποιος σκέφτεται να κινηθεί προς το μελετητικό πτυχίο των περιβαλλοντικών μελετών, αλλά ας είναι κανείς προετοιμασμένος για τις μελετητικού τύπου απαιτήσεις με δυσανάλογα λίγα δεδομένα, τον τρόπο εξέτασής, τον αρκετό χρόνο που απαιτείται σε ψάξιμο (ίσως ανάλογος μιας μικρής διπλωματικής) κτλ. κτλ. όπως αναφέρονται.
Ελπίζω να βοηθήσει και του χρόνου φυσικά τυχόν απορίες ευπρόσδεκτες…
Σχόλια πάντως τύπου επίσης…
Υ.Γ. ξέχασα να μεταφέρω ένα βασικό fact. Ενώ το μάθημα άρχισε και μέχρι το έτος 2012- 2013 είχε 16 ομάδες των 4ων ατόμων, το έτος 2014-2015 είχε μόλις 19 άτομα 4 ομάδες.
sadaim
 
Δημοσιεύσεις: 36
Εγγραφή: Κυρ, 26 Σεπ 2010 2:19 pm
Έτος εισαγωγής: 2010


Επιστροφή στο 5ο Έτος

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης